1

Onderwerp: invriezen en bewaren cupcakes

Hallo allemaal,
Allereerst; ik ben een beginneling. Het maken en decoreren van cupcakes gaat me steeds beter af. Waar ik echter nog veel problemen mee heb is het invriezen en bewaren van gedecoreerde cc's.
Ik heb voor een geboorte 40 cc's gemaakt en gedecoreerd. De ene helft heb ik bekleed met fondant en het met wat water op de cc geplakt. De andere helft heb ik afgesmeerd met botercreme (de mix)
en gedecoreerd met marsepein. Ik heb alles ingevroren in pedaalemmerzakken.
Vanmorgen heb ik van beide een gedeelte uit de vriezer gehaald en deze op het aanrecht op een bord open en blood laten ontdooien. Zowel de cc's met fondankt als die met marsepein gingen enorm zweten! De fondant droogde weer op maar de cc's met marsepein dus niet. Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe kan ik dit anders doen?Ik lees overal verschillende verhalen en raak de kluts een beetje kwijt!

Ten tweede het bewaren.
Maandagavond heb ik cc's gemaakt afgesmeerd met botercreme en gedecoreerd met marsepein. Gisteren zijn die gedeeltelijk opgegeten en de cc's die over waren heb ik in een afgesloten tupperware taartbewaardoos bewaard op het aanrecht. Ook deze cc's zagen er vanmorgen niet uit door het zwetende marsepein. Hoe kan ik dit voorkomen?

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven. Alvast bedankt!

2

Re: invriezen en bewaren cupcakes

Hi,

Ontdooien moet altijd langzaam gebeuren , dus ontdooien in een doos in de koelkast !!!

Het glimmen van de marsepein ruim na het ontdooien  kan ook te maken hebben met de lucht temperatuur, welke marsepein gebruik je ?

Ik gebruik altijd zeelandia , vries de cc in en maak van te voren de decoraties die ik afgedekt met folie in een keukenkastje bewaar.

Taart groetjes Ellen