1

Onderwerp: geslaagdenhoed..

haihai

Ik ben vandaag geslaagd voor spw-4 en wil voor mijn colleega's een stapeltaartje maken. Nu wil ik de bovenste taart zwart bekleden en er dan een zwart plat vierkant opleggen om een soort van geslaagdenhoed te maken ( weet niet meer hoe die heet in t echt) Maar nu krijg ik mn fondant niet zwart genoeg. Ik heb nu wel van marsepein een vierkant uitgerold maar heb geen idee of dit wel iets harder gaat worden, anders hangt het natuurlijk en dat is niet de bedoeling. Hoe zouden jullie dit doen???

alvast bedankt

2 Laatst bewerkt door MjammieMarjo (20-06-2011 20:09)

Re: geslaagdenhoed..

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd!

Wil je het vierkant van de hoed zo dik als een plak marsepein?
hmmm daar moet ik even over nadenken, maar daar kan vast een collega-bakster antwoord op geven :D .

Op je eerste vraag weet ik wel een antwoord; marsepein en fondant zijn heeeeel moeilijk zwart te krijgen. Als je ECHT zwart wilt, zou ik voorgekleurd marsepein kopen.

succes!

3

Idd voorgekleurd kopen en een vierkant van marsepein gaat niet houden  :nooo
Je kan het maken van fondant met tylose en goed laten uit harden, het zal dan ook niet meer eetbaar zijn dus ik denk dan waarom zou je het niet van zwart karton maken dat vierkant, doe je er een ronde zwarte taart onder, kwastje er aan en hopla........

4

haihai
ik denk dat ik het zwarte vierkant wat ik nu heb op een taartkarton leg en dat dan op de taart.
Er zijn vast collega's helemaal gek op marsepein en die kunnen dat dan snoepen, hiihihi
bedankt voor de reacties.

5

Goed idee !!  :Y  en bijna vergeten : van harte gefeliciteerd !!! :thumb: