1

Onderwerp: In cellofaan in de koelkast? Kan dat?

Ik heb een gevulde en met wit beklede taart in de vriezer staan.
De baby is geboren (een meisje) dus ik ga hem morgenavond decoreren nadat de taart is ontdooid.
Hij wordt zaterdagochtend opgehaald, maar pas zondag gegeven. Ik wilde er graag iets leuks van maken door de taart mooi in te pakken in cellofaanpapier (plastic kadoverpakking).
Maar kan degene die de taart zaterdag op komt halen deze thuis in het cellofaan in de koelkast bewaren tot zondag? Of gaat dit niet goed ivm zweten van fondant.
De taart is trouwens dubbel bekleedt. Eerst een dun laagje marsepein met daarover heen een dun laagje wit fondant.

Hoor graag jullie ervaringen.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: In cellofaan in de koelkast? Kan dat?

Volgens mij kan dit wel, de stapeltaarten die ik maak geef ik altijd mee in doos waarbij ik de deksel haaks op de doos doe en cellofaan eromheen. Een taart gaat pas zweten na een temperatuurverschil, in de koelkast kan er in principe niets mee gebeuren, tja je moet dan uiteraard geen salami in de koelkast bewaren tegelijkertijd :lol:

3

ja hoor ik doe dit zelf ook weleens alvast ingepakt in de koeling zetten,geen probleem

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

4

ja hoor, kan :Y

Alleen effe zorgen dat het cellofaan niet tegen je fondant plakt tijdens het vervoer (want dan zal de taart wat zweten).
Wanneer het cellofaan tegen de achterkant van de koelkast komt, komen er druppels op, maar da's aan de buitenkant, dus niet erg :nooo , alleen wel effe oppassen :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Ok duidelijk. Thanks allemaal!

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

6

Ok duidelijk. Thanks allemaal!