1

Onderwerp: gebruik crisco bij bekleden

Hoi allemaal,

Ik heb de laatste paar keer opeens gigantische scheuren in m'n fondant (Funcakes) echt heel erg balen, want daarvoor ging het eigenlijk prima. Nu ga ik weer aan een taart beginnen deze week en zie er door de scheuren nog al tegen op...
Ik heb nu crisco gekocht, maar hoe kan ik dat bij het bekleden het beste gebruiken? Aan je handen en dan er doorheen kneden of alleen het werkblad?

En kan het scheuren aan het merk fondant liggen? Ik moet namelijk nog nieuw bestellen binnenkort dus misschien beter een ander merk?

Groetjes en alvast bedankt,
Lammetje

2

Re: gebruik crisco bij bekleden

Crisco kun je rustig door de fondant kneden , hier maak je het soepeler mee, en zou het dus minder snel moeten gaan scheuren  :Y
Zelf gebruik ik bakels als fondant en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Smeer wel altijd mijn mat goed in maar dit is meer voor het makkelijker uitrollen.

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

3

Heb dit trouwens de laatste tijd ook problemen ermee, en inderdaad fondant van Funcakes.
Laatst een klein beetje crisco erbij gedaan en heeft zeker geholpen!
Gelukkig maar... :)

Miruna's Cakes te Helmond

4

Bakels is de laatste tijd bij mij ook een drama, nu al 3 emmers gehad waarmee amper te werken was, ik ben nu overgestapt op marsefond en dat gaat stukken beter..

Pas wel op dat je niet te veel crisco door je fondant kneedt, daar wordt het wel wat slapper van en dan scheurt het sneller, probeer wat minder dun uit te rollen

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Hier had ik ook last van bij Funcakes fondant. Heb, na tips van hier, ook wat crisco erdoor gekneed. En ook iets dikker uitgerold. Mijn laatste taartje is helemaal zonder scheuren bekleed. Maar ga binnenkort wel eens een ander merk uitproberen. Eens kijken wat ik prettiger vind werken.