1 Laatst bewerkt door Zoetegeit (14-06-2011 22:26)

Onderwerp: Mijn eerste (fotowaardige) CC's!

Dit was mijn eerste keer met marsepein, en meteen voor mij de aanzet om me te registreren op dit forum.
Het zijn vanillecakejes gevuld met roomkaasglazuur en in sommige een aardbei, en chocoladecakejes met chocolatechipcookie-botercreme (botercreme met Monin-siroop).
De toeven zijn allebei mislukt, haha, bij de eerste was het roomkaasglazuur veel te vloeibaar en bij de tweede was het de eerste keer met de spuitzak; oefening baart hopelijk kunst.

Ben benieuwd of er verschil is tussen fondant en marsepein, ik had nu van die Dr. Oetker Cupcake Marsepein gekocht (rood, wit en groen) en had nog een blok gele marsepein van de Cook&Co.
Ik had een heel plan met theepotjes en theekopjes, maar ivm tijdnood heb ik het maar bij de bloemetjes en hartjes gehouden.

Hier zijn ze dan...

http://img402.imageshack.us/img402/350/p6120002.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/5815/p6120004g.jpg

Liefs, Zoetegeit

A balanced diet is a cupcake in every hand.

Re: Mijn eerste (fotowaardige) CC's!

Hee zoetegeit,

vrolijke bedoeling hoor! Ik vind ze er super gezellig uitzien!

Je toeven klinken heerlijk van smaak, vervelend als ze dan te zacht blijven...

Je zou het kunnen proberen met een Meringue Botercreme...
Een heerlijke zijdezachte creme die niet moeilijk te maken is maar wel een hele fijne maar stevige structuur heeft. Perfect voor het opspuiten van Cupcakes!

Veel bakplezier verder!
Mocht je nog meer tips en trics willen zien kijk dan eens op mijn site onder het kopje: low budget tips

3

Welkom op het forum! En je cc's zijn vrolijk geworden, die bloemetjes zijn schattig.

Je kunt veel tips vinden in de rubriek Taarten Bakken & Decoreren.
Ook kan je de zoekfunctie gebruiken. Er zijn al heel veel topics over het verschil tussen fondant en marsepein. Wat je liever gebruikt is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur (zowel qua smaak als waar je zelf liever mee werkt).

Veel plezier met de volgende baksels!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

4

Bedankt voor de reacties, én de goede tips! Ik ga ze zeker uitproberen.
Ik wil zoveel bakken nu maar ik heb tentamens, haha!
Ik weet in ieder geval wat ik in de vakantie ga doen....  O-)

Liefs!!  :)

A balanced diet is a cupcake in every hand.

5

Leuke cc-tjes!

Succes met je tentamens!

En idd er is heel veel te vinden met de zoekfunctie. Maar even snel, marsepein is op basis van amandelen en fondant op basis van suiker. En het is voor iedereen verschillend waar je het prettigst mee werkt, ik persoonlijk werk liever met marsepein. Vind dat ook lekkerder smaken.
Je kan ook nog een combinatie maken, marsefond. Een deel marsepein en een deel fondant.

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

6

Welkom op het forum & heel veel succes met je tentamens  :Y
Je cupcakes zien er vrolijk en lief uit!
Leuk die bloemetjes  :thumb:  :thumb:  :Y

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.