1

Onderwerp: Schwarzwaldertaart met amarenakersen

Hoi,

Ik wil voor vaderdag een schwarzwaldertaart maken en heb hiervoor amarenakersen in huis. Nu vraag ik me af of dit niet veel te zoet gaat worden?
Wat zou ik er nog bij kunnen doen als vulling?

Hoop dat iemand me op weg kan helpen....

groetjes Jolanda

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

2

Re: Schwarzwaldertaart met amarenakersen

daanmaxrik schreef:

Hoi,

Ik wil voor vaderdag een schwarzwaldertaart maken en heb hiervoor amarenakersen in huis. Nu vraag ik me af of dit niet veel te zoet gaat worden?

groetjes Jolanda

ik doe er altijd bijna een pot amerenen in, maar dat moet ik in een pannetje doen, word het dik ,samen met suiker enzo. heb een recept ervan. superlekker, maar andere vulling zou ik niet doen,
ik neem aan dat je het met slagroom aan de zijkant doet met chocolade vlokken, en chocoladebiscuit(gewoon biscuitmix met cacao). ik trempeer het biscuit wel met kersenliqeur om het lekkerder te maken.

3

ddaan schreef:
daanmaxrik schreef:

Hoi,

groetjes Jolanda

ik doe er altijd bijna een pot amerenen in, maar dat moet ik in een pannetje doen, word het dik ,samen met suiker enzo. heb een recept ervan. superlekker, maar andere vulling zou ik niet doen,
ik neem aan dat je het met slagroom aan de zijkant doet met chocolade vlokken, en chocoladebiscuit(gewoon biscuitmix met cacao). ik trempeer het biscuit wel met kersenliqeur om het lekkerder te maken.

Klinkt heerlijk allemaal... Maar ik ben wat dat betreft echt nog maar een groentje :lol: Kun je me vertellen waar ik het recept kan vinden? Ik wilde idd chocobiscuit afsmeren met slagroom en bestrooien met vlokken...maar tremperen.....?...
Thanks anyway voor je supersnelle reactie :thumb:

groetjes Jolanda

4

een pot amarene zijn andere als die in een blikje zitten, denk ik :Y
die uit blik zijn idd. te zoet om heel blik te gebruiken, je kunt ze wel in stukjes hakken en verdelen over je bodem.
op potten staat ook wel amarene, maar die zijn gewoon op ´dun´ sap.

5

Ik heb er net 1 gemaakt, gevuld met aangevette slagroom en de kersenvlaai vulling uit een blikje. Dijkje gespoten met meringue crème en afgesmeerd met slagroom, meringue en chocolade ganache. Alles een beetje in gelijke delen goed gemixt en rondom afgesmeerd. Heb een chocolade moscovisch kapsel gemaakt, omdat ie zo hoog geworden was heb ik 5 lagen.

Christine.

6

Dank jullie wel voor alle reacties, hij staat inmiddels klaar om verslonden te worden :lol:

groetjes Jolanda

7

daanmaxrik schreef:

Dank jullie wel voor alle reacties, hij staat inmiddels klaar om verslonden te worden :lol:

Die van mij is erg goed ontvangen en verslonden, ik heb zowel een foto van binnen kant en buitenkant gemaakt, moet ze alleen nog even van het toestel afhalen. Zal hem dan in de taartenparade zetten.

Was ie bij jou ook zo weg ?

Christine.

8

keukentje schreef:
daanmaxrik schreef:

Die van mij is erg goed ontvangen en verslonden, ik heb zowel een foto van binnen kant en buitenkant gemaakt, moet ze alleen nog even van het toestel afhalen. Zal hem dan in de taartenparade zetten.

Was ie bij jou ook zo weg ?

Hij was zooooooo zoet! Ik hou al helemaal niet van amarenakersen, en er zaten er veel te veel in! ik heb ook foto's gemaakt, die zal ik ook plaatsen!
Misschien volgende keer toch gewone kersen proberen, alhoewel mijn hubbie hem erg lekker vond ;)

groetjes Jolanda

9

omakneeltje schreef:

een pot amarene zijn andere als die in een blikje zitten, denk ik :Y
die uit blik zijn idd. te zoet om heel blik te gebruiken, je kunt ze wel in stukjes hakken en verdelen over je bodem.
op potten staat ook wel amarene, maar die zijn gewoon op ´dun´ sap.

Ik had hem al klaar en toen kwam jouw berichtje :( ... er zaten idd veel te veel kersen in! Volgende keer in stukjes proberen! Toch bedankt :thumb:

groetjes Jolanda

10

Ik heb de mijne in de taartenparade gezet.

Christine.