1 Laatst bewerkt door Marjonz (19-11-2011 23:41)

Onderwerp: bruids cupcakes

het waren aardig wat letters en hartjes, parelmoer dust komt niet zo goed uit op de foto.
naturelcake gevuld met champagne Mbcrhttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H6RKO6F4.jpg

Groetjes Marjon

2

Re: bruids cupcakes

Ziet er prachtig uit! Wat een werk!

3

Wauw! wat een werk!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

4

Ze zien er supermooi uit !

Groetjes

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

5

Dat ziet er goed uit. Hoeveel waren dat wel niet.

6 Laatst bewerkt door liesje13 (17-06-2011 11:07)

Wauw wat een mooie bruids cupcakes! :thumb:  Wat een werk!!
Echt veel mooier dan die ik vorige week op een bruiloft had gezien!  :Y
(die waren van iemand anders hoor...voordat het verkeerd begrepen wordt...)

7

Noenoe  het waren 80 cupcakes

Liesje13 bedankt voor het compliment

Groetjes Marjon

8

wauw echt heel erg mooi!
een vriendin van mij heeft ook gevraagd of ik voor haar bruiloft in september cupcakes wil maken maar ik moet er 120 maken.... en ik begin net met het decoreren van taarten enz. kun je me wat tips geven? heb je marsepein gebruikt of fondant? en hoeveel heb je daar dan ongeveer van nodig? ik ga denk ik gewoon vanille cupcakes maken want ik heb nog nooit cupcakes gevuld maar als ze dat graag wil dan ga ik wel heel goed oefenen.

9

kellymaron schreef:

wauw echt heel erg mooi!
een vriendin van mij heeft ook gevraagd of ik voor haar bruiloft in september cupcakes wil maken maar ik moet er 120 maken.... en ik begin net met het decoreren van taarten enz. kun je me wat tips geven? heb je marsepein gebruikt of fondant? en hoeveel heb je daar dan ongeveer van nodig? ik ga denk ik gewoon vanille cupcakes maken want ik heb nog nooit cupcakes gevuld maar als ze dat graag wil dan ga ik wel heel goed oefenen.

hoeveelheid marsepein of marsefond (alleen fondant word hard) is afhankelijk hoe dik je uitrolt je zou het zelf kunnen uitrekenen door 1 rondje te steken en dat maal de hoeveelheid cc die je wilt maken.
Je kunt de rondjes/bovenkant ruim van te voren maken met evt decoratie mits je het goed afdekt en stofvrij bewaard.

Vullen is erg lekker dit is wel aan te raden. Dit kan je doen door met een appel boor een gat (cake eruit) te maken en dan te vullen met vulling in een spuitzak dat werkt sneller daarna evt kapje er weer op (doe ik wel altijd)
Betreft planning: cc rondjes ruim van te voren
                         bakken cc en vullen kan ook eerder en dan gevuld
                         en al invriezen dit kan je in etappes doen

Dan hoef je de dag zelf of dag ervoor alleen nog maar af te smeren en de rondjes erop te plakken.
Hopelijk heb ik je zo een beetje geholpen maar als je nog niet zoveel cc gemaakt heb zou ik  goed oefenen zeker voor bruids cc
Succes

Groetjes Marjon

10

Heel mooi !

Groetjes, Conny

11

He Marjon, wat zijn ze strak geworden zeg! Erg mooi.

Ik las dat je schreef over werken met een appelboor. Heb dat ook een tijd gedaan, maar heb sinds kort deze spuitmond: http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … -1587.html

Daarmee kun je je cakejes op meerdere plaatsen vullen zonder dat je cake hoeft weg te halen. Wanneer je zoveel cupcakes maakt is dat wel erg handig. (lees ook sneller)
Had die tip volgens mij ergens hier van het forum.. en werkt echt ideaal.

12

Mariette1 schreef:

Ik las dat je schreef over werken met een appelboor. Heb dat ook een tijd gedaan, maar heb sinds kort deze spuitmond: http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … -1587.html

Daarmee kun je je cakejes op meerdere plaatsen vullen zonder dat je cake hoeft weg te halen. Wanneer je zoveel cupcakes maakt is dat wel erg handig. (lees ook sneller)

Hoi Mariette

ik had deze manier ook eens gelezen en pas deze wel toe op de mini's maar heb het nog niet op de gewone cc gedaan.
Het zal zeker wel sneller gaan misschien dat ik toch overstag ga als ik vaker grote hoeveelheden ga maken, in ieder geval bedankt voor de tip

Groetjes Marjon

13

heel mooi :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Pfffff, wat een klus, mooi hoor!

veel bakplezier, groetjes Annemiek

15

Wat een werk!! Maar het resultaat is prachtig

16

Heel mooi gemaakt.

17

Wat een mooie nette cupcakes. Wat een werk in deze hoeveelheid!

Mariette1 schreef:

Met room kan ik me voorstellen dat dit goed lukt. Maar met jam blijven denk ik stukjes fruit hangen. Of gebruik je hier speciale jam voor (gezeefd of een bepaald merk)??