1

Onderwerp: koelkast vraagje

Ik heb voor morgen een biscuit gebakken.....net gevuld en afgesmeerd. Ik wil em bekleden met fondant (normaal doe ik marsepein, maar diegene voor wie de taart is, lust geen marsepein) maar kan je een beklede taart met fondant in de koelkast zetten?

Hij moet echt in de koelkast, zit slagroom in.
Ik smeer altijd af met BCM van funcakes, gaat altijd goed.
En natuurlijk dijkjes gemaakt. Er zit maar een heeeeel dun laagje op de boven en de zijkant van de taart, want ook boter lust ze eigenlijk niet.

Ik doe de taart wel op een karton en in een taartdoos.

Groetjes Christa!

2

Re: koelkast vraagje

Ja je kan de taart wel in de koelkast zetten, maar dan op de hoogte stand (warmste). Als de taart dan uit de koelkast komt dan is het warmte verschil niet te groot.

3

ik zet mijn fondanttaarten altijd in de koelkast. Mijn "taartenkoelkast"staat op 7 graden en dat werkt prima. Alleen als het buiten heel warm is wil de taart bij het eruithalen nog wel eens gaan zweten.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

4

ik heb net de taart af....
mijn koelkast staat op 7. ik had em ingesmeerd en in de koelkast gezet.....daarna bekleed en in de koelkast gezet...en de rest van de bloemetjes gemaakt....toen weer uit de koelkast, snel de bloemetjes geplakt en weer in de koelkast in de taartdoos!

nu maar hopen dat het goed komt, hij ging idd erg zweten, vandaar dat ik em steeds terug heb gezet! het is bij mij 25 graden binnen....dus vond niet dat ik em met de slagroomvulling kon laten staan tot ie af was :s

Groetjes Christa!

5

ik zet mijn taarten ook altijd in de koelkast bij 5 graden..
op een houten onderbord en als ik hem klaar heb pak ik hem in met folie en geef hem weg nooit problemen gehad als ik het zo doe

van de week na een lange rit in de auto is die gaan zweten maar ja wat had je anders verwacht (3 kinderen 2 volwassen een hoop bagage en kinderwagens en een taart in een overvolle auto)