1

Onderwerp: Ikea taartzaag

Ik was vandaag bij de ikea, heb een setje meegenomen met taartzaag, spuitzakken en mondjes en een soort van structuurplankje.
Thuis alles uitgepakt, maar die taartzaag hebben andere mensen die ook? Ik krijg het ijzerdraadje niet eens aan de andere kant! Lijkt veel te kort! Hoort hij zo strak dat hij vanzelf een beetje uitrekt?
Alvast bedankt!

2

Re: Ikea taartzaag

Hoi Dian,

Het heb het setje vorig jaar ook gekocht en gebruik de zaag nog steeds (ben geen wekelijkse bakker, dus wellicht begeeft de zaag het bij anderen sneller?).
Het draad moet wel strak staan, anders lukt het zagen niet, dus even de spierballen gebruiken  :lol:

De spuitzak lag na 1x gebruiken al in de prullenbak, de bc kwam er dwars doorheen  :s

Succes met bakken!

3

Een elektrische zaag (of met batterijen) lijkt me wel wat, maar zolang die er nog niet is:

[MOVE] --> Taartdecroatie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door Dian (20-06-2011 18:55)

Marianne schreef:

Een elektrische zaag (of met batterijen) lijkt me wel wat, maar zolang die er nog niet is:

[MOVE] --> Taartdecroatie algemeen

hahaa, die moeten ze uitvinden! ik had al mijn twijfels of het de juiste rubriek was!

5

Nice lady schreef:

Hoi Dian,

Het heb het setje vorig jaar ook gekocht en gebruik de zaag nog steeds (ben geen wekelijkse bakker, dus wellicht begeeft de zaag het bij anderen sneller?).
Het draad moet wel strak staan, anders lukt het zagen niet, dus even de spierballen gebruiken  :lol:

De spuitzak lag na 1x gebruiken al in de prullenbak, de bc kwam er dwars doorheen  :s

Succes met bakken!

Oke! Ik bak ook niet wekelijks dus dat moet goedkomen, ik zal nog even proberen! het leek mij ook erg handig en voor z´n lage prijs! ik zal even proberen met de spuitzak, ik gebruik nooit bc ik wou het voor royal icing gebruiken en slagroom. Maar slagroom zal er ook wel doorheen komen..

Ik heb ook de taartzaag van ikea, hij staat inderdaad wel strak maar dan moet de even de uiteinden naar elkaar duwen.. Daat zit wel wat beweging in en dan kun je het draadje gemakkelijker verschuiven.

Ik geef zelf altijd eerst even een klein begin sneetje met een mes, want met de taartzaag lukt dit niet altijd goed.

Succes!

Een goede taart is altijd de zonde waard!!

7

heel veel dingen van IKEA zijn  :thumb: , maar die taartzaag :think:  :/ 
Ja, hij doet 't wel, maar idd eerst met een mes voorsnijden :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Heb het setje ook ooit gekregen, maar gebruik echt helemaal niets  hiervan. De taartzaag zaagt niet, de spuitzakken zweten en de vulling komt door de zak heen. Het afsmeer 'plankje' is niet handig, omdat het niet flexibel is en lastig vast te houden. (persoonlijke opinie) Maar wellicht zijn er ook anderen met een andere mening.  :think:

Gooi er maar eens een zoekopdracht tegenaan hier op het forum, dan kom je dit onderwerp geregeld tegen!  ;)

Dat is toch een TAART waard!

9

Het is ook niet echt een zaag..........maar een ijzerdraadje wat je door je biscuit heentrekt  ;) Als je het met beleid en met voorsnijden doet, is het een handig ding.

De spuitzak kun je wel gebruiken als je de botercreme/icing/beslag eerst in huishoudfolie wikkelt en dan in de spuitzak doet (scheelt ook nog eens enorm bij het schoonmaken  ;) )
plastic wrap

10

ik snap taartzagen niet, je hebt toch een broodmes?

11

Ik ben best tevreden over de taartzaag. Hij werkt voor mij prima. Bij een verse taart moet ik even een beginnetje maken met een mes, maar een kapsel uit de vriezer kan ik er zo mee doormidden krijgen. Een mooie prijs ook om het taartenbakken eerst eens uit te proberen.

De spuitzakken volstaan ook nog wel, maar niet als je veel zou bakken. Inderdaad komt de inhoud er dwars doorheen. Als dit een blijvende hobby lijkt te worden, ga ik hiervoor wel iets anders aanschaffen.

Dat plankje? Geen idee wat ik daarmee moet!  :lol:

Groetjes Christa

12

etmc schreef:

ik snap taartzagen niet, je hebt toch een broodmes?

Ik gebruik nu ook een mes, maar ik ben geen kanjer in recht snijden...

Carien schreef:

heel veel dingen van IKEA zijn  :thumb: , maar die taartzaag :think:  :/ 
Ja, hij doet 't wel, maar idd eerst met een mes voorsnijden :s

maar ik heb deze, en eentje van wilton. ik moet zeggen dat ze precies hetzelfde zijn qua draadje, en dat ik die van wilton ook altijd moet voorsnijden voor het beginnetje.
ik heb er dus geen problemen mee.

en die spuitzak werkt ook prima, als je je vulling in een snoepzak doet. dan gebruik je als het ware de spuitzak om de druk te verdelen, en zo meer kracht te zetten, zonder risico dat je snoepzak knapt....

I never met a calorie I didn't like....

14

Grr.. ben dol op IKEA maar de taart'zaag' is echt bagger.
Heb er 1 keer mee gewerkt en hij ging meteen kapot.
Het is heel goedkoop maar ik zal bij de leukste taarten iets meer uitgeven en dan heb je een taartzaag die wel werkt: en er zitten nog twee zaagjes aan ook. Heb je meteen je taart in 3 delen.

15

de zaag en de zakken heb ik weggedaan, de spuitmondjes heb ik gehouden!

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

16

Ik heb het setje van Ikea ook. De taartzaag werkt best als je even een beginnetje maakt met een mes. Moet wel eerlijk zeggen dat ik over ben gegaan op een taartzaag die meteen 2 lagen kan snijden.

Succes

17

ik heb de set ook en gebruik de taartzaag al een hele tijd.ZOlang je idd eerst een inkeping geeft met een mes vind ik hem prima.De zakken heb ik ook na 1 keer weggegooid..werkt niet met botercreme,wel de mondjes bewaard.Die gebruik ik dan weer met weggooizakken.Het witten plankje vind ik ideaal met het afsmeren van de zijkant van de taart.De rechte kant er tegen aan..draaiplateau ronddraaien..en hoppakee.perfect.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/