1

Onderwerp: met chocolade fondant bekleed, en nu??? (geen inspiratie)

Ik heb gisteren een taart gebakken omdat we morgen familie dag zouden hebben. Nu kreeg ik vanmorgen te horen dat het niet door gaat ivm de weersvoorspelling voor morgen.

Na bedenken wat zal ik nu met mn biscuit, toch maar gevuld en bekleed. Bekleed met chocolade fondant (1e keer), en in de vriezer gezet.
Volgende week ben ik jarig en ben dan dus snel klaar (nog wel iets erbij maken, maar merendeel is dan af).

Nu alleen het volgende; hoe maak ik mn taart verder af, hoe ga ik m decoreren, heb even helemaal geen inspiratie.

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

Re: met chocolade fondant bekleed, en nu??? (geen inspiratie)

ik vind de combi bruin (chocofondant) met lichtblauw en groen erg mooi :Y
Ik zeg; blauwe en groene bloemen :)

3

roze en champagne kleur en dan lekker brocante  :Y ..

Bruin wit is ook erg fraai.. en vaak als je de kleuren weet, komt de rest van de inspiratie ook wel!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Ja, ik ga ook voor blauw of wit....

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

5

hmmm, misschien maar eens met mn lace flowers wat gaan doen (zag er net ergens 1 voor bij komen).

nog meer ideeen??? (zal eens zoeken op brocante)

bedankt alvast voor de reacties

6

Hier 2 taarten die ik met chocoladefondant heb gemaakt:

de eerste met beige en gouden cameo's
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O8AP4BX4-G.jpg

en deze met oranjegele decoraties:
http://img411.imageshack.us/img411/6389/bruinoranje.jpg

maar lichtblauwe laceflowers erop is ook errug mooi  :Y  :Y

7

@karin, erg mooi. Heb je die 'swirls' op de zijkant zelf gesneden?
En de balletjes rand aan de bovenrand, heb je die alleen vastgeplakt of heb je daar nog iets speciaals mee gedaan (mijn rand van de taart is lichter van kleur als de rest van de bekleding, soort fijne scheurtjes zeg maar, met marsepein nooit last van)

8

anneke79 schreef:

@karin, erg mooi. Heb je die 'swirls' op de zijkant zelf gesneden?
En de balletjes rand aan de bovenrand, heb je die alleen vastgeplakt of heb je daar nog iets speciaals mee gedaan (mijn rand van de taart is lichter van kleur als de rest van de bekleding, soort fijne scheurtjes zeg maar, met marsepein nooit last van)

Anneke, die swirls zijn van een patchworkcutter: http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -3357.html

Die balletjes aan de bovenkant zijn uit de parelmold, ik doe die altijd in de vriezer, dan plakken ze vanzelf vast.

Chocoladefondant werkt soms best lastig, bij de cameo-taart was het net chocoladepasta en ik had er ook allemaal luchtbellen in.

9

Karin, dank je wel voor je reactie. Die cutter gaat op mn verjaardagslijstje. Parelmold heb ik, ga t eens proberen uit de vriezer.
De chocoladefondant was erg hard en stug (zit er ook wat te dik op daardoor, denk ik :o ), mn extra handen :P  voor t kneden waren er niet (mn man was te werk)