1

Onderwerp: hoe krijg je een strak onderrandje? tips gevraagd!

hallo allemaal,

ik heb ff een vraagje vrijdag heb ik een 3laags witte bruidstaart te maken zonder parelrandje oid. nu komt het als ik mijn taart afgesmeerd heb lijkt hij mooi strak te zijn maar zodra ik hem bekleed valt het onderste randje met deuken naar binnen, normaal kan ik dat een beetje camofleren met een randje maar nu dus niet!
heeft er iemand tips voor me?

groetjes maaike

i love taartjes!!!!

2

Re: hoe krijg je een strak onderrandje? tips gevraagd!

Je zou , vóórdat je bekleed , een slangetje marsepein rondom je taart kunnen leggen om zo de loze rumte op te vullen .

Succes !

Carpe Diem !

3

Hey,

Dit lukt ook zonder randje hoor. Strak afsmeren echt tot helemaal onderaan! Bij het bekleden ervoor zorgen dat je onderaan de fondant niet naar binnenduwt (dit is iets wat heel vaak onbewust gebeurt) maar recht naar beneden laat gaan, normaal als je goed hebt afgesmeerd en dit hebt laten opstijven gaat dat vanzelf.
Natuurlijk ook mooi afsnijden, zeker niet tekort maar dat weet je wel!

Veel succes

Groetjes Peggy

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

4

Belangrijkste is dat je de taart goed hebt laten opstijven.
Desnoods 15 min in de vriezer.
Dan bekleden en dan zou je de taart op zijn kop kunnen houden.

Zie volgende how-to
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=97616

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

5

Leg je kapsel op een cakeboard wat exact dezelfde afmetingen heeft als je kapsel, liefst ook de kop van je kapsel afsnijden zodat je een deel van de ronding al kwijt bent.

Dan met afsmeren een PME scraper gebruiken, daarmee 'plamuur' je echt de zijkanten, als je dan je scraper echt haaks op je taart houdt zijn je onderkanten echt perfect recht.
Na het bekleden je taart optillen en aan de onderkant van je cakeboard afsnijden, dus je mes horizontaal houden, dan krijg je perfecte strakke randjes aan de onderkant  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

wauwww kijk dat zijn nog eens tips!!

(hihi ik las even mee, was ook erg nieuwsgierig.. :o )

7

bedankt allemaal hopelijk gaat het me lukken! :thumb:

i love taartjes!!!!

Bommeltje schreef:

Leg je kapsel op een cakeboard wat exact dezelfde afmetingen heeft als je kapsel, liefst ook de kop van je kapsel afsnijden zodat je een deel van de ronding al kwijt bent.

Dan met afsmeren een PME scraper gebruiken, daarmee 'plamuur' je echt de zijkanten, als je dan je scraper echt haaks op je taart houdt zijn je onderkanten echt perfect recht.
Na het bekleden je taart optillen en aan de onderkant van je cakeboard afsnijden, dus je mes horizontaal houden, dan krijg je perfecte strakke randjes aan de onderkant  :Y

Bedoel je dat je het cakeboard dan mee bekleed?

Life is what you bake it.

9

dat denk ik haast wel :think:

i love taartjes!!!!

10

Cakeboard is die van 4mm dikte.
Dus niet een cakedrum ;)

In het geval van Bommeltje gebruikt ze een cakeboard die dezelfde afmeting heeft als de taart. Dus ja die word mee bekleed.

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

11

oeps.... :o

i love taartjes!!!!

12

Ik vind het een super tip van Bommetje. Die sla ik op in mn speciale taartenlaatje in mn hoofd voor als ik het nodig heb.

Life is what you bake it.

13

Bommeltje schreef:

ahaa, is dat het geheim?
Als je de kop van het kapsel afsnijdt, dan heb je dus wel een taartpunt zonder 'bodem' bij het aansnijden?