1

Onderwerp: standaard hulp nodig

Hoi taartenbakkers,

Ik ga mn eigen trouwtaart maken, nu vind ik het leuk als ik het op een standaard kan plaatsen zodat deze hoog word :D

maar nu zag ik in de shop deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/mate … p-828.html

Ik vind de maten van deze alleen zo vreemd?? 19,5 & 24 & 34 cm??
Daar zijn toch geen bakvormen voor??

Het is voor ongeveer 50 personen, ik wilde eerst 4 lagen maar deze is al genoeg volgens de tabellen.

Ik heb geen ervaring met standaards, kan iemand me helpen??

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

2

Re: standaard hulp nodig

De taart hoeft niet even groot te zijn als de maten van een standaard. Op de maten 19,5, 24 en 34 cm, gaan taarten van 15, 20 en 30 cm. Dan heb je zeker genoeg voor 50 personen. Anders zou je de taarten op een drum moeten maken, je kan ze dan op de plateau's plakken met dubbelzijdig tape.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

mmm thnx... en dat is zeker genoeg voor 50 personen??

En als ik die van 4 etages neem... want ik twijfel nog of ik het bovenste taartje wil bewaren of niet.. kan ik er een etage tussenuit halen of werkt dat niet omdat de onderste de pootjes heeft denk ik...??

4

niemand heir ervaring mee??

5

zulke standaarden zijn wel lastig omdat je ze door je taart heen moet doen en t vervoeren daardoor echt een drama is...
op school hebben we ze van rvs en daar hebben de onderste 2 verdiepingen gaatjes voor poten dus die kan je wel wegsmokkelen maar ik weet niet hoe dat met die van jou zit

6

Ik heb er nog geen.. daarom lastig met bestellen
Ik denk dat ik voor 50 personen toch voor een 4 laags moet gaan.. zeker omdat we waarschijnlijk het bovenste taartje willen bewaren zoals dat hoort hahah..

en dan kan ik over de andere lagen nog even kijken of ik ze tot de randen doe of dat ik ze iets kleiner maak als dat dan teveel zou zijn..

wat denken jullie?? tis namelijk toch zo een 40 euri zo een standaard...

7

kan je niet bij een paar bakkers in oss langsgaan om te vragen of je er een tegen borg kan lenen?

8

Kheb hier wat rondgevraagd en hier hebben ze niks te huur.

Ik vind bestellen niet echt een probleem maar welke... ik wil het bovenste taartje bewaren...

De 4 laags is waarschijnlijk net te klein omdat je ze niet tot de rand bedekt. als ik ze wel tot de rand bedek dan kan ik de strik die ik wilde maken aan de zijkant niet doen... misschien dan geen strik??

de 5 laags is echt veel te groot....

HELP ... wie heeft er een idee