1

Onderwerp: met bloemsuiker decoreren

Een contradictorisch vraagje, want de meesten willen dat hun bloemsuiker verdwijnt...

Ik zou graag over een taart (bavarois/ganache of fruittaart) wat poedersuiker strooien om te decoreren..  een mooi wit laagje zoals je bij de bakker vaak ziet.

Na tien minuutjes verdwijnt die suiker echter altijd.. hij smelt over het fruit of de bavarois..

Hoe doen jullie dit? Speciaal soort suiker?

2

Re: met bloemsuiker decoreren

Ik denk eigenlijk dat het iets anders is dan poeder ( bloem ) suiker. Misschien gewoon eens aan de bakker vragen wat hij erover strooit ?

Carpe Diem !

3

Kellyke schreef:

Een contradictorisch vraagje, want de meesten willen dat hun bloemsuiker verdwijnt...

Ik zou graag over een taart (bavarois/ganache of fruittaart) wat poedersuiker strooien om te decoreren..  een mooi wit laagje zoals je bij de bakker vaak ziet.

Na tien minuutjes verdwijnt die suiker echter altijd.. hij smelt over het fruit of de bavarois..

Hoe doen jullie dit? Speciaal soort suiker?

decoratiesneeuw ;) als je het wilt hebben kijk even op m'n site daar staat het wel zoniet 'k heb megaveel op voorraad dus als je het wilt hoor ik het wel

4

idd decosneeuw...

5

Ik vind het niet terug op je website..

Kan je dat ook gewoon in de winkel ofzo kopen?

6

Kellyke schreef:

Ik vind het niet terug op je website..

Kan je dat ook gewoon in de winkel ofzo kopen?

nee kan je niet in de winkel kopen zag idd dat ik dit nog niet op m'n site heb vermeld maar heb heel veel bakje van 150 gram voor 1,99 dus als je interesse hebt hoor ik het graag

lfs mathanja

7

Mja graag, maar probleem is dat ik midden-belgie woon.
't is nogal ver dus :)
En opsturen, ik weet niet of het hier wel op tijd zal geraken (tegen nu vrijdag).

Heeft het ook nog een andere naam want op deco-sneeuw vindt ik ook niets terug op google...
Waaruit bestaat het eigenlijk? Smaakt het ook gewoon naar bloemssuiker?

8 Laatst bewerkt door marijetje (22-05-2011 14:43)

Volgens mij druivensuiker en nog wat dingen ik persoonlijk vind het minder lekker maar dat vind niet iedereen. En kan je niet een beetje van je bakker krijgen? Probeer eens sugarsnow te googlen

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

9

Kellyke schreef:

Mja graag, maar probleem is dat ik midden-belgie woon.
't is nogal ver dus :)
En opsturen, ik weet niet of het hier wel op tijd zal geraken (tegen nu vrijdag).

Heeft het ook nog een andere naam want op deco-sneeuw vindt ik ook niets terug op google...
Waaruit bestaat het eigenlijk? Smaakt het ook gewoon naar bloemssuiker?

het is hetzelfde als wat op een puddingbroodje zit

als je het besteld dan zorg ik ervoor dat je het voor vrijdag hebt dan moet je me ff een privemail doen als je wilt ;) met je gegevens ´k heb supersnelle service ;)

hoor het wel

lfs mathanja

10

Heb het ondertussen gevonden, het heet raftisnow:

Decoratiesuiker
Merknaam: Raftisnow®
Raftisnow is een fijne, witte decoratiepoeder, gebaseerd op icing sugar. De suiker is gecoat met plantaardig vet en zetmeel.

Raftisnow (op basis van suiker)
Raftisnow plus (op basis van dextrose)
Raftisnow K2 (op basis van kristalsuiker)
Tailormade

Mathanja, ik ga eens kijken of ik het hier in de buurt kan vinden, anders mail ik je morgen nog hoor. thanx

11

ik gebruik daarvoor gewoon royal icing. Die smeer ik in een heel dun laagje op bakpapier. Goed uit laten harden en dan vouw ik het bakpapier dubbel en wrijf het zo heel fijn. Werkt prima en smelt niet.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

12

Thanx voor de tip, heb ik net geprobeerd, even wachten tot het droog is.

Gewoon strooien met icingpoeder, is dat geen optie eigenlijk???

13

Kellyke schreef:

Thanx voor de tip, heb ik net geprobeerd, even wachten tot het droog is.

Gewoon strooien met icingpoeder, is dat geen optie eigenlijk???

'k heb intussen op m'n site staan ;) ben benieuwd of het je lukt :)

14

snow top decoratie, dit is poedersuiker wat bewerkt is. Je kan het kopen bij winkels en molens die ook broodmixen verkopen. ik betaal in vlaardingen 0,75 voor 250 gram

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

15

christol schreef:

snow top decoratie, dit is poedersuiker wat bewerkt is. Je kan het kopen bij winkels en molens die ook broodmixen verkopen. ik betaal in vlaardingen 0,75 voor 250 gram

wou dat ze die prijzen ook in nl hanteren :P

16

mathanja schreef:
christol schreef:

wou dat ze die prijzen ook in nl hanteren :P

Sorry maar Vlaardingen ligt onder de rook van rotterdam

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

17

In welke winkels is dat dan? Want nog niet tegengekomen (bij Aveve en maalderij al gaan kijken)..

Iemand een idee of je nu ook gewoon met icing mix kan strooien?

18

Ik ben gisteren in de Aveve geweest en kwam daar de decoratiesuiker tegen die niet smelt. Moest ineens aan dit topic denken :)
Ik ben in Merksplas geweest.