1

Onderwerp: wie kan mij verder helpen!!

met het uitvinden van hoeveel mix, ei en water ik nodig heb voor de bakvormen set van 20,25,30 en 35. en dat voor een chocolade biscuit kapsel.

ik heb laatst van een schema wat hier vermeld staat:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051

een 30cm bakvorm gevuld alleen hij werd niet voor 2/3 gevuld met beslag maar met 1/3.

nu heb ik voor 1 juli een bruidstaart staan wat het bruidspaar dus met chocolade kapsel wil hebben. maar omdat ik slecht ben met reken en het uitpluizen van alles(zwangerschapshormonen in uitwerking) en wel graag knap kapsel wil hebben voor die mooie bruidtaart, zou ik graag hulp willen....
want anders ben ik straks zwaar gestresst bezig en dat werkt ook niet!!!

dus als iemand het samen met mij wil uitpluizen dan ben ik heel erg blij :D

tot snel ....

2

Re: wie kan mij verder helpen!!

nu heb ik na goed rondneuzen iets gevonden...

dat je het tabel van gewone biscuit kan aanhouden maar dat er dan per ei 82,5 gr. chocobiscuit en dat je dan per ei 19 ml water moet toevoegen.

nu kom ik dan uit op:

25o                30o              35o

mix          495                742,5             990
water      114                171                228
ei              6                    9                   12

heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd en krijg je dan mooie kapsels? hoogte en structuur mooi hoog??

3

Ik ben bang als ik dit zo zie, wat je heb berekend dat je wel heel veel van alles ga gebruiken.

voor een rond kapsel van 25 cm gebruik ik 330 gram mix
                                                                     5 eieren en 33ml water.

Ook de mix, eieren en water staat niet in verhouding.

Kijk gewoon eens bij de tabellen, daar staat alles al uitgerekent!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

christol schreef:

Ik ben bang als ik dit zo zie, wat je heb berekend dat je wel heel veel van alles ga gebruiken.

voor een rond kapsel van 25 cm gebruik ik 330 gram mix
                                                                     5 eieren en 33ml water.

Ook de mix, eieren en water staat niet in verhouding.

Kijk gewoon eens bij de tabellen, daar staat alles al uitgerekent!

ik heb me juist laatst aan de tabel gehouden en zoals ik begrijp behoort je bakvorm dan voor 2/3 gevuld te worden met beslag dat van mij was maar voor 1/3 gevuld met beslag.... en ik vond dus ergens anders dat iemand zei dat je op 1 ei 82,5 gram chocomix moest gebruiken etc.... dus als ik het dan goed heb berekent is wat ik hierboven neer had gezet de uitkomst dan??

en anders weet ik echt niet hoe ik de bruidstaart knap van vorm ga krijgen met zulk uitkomst van de tabel :(:(  begin bijna wanhopig te worden, naar iemand die het echt zeker weet!!!!

5

weet iemand een oplossing voor mij??? ik heb het echt voor 1 juli helemaal correct nodig.... anders raak ik heel erg gestresst :S:S:S

6

ik gebruik voor 30 cm 8 ei   660 mix en 150 ml water

hoop dat je er wat aan hebt! Succes!

7

ik denk dat malou een goeie verhouding heeft voor 30cm. ik heb alleen 25 cm in mn aantekeningen staan
Maat            25
Biscuitmix            500
Ei             6
Water            115
Succes!

moortje schreef:

dat je het tabel van gewone biscuit kan aanhouden maar dat er dan per ei 82,5 gr. chocobiscuit en dat je dan per ei 19 ml water moet toevoegen.

nu kom ik dan uit op:

heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd en krijg je dan mooie kapsels? hoogte en structuur mooi hoog??

Ik bereken het altijd zo (82,5 gram mix en 18,75 ml water per ei) en altijd mooie chocobiscuits :thumb: .

9

Ik zou misschien toch voor 9 ei gaan en dan met 742.5 mix en 170 water. Zat even op mijn site te kijken en de onderste laag van mijn bruidstaart (rood/wit op etagere) was toch wat minder hoog dan eigenlijk had gemoeten.

10

malou schreef:

Ik zou misschien toch voor 9 ei gaan en dan met 742.5 mix en 170 water. Zat even op mijn site te kijken en de onderste laag van mijn bruidstaart (rood/wit op etagere) was toch wat minder hoog dan eigenlijk had gemoeten.

thanks voor je berichtje :D dan heb ik de juiste maatlabel te paken nu... ik ga denk ik van het weekend alvast bakken en dan in de vriezer doen op mn werk, want als het dan niet gelukt is of niet helemaal mooi dan kan ik altijd nog een nieuw kapsel maken :D

hé hé :) eindelijk heb ik een goed gevoel erover en het gevoel van het komt goed!!! :) ;) thanks ;)

11

Sil's taarten schreef:
moortje schreef:

nu kom ik dan uit op:

Ik bereken het altijd zo (82,5 gram mix en 18,75 ml water per ei) en altijd mooie chocobiscuits :thumb: .

bijna hetzelfde uitkomst als die ik heb gevonden dus :D toppie, dan weet ik dat het goed gaat komen :D....

voeren jullie ook allemaal de baktijd op of doen jullie het gewoon in de juiste hitte oven ? ?
het lijkt mij met zo een grote kapsel dat je het dan in het midden niet mooi gaar krijgt, hoe doen jullie dit?

Ik verhoog de temperatuur in stappen. In mijn heteluchtoven 120, 140 en 160 graden.
Ik heb geen vorm van 30cm, dus wat gaar worden betreft kan ik daar niks over zeggen.

13

beetje mosterd misschien.
Ik gebruik een bloemnagel bij maten vanaf 30cm. Deze zet je met de punt omhoog in het midden (goed ingevet/ingespoten met bakspray) hij wordt ook heet en verspreid dus de hitte van het midden uit.
Je hebt ook een heating core, maar hier zijn de meningen over verdeeld.