1

Onderwerp: 3d taarten vullen en bekleden

hallo,
voor jullie zal dit wel een stomme vraag zijn, maar ik heb tot op heden enkel gewone en stapeltaarten gemaakt.
3d taarten vind ik ook geweldig en heb dus enkele boeken van debbie brown besteld. die zijn allemaal in het engels, zal dus goed mijn best moeten doen.
Nu is mijn vraag, als ik een 3d taart zou maken, draak of soort kasteel, is het dan het beste om dit met cake te doen of gewoon met biscuitmix.
En vul de de cake met dezelfde vullingen als de biscuits.
doen jullie hier ook bc overheen en dan bekleden?

hoop dat jullie mijn vragen niet vervelend vinden

alvast bedankt
groetjes angelique

2

Re: 3d taarten vullen en bekleden

Hallo naamgenoot ;)

Het forum is ook voor vragen, hoor!
ik heb geen/weinig ervaring met 3d taarten, heb wel gehoord dat veel met cake gewerkt wordt omdat dat makkelijker in model snijdt. Je doet dan hele dunne laagjes tussen de cake of gewoon niet vullen.
Maar biscuit wordt ook gebruikt, vaak in bevroren toestand bewerken, omdat dat ook makkelijker snijdt.

Je hebt wel veel aan me, he? Er reageert vast nog wel een ervaren iemand....

3

Re: 3d taarten vullen en bekleden

Hoi,

Ik heb wel een paar 3D projectjes gemaakt :+ .
Ik bekijk per stuk wat ik ga gebruiken. Hoef ik weinig te snijden dan gebruik ik biscuit die ik ook gewoon vul. Ik snij ook regelmatig pas als ik al heb gevuld. Vind ik makkelijker want dan vervorm je de taart niet meer.

Moet ik wel veel snijden en weer plakken dan gebruik ik cake. Vaak voor ons zelf een lekkere cake die geen vulling nodig heeft. Wij zijn hier helemaal gek van appel-kaneel cake. Ik zorg dan voor een kom met slagroom waar mensen iets uit kunnen scheppen als ze een stukje taart hebben. En soms maak ik ook nog een vulling die ik er dus ook naast zet.
Maar is het voor anderen dan vul ik hem heel dun met een laagje jam en een laagje vulling. Maar veel dunner dan een biscuit taart.

Ik gebruik bij #d wel wat meer bc om af te smeren omdat je de kruimels eerst even vast moet smeren en daarna pas de laag om alles strak te maken (soms lukt het ook in 1 keer)

Succes ermee.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.