1

Onderwerp: botercreme met ei

Vandaag op SOS Piet (kookprogramma) een recept voor botercreme:
2 eieren kloppen met 250 g poedersuiker - daar inhoud van vanillepeul bij (of andere smaak) - daarna 300 g boter.
Botercreme zag er wel heel stevig uit, zij gebruikten hem als vulling voor miserablegebak.
Zou die ook geschikt zijn om te gebruiken met fondant/marsepein? Of zou er een reden zijn waarom die zou gaan smelten?

2

Re: botercreme met ei

Daar gaat dus rauw ei bij? :nooo   :s  Lijkt mij niet goed!
Ik lees even mee naar andere reacties

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

joynme schreef:

Daar gaat dus rauw ei bij? :nooo   :s  Lijkt mij niet goed!
Ik lees even mee naar andere reacties

En los van de rauwheid van het ei  :) ? Er zijn natuurlijk nog recepten waar rauw ei in gaat..

4

je kan idd creme met ei maken maar in de bakkerij mag het niet meer ivm rauw ei dus zou het thuis al helemaal niet maken... kan wel met marsepein zover ik weet

5

1:2:3 merigue creme is ook met rauw ei gemaakt  :Y En als ik het zo lees is dat redelijk gelijk met wat ze in dat programma maakten.

Je lost alleen dan de suiker au bain marie op in het eiwit, als je hiervoor eiwitpoeder gebruikt is het echt veilig, en prima te gebruiken om je taarten te vullen en af te smeren  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6 Laatst bewerkt door svennie (20-06-2011 11:06)

Ik maak ook de 123 crème om af te smeren en ik warm het ei mengsel tot 75 graden au be Marie op want bij 70 graden zijn alle schadelijke bacteriën gedood je dan ook bij de groothandel gedistrileerd eigeel en eiwit halen.

Gr

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

7

Bommeltje schreef:

1:2:3 merigue creme is ook met rauw ei gemaakt  :Y En als ik het zo lees is dat redelijk gelijk met wat ze in dat programma maakten.

Je lost alleen dan de suiker au bain marie op in het eiwit, als je hiervoor eiwitpoeder gebruikt is het echt veilig, en prima te gebruiken om je taarten te vullen en af te smeren  :Y

maar compositiecreme word niet verwarmt, duchesse wel...