1

Onderwerp: Stapeltaart elke x weer scheef Help!! Help!!

Al enige tijd ben ik druk met de taarten en cctjes.
Ik heb zo juist weer een taart klaar staan een stapel!!
Nu mijn probleem ondanks cursussen blijft mijn stapeltaarten toch altijd iets scheef staan. Het irriteerd me mateloos.

Bak de biscuits in goede bakblikken zorg dat ze allemaal recht zijn, zorg dat de vulling recht en niet te zwaar is, maak altijd gebruik van een dijkje bc. Na het vullen smeer ik de taarten af met botercreme en laat deze opstijven in de koelkast ten minste een uur liever nog een nacht. Bekleed de taartjes met marsepein, fondant of een combi wat maar gevraagd wordt. Tot zo ver geen problemen maar dan het stapelen, ik maak gebruik van de maisprikkers (dikke sate prikkers) welke ik op maat knip met een snoeischaar (bij een 20 cm taartje zeker 6 prikkers)  meet ze altijd stuk voor stuk. Tussen de taarten maak ik ook gebruik van taart karton. Maar helaas elke keer is de stapel toch iets scheef. Wie kan me helpen of heeft nog tips???

2

Re: Stapeltaart elke x weer scheef Help!! Help!!

Je meet je stokje 1 keer en daarna, steeds weer opnieuw?

Het is nl. de bedoeling dat je 1x het stokje meet en daarna moeten alle andere stokjes dezelfde afmeting hebben als het eerste stokje, dus die gebruik je als leidraad.

3

Inderdaad balen als je stapeltjes iets scheef staan. En nu zijn wij natuurlijk ook nog eens heel kritisch op ons eigen werk. Dus dat maakt het ook niet makkelijker.

Ik meet nooit mijn dowels stuk voor stuk. ik knip ze allemaal op het zelfde formaat af. Want als de rechter dowel korter is dan de linker, dan is het logisch dat de taart rechts lager is.

Succes!  :thumb:

Groetjes San

4

Thanks misschien is dat inderdaad het probleem, de volgende keer 1x meten en dan allemaal op de zelfde maat knippen!
Ja we zijn allemaal kritisch op ons eigen werk, dat vind ik ook logisch je zit er ten slotte met je neus boven op!

5

Misschien ook ipv taartkarton een cakeboard gebruiken, karton buigt sneller door. Vooral bij grotere stapels zou ik geen karton als tussenlaag gebruiken. En wat ook belangrijk is, is je ondergrond, als die niet stevig genoeg is, gaat het ook mis.

groetjes, el

6

of een topsy turvy maken :Y  :+

If life gives you lemons, make lemoncurd.