51

Re: Het meisje met een traan...

koekebakkevlaaie schreef:
nicole th schreef:
yakefrank schreef:

Werkelijk belachelijk, Nicole.

Zou je het niet anders kunnen doen? De ontvangers het materiaal laten kopen en het aan jou geven om er wat van te maken?

Dat komt op hetzelfde neer dan dat ze gewoon de onkosten zouden betalen!!!
Bij ons blijkt het beroep van bakker beschermd te zijn  :rolleyes: , zijn die van ons dan zoveel specialer dan in Nederland  :lol: , ik geloof het niet hoor  :nooo

Oh, Nicole ze aanzien jou als concurrentie. Dat is ook belachelijk, dan zou niemand thuis nog ne cake mogen bakken en al die mensen die dan thuis hun brood zelf bakken, dat mag dan ook niet .
Nu overdrijven ze toch zenne. Jullie taarten zijn toch van een ander niveau dan  die van de bakkers, dat is toch voor een ander publiek.

Met je verhaal naar de pers gaan, Nicole, het eens onder de aandacht brengen. Zeker met deze upcoming populariteit van deze hobby. Als je het niet als hobby mag uitoefenen dan kunnen ze meteen alle shops die materiaal verkopen en alle workshops ook maar  verbieden, ah ja je mag er niks mee. Ik overdrijf nu wel maar toch is het zo een beetje hé.

Dat is superlief van je dat je zo begaan bent met mijn verdriet , maar ik denk dat ik me best uit de schijnwerpers houd om zo geen problemen te krijgen want die persoon die me heeft overgeschreven zou indien ik niet stop de inspectie en de BTW op het dak sturen  :s

Vele en lieve groetjes Nicole

52

Wat gemeen zeg, sommige mensen die het andere niet gunnen moeten zich eens bezig gaan houden met hun eigen kippen!!!

Ohh, ik vind het echt frustrerend voor je en laat ik maar niet beginnen over die kl... (sorry) Belastingdienst! Schaamteloos, de mensen die daar werken :mad:, hebben ze nu echt inderdaad niets beters te doen!

Nicole th, echt heel mooi geboetseerd, ze is alleen wel heel verdrietig! Volgens mij dacht je aan hetgeen wat je is overkomen toen je haar maakte. Sterkte, ik hoop inderdaad dat het bij een waarschuwing blijft.

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

53

wat een ettertje die zoiets doet

maar je meisje is weer prachtig

54

wat een prachtige en schattige meisje heb jij weer gemaakt. Schitterend wat jij allemaal maakt, ik miste jouw werk hier op het forum. :Y

Wat balen zeg, dat iemand zoiets doet, ongelooflijk.
Waarom vraag ik me af. Zal het dan jaloezie zijn???
Ik hoop voor jou dat het nog goed afloopt en dat ze niet de inspectie en de BTW naar je toe sturen.

55

Mogen er dan ook geen vriendinnen komen freubelen? of dat jij een keer bij mij thuis komt freubelen met een stel taart mutsen?
Je hebt zoveel vriendinnen in Ned dat je iedere dag ergens anders kan gaan freubelen. Is toch ook gezellig?
Ik wilde net een freubeldagje gaan organiseren.

Veel taart plezier

56

bettie schreef:

Mogen er dan ook geen vriendinnen komen freubelen? of dat jij een keer bij mij thuis komt freubelen met een stel taart mutsen?
Je hebt zoveel vriendinnen in Ned dat je iedere dag ergens anders kan gaan freubelen. Is toch ook gezellig?
Ik wilde net een freubeldagje gaan organiseren.

Dat lijkt me wat ver niet .... ik woon in Belgie da's wa ver hé!!!  ;)

57 Laatst bewerkt door Roosanne (15-06-2011 22:06)

Maar ik woon wel in België, en misschien kunnen wij dat wel doen???
We vinden nog wel wat geïnteresseerden...
Niemand kan ons toch verbieden om samen een tas koffie te drinken en te tetteren??

58

Schi-tte-rend!!!
Nu wilde ik net vragen of jij geen workshops geeft, zie ik dus van niet (meer)  :(
Heel erg jammer!
En boetseren zonder dat iemand het opeet, mag dat ook niet??

59 Laatst bewerkt door gertieneke (15-06-2011 23:39)

Wat een dot van popje  :thumb:

Erg jammer dat je je talent niet mag gebruiken  :s
Je zou er zoveel mensen blij mee maken

60

Ik had ook al van verscheidene mensen uit Belgie gehoord dat sommige taartenbakkers elkaar daar het licht in de ogen niet gunnen maar ik wist niet dat de regels er zo streng waren.. :nooo

En zo onnodig streng ook, niet eens voor de kleinkinderen mogen bakken, dat snap je toch niet!

Ik vind het heel sneu dat jij er de dupe van bent geworden maar blijf plezier houden in het zelf bezig zijn :Y

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

61

Prachtig! Een waar kunstwerk!!

En wat een narigheid allemaal! Ik hoop dat het geen grote consequenties voor je heeft en dat er weer een andere deur voor je open gaat.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

nicole th schreef:

ik ben zeer gelovig (evangelisch christen) en zeg al die tijd net hetzelfde als jij dit is van de Here en elke avond dank ik de Here dat hij mij die gave gegeven heeft...  maarik  ben me er ook van  bewust dat als dit gebeuren moest ook onze Heer hier van op de hoogte was en het kon tegen houden .... maar waar er een deur gesloten word zet ook Hij weer een raam open daar geloof ik vast in.  ;)

Nicole, nou mijn deuren en ramen staan voor je open hoor!

Vreselijk dat iemand jou dat niet gunt, je werk is geweldig! Je bloemen zijn echt super, en je boetseersels :thumb:

Voor mij ben  :thumb: maar wel doorgaan voor jezelf toch? Jij moet die creativiteit toch ergens kwijt?

I never met a calorie I didn't like....

63

Wat een super mooi meisje, prachtig gewoon.

Wat een rare regels in Belgie, vroeg me ineens af of kok daar ook een beschermd beroep is.
Als dat zo is kun je dan je belastingdienst niet eens haarfijn uitleggen dat het toch ook heel gewoon is dat je kookt voor kind en kleinkind en dat zeker vrienden ook wel eens over de vloer komen om een hapje mee te eten en dat je net van de week Jetje van de buren hebt uit gelegd hoe je spruitjes moet koken. Dat is toch bijna hetzelfde.

64

Aaaachhhh wat zijn jullie lief :Y
@Ja Moodswing in Belgie zijn er zovele onozele regels dat ze er zelf niet meer aan uit kunnen  :/

65

Tjee zeg, dat is wel heel erg rottig! Wat een nare streek ook van degene die je er bij gelapt heeft  :( . Ik las dat je maar 30 km van Nederland afwoont, steek dan "gewoon" over en kom gezellig hier wonen  :) .

Ik hoop echt voor je dat er op één of andere manier een oplossing zal komen, het zou echt zo zonde zijn als je (bijna) niets meer kunt doen...

Overigens is je meisje weer een pronkstuk!  :thumb:

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

66

Jemig, net 3 pagina's gelezen met complimenten en onnozele regels in België. Ik sluit me bij de meeste aan; je boetseerwerk is werkelijk prachtig.
Het lijkt net porcelein echt heel knap.
En de regels wat het taartbakken betreft is gewoonweg niet te geloven, ik heb geen woorden voor deze waanzin..... :nooo  :x

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

67

Hey Nicole,

ik miste je al op het forum. Wat een verhaal, ik kan het bijna niet geloven. Iedereen mag toch zelf weten wat voor een hobby hij heeft.
Anders moet je maar in Nederland komen wonen  ;)

Jij kunt zo'n prachtige dingen maken. En je workshop rozen was ook erg leuk en leerzaam.

Ik hoop dat we toch nog je creaties mogen bewonderen op dit forum.

Dikke knuffel

Groetjes Bianca

68

nicole th schreef:
bettie schreef:

Lieve Nicole.
Waarom heeft Onze Lieve Heer je die gave gegeven? Want dat is het toch? een gods geschenk dat je zoiets moois met je handen kan maken.
Om er niets mee te doen? dacht het toch niet he, ik zit maar te denken en te denken, het laat mij niet los.

Lieve Bettie, je slaagt de bal recht in het net....ik ben zeer gelovig (evangelisch christen) en zeg al die tijd net hetzelfde als jij dit is van de Here en elke avond dank ik de Here dat hij mij die gave gegeven heeft...  maarik  ben me er ook van  bewust dat als dit gebeuren moest ook onze Heer hier van op de hoogte was en het kon tegen houden .... maar waar er een deur gesloten word zet ook Hij weer een raam open daar geloof ik vast in.  ;)

Hoi. Wat Fantastische dingen!! Ik krijg ook al schrik als ik dit allemaal lees. Ik woon ook in België! Ik had het gevoel dat ik verder moest blijven lezen tot ik aan dit citaat kwam. Ik ben namelijk ook Evangelisch Christen! Het doet steeds weer een plezier anderen te ontmoeten! Wat een talent heb je.

69 Laatst bewerkt door fran4april1952 (16-06-2011 20:11)

Och Nicole wat erg voor je !Hoop echt dat er ergens een oplossing te vinden is en  dat je je prachtige hobby verder kan doen.Ik miste je echt op het forum en had al paar keer gedacht Nicole zal toch niet ziek zijn,want wie denk nu aan zoiets!Wens je veel sterkte toe ,als wij het al zo erg vinden ,hoe moet jij je dan niet voelen !

Vergeet ik gewoon nog te zeggen dat je meisje er prachtig uitziet!!!! :thumb:  :thumb:  :thumb:

70

Nicole ,hier ben ik weer. Want ik zit maar aan je te denken.
Mag je wel workshops geven in suiker bloemen en die poppetjes?

Veel taart plezier

71

bettie schreef:

Nicole ,hier ben ik weer. Want ik zit maar aan je te denken.
Mag je wel workshops geven in suiker bloemen en die poppetjes?

Hoi Bettie ik denk dat ook niet mag vermits je dan ook bedrijfsbeheer moet hebben denk ik.....daar ben ikeigenlijk niet van op de hoogte ik zal mij eens moeten gaan bevragen , maar dat zal nog niet voor dadelijk zijn ... ben eigenlijk nog niet goed van het hele gebeuren , voel me net een misdadiger...
Ik ga volgende maand eerst eens lekker op vakantie en dan zien we wel verder...  :Y  ;)

72

Karinneke schreef:
nicole th schreef:
bettie schreef:

Lieve Nicole.
Waarom heeft Onze Lieve Heer je die gave gegeven? Want dat is het toch? een gods geschenk dat je zoiets moois met je handen kan maken.
Om er niets mee te doen? dacht het toch niet he, ik zit maar te denken en te denken, het laat mij niet los.

Lieve Bettie, je slaagt de bal recht in het net....ik ben zeer gelovig (evangelisch christen) en zeg al die tijd net hetzelfde als jij dit is van de Here en elke avond dank ik de Here dat hij mij die gave gegeven heeft...  maarik  ben me er ook van  bewust dat als dit gebeuren moest ook onze Heer hier van op de hoogte was en het kon tegen houden .... maar waar er een deur gesloten word zet ook Hij weer een raam open daar geloof ik vast in.  ;)

Wat fijn om een zusje op het forum te ontmoeten , geniet er maar van het is hier echt fijn vertoeven...je kan hier zeer veel leren  ;)

Hoi. Wat Fantastische dingen!! Ik krijg ook al schrik als ik dit allemaal lees. Ik woon ook in België! Ik had het gevoel dat ik verder moest blijven lezen tot ik aan dit citaat kwam. Ik ben namelijk ook Evangelisch Christen! Het doet steeds weer een plezier anderen te ontmoeten! Wat een talent heb je.

73

Ik zat zo te denken als het niet mag ivm de warenwet  ofzo kan je toch dezelfde workshops gaan geven maar dan van  koudporselein.
Schrijf je jezelf in als kunstenares. of mag dat ook niet?

Veel taart plezier

74

Volgens mij moet je voor iedere winstgevende activiteit zoals workshops geven een ondernemingsnummer hebben en ingeschreven zijn bij het KBO. Hierbij komt dat je ook sociale bijdragen moet betalen.
Tevens moet je je kennis van bedrijfsbeheer kunnen aantonen of een cursus bedrijfsbeheer volgen.
Je kan al veel informatie vinden op de website van unizo en zij kunnen je ook verder helpen en vrijblijvende informatie geven.

75

lieve nicole
Wat een gezeur hebben ze niets beters te doen in  België misschien zorgen dat er een nieuwe regering komt   :grr: 
Ik snap wel dat iemand je aangegeven heeft je bent veel te goed daar kan die ander alleen maar van dromen  :Y
het is werkelijk schitterend wat je gemaakt hebt je hebt gouden handjes wees er maar zuinig op   :Y
misschien moet je het eens goed uitzoeken of laten doen wat er wel en niet mag zo"n talent mag niet verloren gaan

groetjes maja