1 Laatst bewerkt door DetaartjesvanLotte (16-06-2011 18:34)

Onderwerp: Monatoetje vulling

Hoi,

ik wil graag een taart vullen met Mona toetje maar hoe kan ik dat het beste doen? En welke vulling moet onder en welke boven? (ik snij mijn taart altijd twee keer door). En is het handig om een dijkje te spuiten met botercreame ben er nou eenmaal aan gewent.

toetje met combinatie:
*
*

zelf dacht ik aan deze combinaties:
* stroopwafel - slagroom
* luchtige slagroom XL - vlaaifruit kersen of aardbei

en hoeveel heb ik nodig?

20 cm taart =  1 bak normaal of 1 bak XL en nog over
26 cm taart = .................. bak normaal of ................... XL
heb ik dan nog iets over?

evt. laag botercreame op het biscuit.

* saus er zo veel mogelijk af halen dat maakt het waterig.
* dijkje spuiten
*
*

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!

2

Re: Monatoetje vulling

heb het tot nu toe alleen nog maar met citroenkwarktaart gedaan

als het waterig is, dijkje en eventueel dun laagje botercreme over je biscuit.

voor 22 cm gebruik ik 1 bak

N-Joy Cakes

NiQ schreef:

heb het tot nu toe alleen nog maar met citroenkwarktaart gedaan

als het waterig is, dijkje en eventueel dun laagje botercreme over je biscuit.

voor 22 cm gebruik ik 1 bak

oke dan heb ik dus ook aan eentje genoeg, doe je dan aan de onder het toetje een laag en er boven?

www.caketolove.nl

Ik doe altijd lemoncurd smeren en daarop citroenkwarktaartvulling en dat 2x of aardbeienjam en daarop aardbeienkwarktaart en dat ook 2x dus 1 bak voor 1 taartje van 20 cm.

Succes

Groetjes P@trici@

5

Je houd inderdaad nog wat over als je een taart van 20 cm ermee vult ;)

6

Ik vul hem meestal 3x, dan 1 x lemoncurd en 2x citroenkwarktaartpudding voor 20 cm.
Of 1x aardbeienjam en 2x aardbeienkwarktaartpudding.
Of bak Almhof kwark...had laatst de spaanse sinaasappel (lekker fris!) en elke laag (dus ) ingesmeerd met sinaasappeljam en daarbovenop de kwark.
Met de andere toetjes heb ik geen ervaring.

7

hey dames,

ik ben ook nog niet zo lang aan het bakken. En toen kwam ik deze vulling tegen mijn vriend is helemaal weg van die toetjes dus wil hem graag is met zo een taart verrassen.
Maar gebruiken jullie dan een gewone bodem uit zo een zak?
en op een mona toetje zit altijd een saus. roeren julllie er door heen? en doen jullie verder nog iets aan het toetjes voor hij als vulling word gebruikt?

Veel Liefs Densie

LadyDenise schreef:

hey dames,

ik ben ook nog niet zo lang aan het bakken. En toen kwam ik deze vulling tegen mijn vriend is helemaal weg van die toetjes dus wil hem graag is met zo een taart verrassen.
Maar gebruiken jullie dan een gewone bodem uit zo een zak?
en op een mona toetje zit altijd een saus. roeren julllie er door heen? en doen jullie verder nog iets aan het toetjes voor hij als vulling word gebruikt?

Veel Liefs Densie

Je kan alleen de toetjes gebruiken waar luchtig op staat zoals bitterkoekjes enz. en ik denk dat ze gewoon de saus er door "roeren" ik vraag het me eigenlijk ook wel af

www.caketolove.nl

9

ow maar goed dat je zegt dat je alleen de luchtige toetjes kan gebruiken haha je zal altijd zien dat ik de verkeerde pak! en heb jij misschien verstand van die saroma toetjes hoorde dat die ook wel is als vulling werden gebruikt?

10

ik zal de saus er niet doorheen roeren....eventueel klein beetje eroverheen sprenkelen maar niet te veel, dat maakt het waterig!

ik gebruik zelf ook wel eens danoontjes als vulling voor meptaartjes, dit gaat prima.

je kan het beste wat dikkere massa's gebruiken, dus bijvoorbeeld geen vla. maar mouse of kwark gaat prima   :Y

N-Joy Cakes

11

LadyDenise schreef:

ow maar goed dat je zegt dat je alleen de luchtige toetjes kan gebruiken haha je zal altijd zien dat ik de verkeerde pak! en heb jij misschien verstand van die saroma toetjes hoorde dat die ook wel is als vulling werden gebruikt?

saroma kan ook prima, maar dit wordt (ALLEEN HET POEDER) door de botercreme gemixd, net als de patidess dus.

N-Joy Cakes

12

ow slim, ik mix mijn botercreme altijd met banketbakkersroom vind ik lekkerder kan je dan nog de saroma er door doen?

13

dat heb ik nog nooit geprobeerd, trekt mij niet zo omdat banketbakkersroom zo'n heerlijk vanille smaak heeft

N-Joy Cakes

14

LadyDenise schreef:

ow slim, ik mix mijn botercreme altijd met banketbakkersroom vind ik lekkerder kan je dan nog de saroma er door doen?

Botercreme hoeft niet in de koelkast en bankerbakkersroom wel.
Als je het mixt is je vulling dan niet te hard?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

15

nee heb ik nog nooit last van gehad. het heeft meer de structuur van botercreme maar de smaak van banketbakkersroom. alleen dan ietsje minder zoet. bevalt prima zo:D  :thumb:

Als ik mijn taart nou eerst vul met mona en dan met slagroom of andersom? mona is denk ik zwaarder.

www.caketolove.nl

17

Ik zou de saus er niet doorheer roeren. Er zit namelijk lucht in de toetjes(daarom luchtig toetje ;) ). en die roer je er dan uit, waardoor het toetje,behoorlijk wat slapper wordt. Dus zo weinig mogelijk roeren. De saus er zoveel mogelijk afscheppen, en eventueel een klein beetje op je biscuit.

anja66 schreef:

Ik zou de saus er niet doorheer roeren. Er zit namelijk lucht in de toetjes(daarom luchtig toetje ;) ). en die roer je er dan uit, waardoor het toetje,behoorlijk wat slapper wordt. Dus zo weinig mogelijk roeren. De saus er zoveel mogelijk afscheppen, en eventueel een klein beetje op je biscuit.

oke goeie tip

www.caketolove.nl

19

wat een fijn forum, hier heb ik mijn antwoorden over de toetjes!

20

anja66 schreef:

Ik laat de saus er door het gaat je aan de onderkant eerst uitlopen en gebruik dit om het biscuit te tremperen. Gaat perfect! :)

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

21

wat handig deze antwoorden!
vooral de tip van de luchtige toetjes, ik ben ook zo iemand die dan gewoon de verkeerde koopt.. Ga morgen inkopen doen  :)

22

Emma schreef:

wat handig deze antwoorden!
vooral de tip van de luchtige toetjes, ik ben ook zo iemand die dan gewoon de verkeerde koopt.. Ga morgen inkopen doen  :)

Dus de 'gewone pudding'  is niet handig om mee te vullen?
Wordt dat te machtig?
Ben benieuwd naar jullie antwoorden!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

23

Ik gebruik vaak de chipolata van mona, of de kokos straciatella.. erg lekker!  En gaat goed hoor.. en dat is toch ook pudding..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

Ik heb ook wel eens gewone vanillevla gebruikt, was heerlijk, trok een beetje in de biscuit! Het kan dus prima!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

25

Bij die luchtige toetjes, moet je die toetjes dan nog ergens mee verstevigen of kun je het gewoon zo op de taart smeren?

En de chocolade mousse van Mona schijn je ook te kunnen gebruiken, lijkt me erg lekker.