1

Onderwerp: Zwangerschapsdiabetes

Een goede vriendin is zwanger en ik zou een pamperkont-taart voor haar willen maken. Nu heb ik echter gehoord dat ze aan zwangerschapsdiabetes lijdt. Waarmee zou ik de taart dan maken? Alvast bedankt
Groetjes
Angelique

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

Re: Zwangerschapsdiabetes

Ik vrees dat een taart dan niet heel handig is. Je mag namelijk niet alleen geen suiker maar ook geen/nauwelijks koolhydraten. Ik mocht bij heeeeel hoge uitzondering af en toe een stukje diabetes-chocolade maar dat was het wel.

3

Ahzo, dan ga ik best wachten tot na de bevalling? Ik heb namelijk geen idee wat zwangerschapsdiabetes is  :o .
Bedankt voor je reactie.

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

4 Laatst bewerkt door Vlinderbloem (18-06-2011 18:19)

Zwangerschapsdiabetes is suikerziekte die je tijdens de zwangerschap krijgt.  Ik zou inderdaad sowieso wachten tot na de bevalling.  :)

5

dat ligt er maar net aan, in welke mate ze het heeft...

ik had zwangerschapsdiabetes, mocht wel gewoon alles eten; maar moest opletten wat ik bij wat at.; hoefde ook niet te spuiten oid.
Maar ik ken iemand anders met zwangerschapsdiabetes en die moet nu wel spuiten; hoe het dan zit met het dieet weet ik niet. Misschien eens informeren of ze wel alles mag eten... en dan hoeft het niet eens speciaal over de taart te gaan.

Groetjes, Dorothea.

6

het ligt eraan of ze spuit of niet.
Als ze niet spuit, dan heeft ze een koolhydraatbeperkt dieet en dat houdt in dat ze haar brood/aardappelen etc zo veel mogelijk moet spreiden op een dag. Een koolhydraatbommetje als heerlijke marsepeintaart past daar niet in.

Als ze insuline spuit, dan heeft ze meer vrijheid, en kan en mag ze 'bijspuiten' op haar maaltijden. Dan kan ze wel een keer 'zondigen' zonder dat het gevaar oplevert.

Ik heb zw.diabetes gehad, en heb nu 'gewone' diabetes, maar ik spoot in de zwangerschap dus al insuline. Ik kon echt wel eens een stuk bonbonblok, of een taartje eten, als ik het maar goed verdeelde. (dus niet pizza en ijs, en avonds nog een stuk taart).
Vraag dus eens na bij je vriendin hoe ze dat nu doet met snoepen enzo.

Groetjes van Chantal