Re: Rouge blanc et bleu, mijn allerlaatste taartje :o((

taartdoos schreef:

Ach nee, Femke, en het ging zo goed! Nou baal ik echt.... jij maakt altijd van die vrolijke taarten.
Verzin maar lekker veel gelegenheden, taart op afstand is ook goed hoor, voor als je forumvriendinnetjes jarig zijn?

Leuke taart trouwens, je paard is een cutie!

Dank je wel!!
Ben helemaal vergeten om jou te citeren  :o nog snel even doen :Y

27

Jeetje, wat een toestand.... en wat een middeleeuwse straffen zeg, da's toch niet normaal meer!

Leef je maar lekker uit op cadeautaarten voor iedereen die je lief is!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

28

taartdoos schreef:

taart op afstand is ook goed hoor, voor als je forumvriendinnetjes jarig zijn?

Ik ben vrijdag jarig :Y

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

Riekele schreef:
taartdoos schreef:

taart op afstand is ook goed hoor, voor als je forumvriendinnetjes jarig zijn?

Ik ben vrijdag jarig :Y

:lol:  :lol:  :lol:

30

Mooie stapel en zeer jammer dat je moet gaan stoppen ....hopelijk mag je nog veel maken voor je vrienden en familie!!!

31 Laatst bewerkt door Reini (18-06-2011 19:48)

In België mag je zelf niet bakken zonder bakkersopleiding...maar als je énkel versiert met suiker en marsepein dan heb je géén bakkersdiploma nodig. Zo heeft een 'Koude bakker' bv ook geen diploma nodig.
Ben ik gaan navragen bij KMO loket en 3 belastingdiensten (heb al ondervonden dat ze elkaar soms tegenspreken).

Uiteindelijk ben ik er zelf niet mee doorgegaan, want hoe je het ook draait of keert, als werknemer heb je vaker stabieler inkomen en zekerheid. Maar er staan altijd dessertbordjes klaar bij vrienden  :lol:

Je kan je dat best beginnen in bijberoep omdat je dan minder sociale bijdrage moet betalen of zelfs vrijstelling als je minder dan 1273 euro verdient/jaar.

Enfin..ik vind het heel jammer, want je hebt prachtige taarten..maar mss kan ik eens langskomen om te 'freubelen'? Dump ik man en kids in Disney  :D

Reini schreef:

In België mag je zelf niet bakken zonder bakkersopleiding...maar als je énkel versiert met suiker en marsepein dan heb je géén bakkersdiploma nodig. Zo heeft een 'Koude bakker' bv ook geen diploma nodig.
Ben ik gaan navragen bij KMO loket en 3 belastingdiensten (heb al ondervonden dat ze elkaar soms tegenspreken).

Uiteindelijk ben ik er zelf niet mee doorgegaan, want hoe je het ook draait of keert, als werknemer heb je vaker stabieler inkomen en zekerheid. Maar er staan altijd dessertbordjes klaar bij vrienden  :lol:

Je kan je dat best beginnen in bijberoep omdat je dan minder sociale bijdrage moet betalen of zelfs vrijstelling als je minder dan 1273 euro verdient/jaar.

Enfin..ik vind het heel jammer, want je hebt prachtige taarten..maar mss kan ik eens langskomen om te 'freubelen'? Dump ik man en kids in Disney  :D

Het probleem zit hem hier in de eieren...is dat in Belgie niet zo??

33

Madame Gâteau schreef:
Reini schreef:

Het probleem zit hem hier in de eieren...is dat in Belgie niet zo??

mmm, gn idee. Hier is 'bakker' beschermd beroep. Maar enkel versieren heeft niks met eieren te maken, dus mss kan het er ook mee te maken hebben  :think:

Wat hier het probleem is, is dat je eieren verwerkt in je biscuit, en daarvoor moet je diploma's hebben en een speciale keuken en de hele tralalala

35

Madame Gâteau schreef:

Wat hier het probleem is, is dat je eieren verwerkt in je biscuit, en daarvoor moet je diploma's hebben en een speciale keuken en de hele tralalala

ow, tja..hier heb je om een biscit te bakken ook een diploma nodig  :nooo

36

dit is em Femke  ;)  http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=153711

leonietje schreef:

dit is em Femke  ;)  http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=153711

Super dank je wel :Y

38

Wat een prachtige taart ! En wat ontzettend zonde dat de wetgeving zo tegen je werkt, echt een verlies voor de franse taartenwereld !

Groetjes, Conny

39

Jeetje Femke, dat is wel heel erg balen. Strenge regels zeg!!
Jammer, want je taarten zijn zo leuk om te bekijken  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

40

Tjonge , ik dacht dat Nederland zo vreselijk bekrompen was maar in het zuiden kunnen ze het dus nog "beter". Te bizar voor woorden!!

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

41

Wat een prachtige taart heb je wederom weer gemaakt!!

Erg jammer dat het er in Frankrijk zo aan toegaat... :s

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

42

Och jee, meis wat jammer! dat er zo een einde moeten komen aan je hobby... tsss  :nooo

Maar ehm.. ik zou nog niet alle hoop opgeven, als het werkelijk gaat om de eieren, kun je dan geen afspraken maken met de plaatselijke bakker? Dat hij de kapsels voor je bakt? Dan heb je niets meer met eieren te maken..

Ik hoop echt dat je nog een uitweg kunt vinden en door kunt gaan met het maken van die geweldige taarten.. deze is ook weer een dikke pluim waard  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

:s Nee toch? Ik zal die kunstwerkjes van je echt gaan missen hoor!

En wij gaan waarschijnlijk in september naar Disney, daar hoort natuurlijk wel een taartje bij ;)

I never met a calorie I didn't like....

44

Wat een vreselijk mooi taartje en een vreselijk verhaal dat je nu in feite wordt gedwongen te stoppen!!!  :nooo
Ik ben altijd zo'n fan van je taarten en vooral je boetseersels.
Je hebt gewoon een heeeeeeeeeele grote vriendenkring  :D

Alle gekheid op een stokje... bakkers een beschermd beroep prima, maar ik ben nog niet veel bakkers tegengekomen die dit werk afleveren, gewoonweg omdat het dan te duur zou worden. Als hobbybakker verdien je volgens mij niet bepaald veel.... zucht.

Groetjes, Anouk

45

Wat een geweldig leuke taart weer! Ik kijk altijd even als ik jouw naam zie staan... :)
Maar wat een bizar verhaal en dat door jaloezie van een ander?? Onvoorstelbaar hoe mensen elkaar in het vaarwater kunnen zitten. Hopelijk vind je een manier om toch (voor anderen) te kunnen blijven bakken :Y

46

Wat een prachtige taart en zonde dat je stopt.

Madame Gâteau schreef:

Bij de AH verkopen ze biscuit mix (prinsessentaart) waar je alleen water aan toe hoeft te voegen. Komt geen ei aan te pas.

47 Laatst bewerkt door Moodswing (19-06-2011 09:01)

Mooie taart en inderdaad bizar die wetgeving in Belgie en dus ook Frankrijk, maar als het iets te maken heeft met het verwerken van eieren, moet je je maar uitleven met worteltaart en met brownies mix.
Het is toch van de zotte dat mensen kennelijk niet zo een hobby mogen hebben.

Zo geven ze bakkers wel meer kans. En qua hiegiene valt er natuurlijk ook wel wat over te zeggen.

Kijk nooit in een grote bakkerij of in de keuken van een restaurant, want dan wil je daar nooit meer iets eten, er zijn er meer die iets te wensen overlaten op dat gebied dan echt schone, en ze hanteren de drie seconden regel............ :D

48

Nens schreef:

Is dat nu echt zo hier in Belgie? Ik ben er al zes jaar mee bezig?!!
Misschien toch maar beginnen oppassen dan :/  :/  :/

Zolang je niemand tegenkomt die jou je hobby niet gunt is er niks aan de hand...

Groetjes, Myriam

49

Wat een leukerd zeg!
Vreselijk jammer dat je gaat stoppen en wat een goedoe zeg met die regels in FR en vooral in je dorp qua jaloezie, heel jammer.
Ik hoop wel dat je je taarten die je maakt blijft posten, want je bent een mooie inspiratiebron voor me :Y

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

50

Heb steeds lopen denken aan jullie problemen in Belgie en Frankrijk.

Wat als jullie nu een plaatselijke bakker bereid vinden om de kapsels voor jullie te bakken en jullie je alleen beperken tot vullen en versieren, mag dat dan wel ?