1

Onderwerp: HELP Nu weet ik het echt niet meer.

Iedere keer als ik een biscuit bodem maak ben ik niet blij met het resultaat!!!!!!
Ze worden niet hoog en tijdens het snijden moeite om 3 lagen te krijgen. Met resultaat een gat erin deze keer.
Snap er niks meer van!!!

Re: HELP Nu weet ik het echt niet meer.

Weet even niet meer zo snel hoe ik hier een foto moet plaatsen :o
Jullie zullen nu wel denken wat een slimpie(NOT)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-T3DYNZKD-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CIUZHMQK-D.jpg

3

Het is handig even te beschrijven wat voor recept je gebruikt, op welke temperatuur je bakt en hoe lang. Dan kan men (misschien) beter adviseren wat je anders zou kunnen doen.

4

Of een taartzaag gebruiken, dan heb je altijd een rechte snede

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

Ingrediënten
5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout

Deze hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24cm of een vierkante van 20x20.

Werkwijze
Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in. Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom. Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten! Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water.
Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen! Schep het beslag in de bakvorm. Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C. De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken). Laat de biscuit afkoelen op een rooster.

Ook kreeg ik een tip om te beginnen met met oplopende temperaturen bakken. 10 minuten op 120 graden, 15 minuten op 140 graden en 20 minuten op 160 graden. Indien nodig nog een paar minuutjes extra.

Hoe hoog moet de gemiddelde taart worden ???

Laat je de cake afkoelen voordat je hem snijdt?

:Y Ik laat hem ook afkoelen.