1

Onderwerp: Vraag over witte chocolade creme recept

Hoi allemaal,

Ik las vorige week dat iemand een taart had gevuld met bosvruchten en witte chocolade creme. Dat klinkt goed, dus hiermee wil ik graag mijn volgende taartje vullen. Nu heb ik een recept gevonden, maar hierbij heb ik een vraag.

Er staat dat men 1-2-3 meringue botercreme heeft gebruikt en daar op smaak gesmolten witte chocolade door heeft gedaan. Maar dat laatste is warm en ik vraag me af of de creme dan niet gaat schiften.

Iemand tips?
Alvast bedankt!

Groetjes Christa

2

Re: Vraag over witte chocolade creme recept

Je moet de witte chocolade iets laten afkoelen voordat je het bij de MBC doet. De chocola wordt niet meteen hard.

Succes ermee.

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

3

Oke, dank je. Ik was inderdaad bang dat het direct weer hard werd als je het laat afkoelen, maar dat is dus niet zo.  :o  Nog zóveel te leren....  ;)

4

Oooh ja dat is inderdaad erg lekker hoor!
Zeker met verse frambozen :D

5

Of met lemoncurd, mmmm :9  :9  :9 !

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

6

Misschien mag ik hier nog een vraagje over stellen?  O-)

Gisteren de creme gemaakt. Ik vind hem lekker geworden, maar echt sterke smaak zit er niet aan. Nu vraag ik mij af hoeveel witte chocolade er normaal gebruikt wordt.

Ik heb 1-2-3- botercreme gemaakt met 250 gram boter. Daar heb ik 2 repen van 75 gram doorgeroerd. Ik had meer smaak verwacht.

Groetjes en bedankt!

7

Ik doe op 250 gram boter altijd 200 gram witte chocolade. Daar vond ik altijd wel een goede witte chocolade smaak aan zitten.

Groetjes Iris

8

Ik heb het nooit geprebeerd, maar ik maak meestal 1, 2, 21/2 MBC misschien is dat ook een idee om meer smaak te krijgen ?

9

Ik gebruik altijd de botercreme mix en voeg daar Patidess witte chocolade bij. Is echt heeeeeeerlijk  :Y
Je kunt zelf meer of minder toevoegen al naar gelang je lekker vindt.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Pfff... ik weet niet meer precies hoeveel chocolade ik erdoor heen had gemixt. Ik heb het door de bc-mix van funcakes gedaan en het smaakte zeker naar witte chocolade!  :9