26

Re: Het meisje met een traan...

Heidimaris schreef:

Zooo mooi weer! :thumb:

Wat vervelend en je hebt gelijk als je zegt dat we in een beter wereld zouden leven als we elkaar vaak een gunst zouden verlenen. Misschien is die hele onverzettelijke instelling van de belgische overheid wel het hele probleem van Belgie, maar ja wie ben ik hier in het hoge noorden :x

Kun je niet iets doen vlak over de nederlandse grens? O-)

Dat heb ik ook al gedacht  :Y want ik woon maar op een kleine 30km van stein/beek .... maar dat zou toch wat drastig zijn hé   ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

27

jeetje vervelend zeg!

Je maakt echt prachtige dingen!

Prachtig werk Nicole.

Inderdaad ze zouden zich beter bezighouden met de grote bedrijven te controleren die zomaar carte blanche krijgen door jaarlijks miljoenen belastingen te onduiken door gewoon geen aangifte te doen en die laten ze ongemoeid. Maar ja, je kan er je kwaad om maken maar daarmee ben jij nu niet verder geholpen.

Tja en jammer genoeg zijn er mensen die leven van leedvermaak, smerig vind ik dat.

29

WAUW WAUW WAUW Wat prachtig gemaakt!!

Jeetje wat erg dat iemand je op heeft gegeven..
Helemaal mee eens over het gunsten bewijzen! Als dat niet meer mag!??

30

Ohhh....deze is ook al zo fantastich!!!  :Y

Maar wat een heftig verhaal trouwens!  :s

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

31

Ohhh, hoe mooi! Je hebt het toch echt in de vingers!!
Enne, ik vroeg me al af wat er gebeurd was! Stom hé! Als je daar nu bakken winst mee zou maken?!! Moet je je dan al direct als zelfstandige vestigen als je af en toe een taart maakt bijna tegen 'onkosten'???
Kop op, dikke knuffel,
Anne

32

Jeetje ,wat een verhaal.Vreselijk als mensen dit een ander aan doen.
Ik zit altijd met open mond naar je werkjes te kijken. Kan je  niet op locatie in Ned workshops gaan geven? Want ook deze dame is weer te mooi.Echt een plaatje, die tranen, net echt

Veel taart plezier

33

bettie schreef:

Ik zit altijd met open mond naar je werkjes te kijken. Kan je  niet op locatie in Ned workshops gaan geven? Want ook deze dame is weer te mooi.Echt een plaatje, die tranen, net echt

Ja, ik sluit me aan bij Bettie, want het is toch te gek voor woorden \.Maarja je weet het VROUWEN, sommige lachen in je gezicht maar achter je rug.........ik kan erover mee praten helaas.
In ieder geval wat er uit jouw handen komt is in een woord FANTASTISCH, Het lijkt wel gebeeldhouwd, je zou niet zeggen dat het van fondant is. CHAPEAU!!!!

34 Laatst bewerkt door nicole th (15-06-2011 08:53)

Roosanne schreef:

Ohhh, hoe mooi! Je hebt het toch echt in de vingers!!
Enne, ik vroeg me al af wat er gebeurd was! Stom hé! Als je daar nu bakken winst mee zou maken?!! Moet je je dan al direct als zelfstandige vestigen als je af en toe een taart maakt bijna tegen 'onkosten'???
Kop op, dikke knuffel,
Anne

Ja Anne dat is de reden waarom jullie niets van me horen  :s
Ik zou eerst terug naar school moeten en daarna aan nog zovele regeltjes moeten voldoen en dan zou ik het in hoofdberoep moeten gaan doen omdat ik geen statut heb ( lees geen werk)
Dus dat wil zeggen dat ik er terug full-time tegenaan moet gaan werken om mijn kosten eruit te halen ( sociale lasten e.d.)
EUHHHHH.... dit was mijn hobby en geen full-time job :nooo

35

bettie schreef:

Hoi Lieve Bettie ook dat kan niet want dan zou ik gaan zwart werken over de grens   :nooo

36

taart4you schreef:
bettie schreef:

Ja, ik sluit me aan bij Bettie, want het is toch te gek voor woorden \.Maarja je weet het VROUWEN, sommige lachen in je gezicht maar achter je rug.........ik kan erover mee praten helaas.
In ieder geval wat er uit jouw handen komt is in een woord FANTASTISCH, Het lijkt wel gebeeldhouwd, je zou niet zeggen dat het van fondant is. CHAPEAU!!!!

JA taart4you , mijn man denkt dat het iemand uit de taartenwereld is die we allemaal kennen , ik kan er nog steeds niet bij .... vooral omdat ik geen vijanden heb .... maar dan heb ik mij blijkbaar toch vergist  :s

37

Wat akelig dat ze bij jullie zulke regels hebben.... dat je zelfs niet tegen onkosten je hobby mag uitvoeren... toch absurd en heel verdrietig voor jou.
Je bent juist zo superlief..... die orchideeworkshop van jou vergeet ik echt nooit.
Veel sterkte!

Groetjes,
Marianne

38

Nicole wat een prachtig exemplaar zoals altijd.
Jeetje, ongelofelijk dat mensen elkaar niks gunnen. Betekend dit dat je ook niet voor familie mag bakken?
Succes met welke je keuze je ook maakt, dit is iets waarin wij zien dat je veel plezier hebt en hoop dat je een manier vind om het alsnog te blijven beoefenen.  :Y

Be in love with what you have

39 Laatst bewerkt door nicole th (15-06-2011 10:11)

prettygem schreef:

Nicole wat een prachtig exemplaar zoals altijd.
Jeetje, ongelofelijk dat mensen elkaar niks gunnen. Betekend dit dat je ook niet voor familie mag bakken?
Succes met welke je keuze je ook maakt, dit is iets waarin wij zien dat je veel plezier hebt en hoop dat je een manier vind om het alsnog te blijven beoefenen.  :Y

De sociale kas waar ik naartoe gebeld had zei dat ik zelfs niet voor mijn kleinkinderen mocht bakken???....ik heb beleefd geantwoord dat ze me dan maar eens moesten komen tegen houden  :mad:
Ik hoop toch dat ik in mijn eigen huis toch nog  dingen mag doen hé... maar bij de huishoudelijke komen ze ons huisvrouwen niet tegen houden die onozele sleur mag wel!!! :s
Voor familie blijf ik bakken  :Y

40

mhkriekaard schreef:

Wat akelig dat ze bij jullie zulke regels hebben.... dat je zelfs niet tegen onkosten je hobby mag uitvoeren... toch absurd en heel verdrietig voor jou.
Je bent juist zo superlief..... die orchideeworkshop van jou vergeet ik echt nooit.
Veel sterkte!

Dank je wel Marianne voor dat lieve compliment ;)

41

Pff jeetje zeg, wat is dit toch ongelofelijk :s . Wat rot streek :x
Ik heb hier geen woorden voor. Blijf vooral je ding doen want dit mag niemand je wegnemen :thumb:

Be in love with what you have

42

Pfff spra-ke-loooosss :nooo  :(
Ongelofelijk wat een rare regels! Bananenrepubliek, dat ze zich maar eens gaan bezig houden met een regering vormen :x

Kan me je verdriet wel goed voorstellen,maar laat je niet kennen....Ga gewoon lekker door met je kunstwerken showen hier, desnoods op dummies :thumb:

pluk de dag!

43

israa schreef:

Pfff spra-ke-loooosss :nooo  :(
Ongelofelijk wat een rare regels! Bananenrepubliek, dat ze zich maar eens gaan bezig houden met een regering vormen :x

Kan me je verdriet wel goed voorstellen,maar laat je niet kennen....Ga gewoon lekker door met je kunstwerken showen hier, desnoods op dummies :thumb:

Dat is het juiste woord banenreplubiek .... ik vraag me soms af at ze daar in de top bijeen hebben zitten en of die wel gestudeerd hebben want erg slim zijn ze volgens mij niet.... ze vullen hun zakken met het geld van de kleine man ( die hun trouwens aan hun job geholpen heeft) en dan mag je zelfs je hobby niet eens doen... ONBEGRIJPELIJK...  :rolleyes:

44

Och gossie!!! :think:  Wat een droppie... Zucht...die ogen, dat pruilmondje die gelakte nageltjes en al die ienieminie details....wat ben je toch een kunstenares!!! :Y

45

Werkelijk belachelijk, Nicole.

Zou je het niet anders kunnen doen? De ontvangers het materiaal laten kopen en het aan jou geven om er wat van te maken?

Jacqueline

46

leonietje schreef:

Och gossie!!! :think:  Wat een droppie... Zucht...die ogen, dat pruilmondje die gelakte nageltjes en al die ienieminie details....wat ben je toch een kunstenares!!! :Y

Hoor wie het zegt met al je gedetaileerde taarten  :Y
Maar toch bedankt  ;)

47

yakefrank schreef:

Zou je het niet anders kunnen doen? De ontvangers het materiaal laten kopen en het aan jou geven om er wat van te maken?

Dat komt op hetzelfde neer dan dat ze gewoon de onkosten zouden betalen!!!
Bij ons blijkt het beroep van bakker beschermd te zijn  :rolleyes: , zijn die van ons dan zoveel specialer dan in Nederland  :lol: , ik geloof het niet hoor  :nooo

48

Lieve Nicole.
Waarom heeft Onze Lieve Heer je die gave gegeven? Want dat is het toch? een gods geschenk dat je zoiets moois met je handen kan maken.
Om er niets mee te doen? dacht het toch niet he, ik zit maar te denken en te denken, het laat mij niet los.

Veel taart plezier

nicole th schreef:
yakefrank schreef:

Dat komt op hetzelfde neer dan dat ze gewoon de onkosten zouden betalen!!!
Bij ons blijkt het beroep van bakker beschermd te zijn  :rolleyes: , zijn die van ons dan zoveel specialer dan in Nederland  :lol: , ik geloof het niet hoor  :nooo

Oh, Nicole ze aanzien jou als concurrentie. Dat is ook belachelijk, dan zou niemand thuis nog ne cake mogen bakken en al die mensen die dan thuis hun brood zelf bakken, dat mag dan ook niet .
Nu overdrijven ze toch zenne. Jullie taarten zijn toch van een ander niveau dan  die van de bakkers, dat is toch voor een ander publiek.

Met je verhaal naar de pers gaan, Nicole, het eens onder de aandacht brengen. Zeker met deze upcoming populariteit van deze hobby. Als je het niet als hobby mag uitoefenen dan kunnen ze meteen alle shops die materiaal verkopen en alle workshops ook maar  verbieden, ah ja je mag er niks mee. Ik overdrijf nu wel maar toch is het zo een beetje hé.

50

bettie schreef:

Lieve Nicole.
Waarom heeft Onze Lieve Heer je die gave gegeven? Want dat is het toch? een gods geschenk dat je zoiets moois met je handen kan maken.
Om er niets mee te doen? dacht het toch niet he, ik zit maar te denken en te denken, het laat mij niet los.

Lieve Bettie, je slaagt de bal recht in het net....ik ben zeer gelovig (evangelisch christen) en zeg al die tijd net hetzelfde als jij dit is van de Here en elke avond dank ik de Here dat hij mij die gave gegeven heeft...  maarik  ben me er ook van  bewust dat als dit gebeuren moest ook onze Heer hier van op de hoogte was en het kon tegen houden .... maar waar er een deur gesloten word zet ook Hij weer een raam open daar geloof ik vast in.  ;)