1

Onderwerp: Taart met kersenbonbons erop ?

Laatst (ik denk dat het toch al wel even geleden is  :think:  ) zag ik hier een taart en daar boven op lagen kersenbonbons het leek een soort van bakje....

Weet iemand welke taart ik bedoel ? En van wie die taart was ?
Ik wil namelijk ook zoiets maken en ik zou die taart als voorbeeld gebruiken maar ik kan hem niet meer vinden :(

2

Re: Taart met kersenbonbons erop ?

hoi,
Bedoel je misschien een chocobom?
Dan is de buitenkant rondom met kitkat, lint eromheen en bonbons op je taartjemmm succes ;-)
grtjs Anja

Taartdecoratie en workshops!

Nee dit was echt een taartje met fondant / marsepein en dan in het midden een beetje een inkeping zeg maar dan bekleed en daarop lagen de bonbons!

4 Laatst bewerkt door Theatje (18-06-2011 05:13)

Is dit de taart die je bedoeld groetjes Thea

kristien
Lid
Van: Belgisch Limburg

http://img.photobucket.com/albums/v603/kristienhenckaerts/P1010016.jpg

Ik vroeg toen ook naar deze taart, maar ik vind in mijn mails of bestanden geen werkbeschrijving hiervan. Ik denk dat ik het toen gewoon adhv de foto heb gedaan ofzo. Hier is mijn taart van toen:

Naar wat ik me herinner heb ik de biscuit gevuld, dan het gat bovenin gemaakt, dan bekleed (het rode zijn 4 afzonderlijke delen, je ziet lijntjes in de hoeken). Het gat is met witte fondant bekleed, ik weet niet meer hoe. De randjes van het wit zijn een beetje slordig, dus ik denk dat ik eerst het rode gedaan heb ,dan het wit. Mss is beter omgekeerd, dan kan je het rode laten overlappen over het witte.

Laatst bewerkt door kristien (26-04-2011 11:49)

Wat misschien ook leuk is, een chocolade mandje boven op je taart en daar de bonbons in doen. Mandje is heel makkelijk te maken als je wilt weten hoe dan hoor ik het wel,groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

Theatje het was niet helemaal degene die ik bedoelde maar bedankt ik kan er denk ik wel wat mee :)

En een chocolade mandje ? Je maakt me wel nieuwsgierig?  :Y

6

:)  Chocolade mandje is heel leuk en makkelijk te maken. Ik maakte ze voor ik taarten ging bakken weleens als dessert met b.v ijs erin. Ik heb helaas geen foto's maar ik zal het proberen uit te leggen.
Knip een rondje(zo groot als een schoteltje) uit bakpapier. Smelt chocolade in een pannetje of magnetron. Zet ondertussen een cup-cake vorm(of iets ander b.v. een schaaltje)op z'n kop op een werkplank of groot bord. Schep wat chocolade(ongeveer drie eetlepels) op het uitgeknipte rondje en smeer het uit. Leg het rongje snel op de cup-cake en modeleer het papier om het vormpje. Goed laten drogen b.v. even in de koelkast. Verwijder het papier voorzichtig en klaar is je bakje. Groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

Bedankt :)
Ik ga er nog over nadenken wat het gaat worden.... Maar ik onthou dat chocolade bakje in ieder geval  :thumb: