1

Onderwerp: Woeffies...

Pas geleden werd mij gevraagd of ik misschien ook een taartje kon maken met een plaatje van witte hondjes voor het zoontje van een vriendin van een vriendin (om het makkelijk te houden  :) ).

Dit knulletje was helemaal weg van het (helaas overleden) hondje van die vriendin.
Nergens een plaatje van een maltezer te vinden natuurlijk, want ja.....dat moest het zijn.

Nou.....ik ben voor de eerste keer van mijn leven dan maar gaan boetseren! Dit werd dan ook zeer zeker geen maltezer  :lol:  :lol: .
Vandaar dat ik er maar twee op heb gezet ter compensatie en aan het halsbandje heb ik een medaillon gehangen met de letter 'W' van Whoopie, want zo heette het hondje.

Het taartje is gelukkig heel enthousiast ontvangen en ook de kleine vond het prachtig.

Gelukkig missie volbracht!  :lol:

http://94.100.123.185/1336300001-1336350000/1336329901-1336330000/1336329969_5_X37H.jpeg

Groetjes, Angela

2

Re: Woeffies...

leuke taart :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Is een riem maken moeilijk..?

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

4

Leuke hondjes. Mooi geboetseerd hoor!

5

Schattig taartje en leuk geboetseerd! Die riem onderlangs vind ik echt super!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

6 Laatst bewerkt door Angela71 (21-06-2011 19:03)

MirKool schreef:

Is een riem maken moeilijk..?

Nee hoor! Ik heb de omtrek van de taart gemeten zodat ik wist hoe lang de riem moest worden. Daarna uitgerold en uitgesneden.
Een radeerwieltje langs de zijkantjes gerold om een stikseltje na te maken. Het eind (wat overlapt) in een puntje gesneden en de gesp is gewoon een klein rolletje draaien, aan de uiteinden in een puntje.
Uiteindelijk in een U-vorm leggen en iets platdrukken.
En natuurlijk ook nog een paar gaatjes in de riem maken met het haakje erdoor.

Groetjes, Angela