26

Re: nieuwe wilton bakblikken

Ik heb ook de nieuwe bakblikken en heb het gevoel dat ze een paar keer moesten "wennen", nu komen er prima kapsels uit, maar in het begin waren ze heel hoog in het midden en er vielen "gaten in door de luchtbellen....
Ben wel benieuwd naar jouw kapsels, Bien.

Je hart fluitsert, luister goed!

wij hadden in het begin met een vierkant blik en een rechthoekigblik en dan zonder laag erin dus echt een blik kleur en volgens mij zijn die bakpannen van wilton dat ook.
dat we onder in het blik een laagje kregen dat een soort niet gaar wasen je kon het er zo afhalen het was ook erg taai
eerst dachten we dat het aan de graote van het blik lag want die rechthoekige is vrij groot
maar toen we de vierkant hadden gekocht het zelfde probleem.
nu doen we een stukje bakpapier op het rooster leggen als we ze bakken.
dus niet onder het beslag maar onder het blik.
en we doen ze bakken op 1 temperatuur van 180 graden.
miscchien is het niets maar sinds dien lukken ze altijd dus wij vergeten het bakpapier niet meer.

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

28

Snap niet hoe dat bij anderen kan gebeuren, al die rare bakdingen, terwijl het bij mij nooit fout gaat. :S
Toch doe ik alles, wat je niet moet doen. Ik sla de klopper af op de rand van de mixerkom, kwak het beslag in de vorm, tik nooit, verdeel het een beetje en dan hup in de oven.
Met alle vormen, hoog, laag, rond, vierkant, groot, klein en verstelbaar. Mijn biscuits worden altijd mooi hoog en strak.

Ach, ik kan alleen geen cake bakken, dat mislukt dan weer ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

29

Ik herken het helemaal bien. :S
Ook ik heb dat rare randje waardoor je dan geen mooie strakke rand hebt.
Ik denk dat het komt omdat ik bakspray gebruik, de mix duwt dan waarschijnlijk de spray in de rand ofzo?
ls ik het na get sprayen namenlijk nog poeder met bloem, dan heb ik het niet.
Ik kreeg de tip van inge om de blikken na het sprayen even een paar minuten op zijn kop te zetten zodat een eventueel teveel eruit kon lopen. Nou heb ik dat geprobeerd vandaag en inderrdaad waren er een paar taarten bij die het niet hadden, maar een toch weer wel. :S
Dus ik hoop ook nog op de gouden tip, maar probeer de bloem anders nog even bien.

30

Bien, probeer eens in te vettten met een dun laagje boter ipv de bakspray. Ik heb het gevoel dat het daar aan ligt. Een dun laagje, gewoon met je vingers of een kwastje (dus wel harde boter, niet eerst laten smelten), meel hoeft dan niet eens. Ik ben benieuwd of het dit oplost, ik heb het nl. ook nooit met de bakpannen (klop, klop, meteen afkloppen!) en ik heb ook nog nooit het lucht eruit getikt oid.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

31

Ik ging er vandaag even op letten natuurlijk, en ik had ook zo'n randje (de echte rand/hoek zeg maar) waar een heel dun laagje biscuit zit en dan een lucht-stukje eronder :( Ik gebruik ook bakspray, maar ik vind het zo handig... Balen als het daaraan ligt :S Nou ja, kiezen of delen dan maar... Ik probeer volgende keer met wat margarine in te vetten. :( ;)

Mijn website: Presentaart

32

Pooh schreef:

Snap niet hoe dat bij anderen kan gebeuren, al die rare bakdingen, terwijl het bij mij nooit fout gaat. :S
Toch doe ik alles, wat je niet moet doen. Ik sla de klopper af op de rand van de mixerkom, kwak het beslag in de vorm, tik nooit, verdeel het een beetje en dan hup in de oven.
Met alle vormen, hoog, laag, rond, vierkant, groot, klein en verstelbaar. Mijn biscuits worden altijd mooi hoog en strak.

Ach, ik kan alleen geen cake bakken, dat mislukt dan weer ;)

Ik moest echt hardop lachen om jouw stukje, want ik doe ook altijd al die 'foute' dingen en toch lukt alles prima en worden alle biscuits heel hoog. Maar cakes ontploffen, branden aan of ontwikkelen zich tot een compact stuk spons :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

33

Thx voor de gouden tip Inge, met boter invetten heb ik het niet, heb wel hier en daar een luchtbelletje, maar die smeer ik wel weg. In ieder geval niet een stuk van de bovenkant wat loslaat!!

Jammer dat ik mijn spray weg moet doen, maar ach, met boter invetten ging eigenlijk net zo snel!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

34

ik bak eerst even op 165  en 10 minuten later zet ik hem op 175 grade zo kan de meel iets langzamer reizen en altijd een mooi taart er uit .
weet niet of men een hete lucht oven heb of een gewoone de hete lucht moet je altijd iets lager temp nemen ongeveer 10 graden
hoop dat je er wat aan heb
groetjes wilma

groetjess

35

Het opvoeren van de temperatuur doe ik ook. Het is wel grappig, bak al meer dan een jaar taarten die nooit mislukken en nu met mijn nieuwe blikken moet ik het weer opnieuw leren, hahaha. Maar ik ben wel erg blij dat ik geen bakpapier meer hoeft te gebruiken, nu maar hopen dat Wilton al zijn blikken 7,5 hoog gaat maken!!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

36

Beetje verouderd topic, maar ik ging vol enthousiasme me bakblikken uitproberen, en eerste zo'n raar niet gare laag erop, 2e een luchtbel onderin, 3e staat er nu in hopelijk gaat het beter!
En misschien maar de tip opvolgen van op het aanrecht tikken en geen bakspray... ben benieuwd.
Verder nog tips? Hopelijk komt het snel goed want voelt inderdaad als alles opnieuw proberen :s

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

37

Zonnetje schreef:

Beetje verouderd topic,

Ja best wel :S Na meer dan 3 jaar mag je best een nieuw topic starten hoor... het risico van zulke oude koeien is namelijk dat men op de topicstart gaat reageren ipv op een bericht op pagina 2...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

38

Dankje Marianne, ga ik gelijk even doen :)

Deze hobby is geweldigggggg!!!!