1

Onderwerp: [FEEDBACK] Zicht op beeld

Mijn man had weer eens zin in een taartje  :9 . Als reden bedacht hij het 1 jarig bestaan van zijn bedrijfje "Zicht op beeld l fotografie".

Het fondant is op verschillende plekken gaan scheuren. Ik merk dat als er regen aan komt ik elke keer ruzie krijg met het fondant  :/ . Maar ik heb ook een restje gekleurd fondant door het nieuwe fondant gekneed en dat in z'n geheel dezelfde kleur gekleurd. Kan dit mede de oorzaak zijn?  :think:

Heeft iemand een tip hoe je de onderste rand stak krijgt zonder dat je er een andere rand er over hoeft te doen?

Gevuld met citroenbavarois (recept van de site), wel de volgende keer iets minder citroen er in....
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6WPIIBIE.jpg

2

Re: [FEEDBACK] Zicht op beeld

Leuk gedaan hoor!

Ik merk zelf dat als fondant ouder is, het snel gaat scheuren. Wat ik dan doe: er gewoon wat opplakken ;-) Dan zie je de gaatjes niet meer. Maar van te voren; niet te dun uitrollen. Fondant goed optillen als je het langs de taart wilt plakken, dan goed recht naar beneden strijken (til het hierbij een beetje op). En die onderrand; gewoon met de smooter. Of met een groot keukenmes gewoon er af snijden. En ik maak altijd een randje zodat je die randjes niet meer ziet. ;-)

SUCCES!!

3

Voor het afsnijden gebruik ik altijd een pizzaroller dan krijg je geen hakkeltjes!

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

4

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het dit keer inderdaad met de pizzaroller afgesneden. Vaak maak ik er een randje om maar dat vonden we nu te druk worden, dit gold ook voor dingetjes op de scheurtjes plakken. Dit is niet voor niets de voorkant, kun je nagaan hoe de achterkant er uitziet  :o
De volgende keer maar alleen nieuw fondant gebruiken en de gekleurde restjes voor de decoratie.

5

En gewoon heel rustig werken. En... misschien de fondant iets dikker laten zodat het minder scheurt? natuurlijk niet te dik. Kan niet goed zien hoe dik het er nu op zit.. ;-)