1

Onderwerp: appeltaart buiten de koelkast

heb van het weekeinde voor eht eerst beklede appeltaart gegeten. wat is dat lekker!!
nu is mijn moeder volgende week jarig en dat viert ze in disney. kan een beklede appeltaart (bestaat uit zelfrijzend bakmeel, boter en suiker en dan de appels en rozijnen) die afgesmeerd is met botercreme 2 dagen buiten de koelkast blijven?
staat in de supermarkt immers ook buiten de koelkast

2

Re: appeltaart buiten de koelkast

ik heb het 1 x geprobeerd het was iets te warm en had gelijk schimmel erop helaas maar das bij zelfgemaakte

3 Laatst bewerkt door Carien (14-06-2011 16:13)

:think: ik zet m'n zelfgemaakte appeltaart nooit in de koelkast, vind dat niet lekker zo'n koude taart :nooo  en dat gaat altijd goed (ook al duurt het vaak max 2-3 dagen dat de taart op is O-) )

:think: bedoel je afgesmeerd, maar dan zonder marsepein/fondant eromheen?

denk dat het idd aan de temp ligt, wanneer het broeierig warm is, kan het fout gaan natuurlijk, maar volgens mij moet het kunnen hoor :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

met fondant natuurlijk:)
zorgt er wel voor dat het niet uitdroogt als je hem goed bekleed:)

nog meer iemand ervaring?

5

niemand nog meer ervaring?

6

Geen probleem, word toch niet warm   :x

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7

Ik doe mijn appeltaart ook niet in de koelkast en fondant hoeft dat ook niet, lijkt me dus geen probleem !

8

Zelf zou ik een appeltaart niet bekleden! die is zo al lekker genoeg   :9 :+
Maar het lijkt me dat het wel moet kunnen voor 2 dagen?

9

hehehehehe wilde ook nooit aan de beklede appeltaart, maar dit is vele malen lekkerder!!!

ben van plan om hem vandaag te maken en dan in de vriezer te mikken en dan dinsdag om 04:00 diepgevroren in de auto te mikken en dan woensdag op te eten. kan proberen om te vragen of hij in de koelkast mag van het hotel, ben dan alleen bang dat ze hem kwijt raken hahahahaha

heb gisteravond de appels geschild en besuikerd enzo. zo even afgieten en dan aan de bak

10

noussie schreef:

hehehehehe wilde ook nooit aan de beklede appeltaart, maar dit is vele malen lekkerder!!!

ben van plan om hem vandaag te maken en dan in de vriezer te mikken en dan dinsdag om 04:00 diepgevroren in de auto te mikken en dan woensdag op te eten. kan proberen om te vragen of hij in de koelkast mag van het hotel, ben dan alleen bang dat ze hem kwijt raken hahahahaha

heb gisteravond de appels geschild en besuikerd enzo. zo even afgieten en dan aan de bak

:think:  Maar dan is de taart dus eigenlijk maar 1 dag buiten de koelkast? Dan zou ik 'm daar niet meer in de koeling zette.
Maarre.....je hebt de appels gisteravond al geschild? De appels worden dan toch snel bruin en minder lekker, volgens mij. Of is dit een ander appeltaartrecept dan die ik ken?

11

Een appeltaart in de koeling? Dat heb ik echt nog nooit gedaan!
Dus dan zou ik dan met een bekleedde appeltaart ook niet doen.
Ik zie niet wat er bederfelijk is aan een appeltaart.

Groetjes Karine

12

Kaatjekikker schreef:

Een appeltaart in de koeling? Dat heb ik echt nog nooit gedaan!
Dus dan zou ik dan met een bekleedde appeltaart ook niet doen.
Ik zie niet wat er bederfelijk is aan een appeltaart.

Ik zet een appeltaart altijd in de koeling!
Zo koud vind ik hem juist het lekkerst! veel beter dan dat hij lauw is ! :9