1

Onderwerp: 'natte' taart

Ik vind dat mijn marsepein er zo 'nat' uit ziet. Het maakt dan niet uit of ik hem in de koelkast heb gezet of in de vriezer. Hij blijft er 'nat' uit zien. Het is een soort glimmend laagje. Wat kan ik hieraan doen?

2

Re: 'natte' taart

minder enthousiast kneden of minder crisco gebruiken

Als je een taart uit de koelkast haalt vormt zich condens op het marsepein, is dat misschien wat je bedoelt? Dat zou ook vanzelf weer moeten verdwijnen na een tijdje.

4

Heb je de botercreme wel 1:1 gemengd en afgesmeerd? Dit deed ik eerst dus niet en had daar ook last van soort zwetende marsepijn..

5

Dat kan ook ook veroorzaaakt worden door de olie uit de amandelen . Ik heb ook ooit eens een partij marsepein gehad die dit had. Wat poedersuiker doorkneden hielp wel enigzins.

Carpe Diem !

6

de enige manier waarop er olie uit amandelen komt is als je je marsepein te lang kneed... of als t op de verkeerde manier gemaakt is

Jaja.... welkom in het tijdperk van de condens op je taart als hij uit de koeling komt. Ik denk dat je daarop doelt... marsepein doet dit nog een stuk erger dan fondant inderdaad.

Niet al te koel wegzetten helpt wel, koeling niet te koud dus...

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

8

Het is alleen de blanke marsepein die het heeft. Ik heb geen probleem met gekleurde marsepein. Dus misschien is het inderdaad wel een amandelprobleem of ligt het aan de partij.

stampertje schreef:

Het is alleen de blanke marsepein die het heeft. Ik heb geen probleem met gekleurde marsepein. Dus misschien is het inderdaad wel een amandelprobleem of ligt het aan de partij.

Ok.... dan is het dus niet het vochtprobleem waar je op doelde... maar ook dat kom je wel tegen hoor  :Y .... volgende probleem haha.

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl