1

Onderwerp: 100 cupcakes decoreren en bewaren, hoe pak jij dit aan?

Hoi Allemaal,

Voor een kraamfeest van mijn vriendin moet ik 100 cupcakes decoreren en bewaren. Mijn vraag: hoe bewaar ik 100 versierde cupcakes?
Ik heb al heel wat uurtjes gelezen op dit forum, ik lees diverse antwoorden,  hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven.

Op zaterdagmorgen 25 juni heb ik ze nodig, vrijdagavond ga ik uit eten, waardoor ik ze begin van die week al moet gaan decoreren.
Hoe moet ik alle 100 cupcakes bewaren (gevuld met botercreme, versierd met fondant?

Moet dat in de vriezer? (ik heb niet zo'n grote vriezer), of in een kartonnen doos en dan een plastic zak eromheen op een koude plek bewaren (geen koelkast), of in een curverbox lucht dicht afgesloten?

HELP mij!!
Hartstikke bedankt!!

Groetjes Angelab

2 Laatst bewerkt door Bo2309 (08-06-2011 17:00)

Re: 100 cupcakes decoreren en bewaren, hoe pak jij dit aan?

kun je niet de rondjes begin van de week al maken en dan toch korter van te voren bakken?
ik zou ze zelf niet begin van de week al voor zaterdag maken, maar alleen de rondjes kan prima.

En ook invriezen kan prima, heb ik voor de babycc voor mijn zus ook gedaan, maar als je daar geen ruimte voor hebt, houdt dat op.

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

3

lijkt mij ook dat je van te voren de decoraties helemaal afmaakt en pas later bakt/vult en alleen de kant en klare decoraties er nog op hoeft te doen...niets invriezen....
Succes!!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

4

Ik zou woensdag- en donderdagavond de cakejes bakken, en dan zaterdagmorgen de decoratie erop; als je die al klaar hebt liggen, is het een kwestie van beetje creme op de cupcake en plak de decoratie erop :). Veel succes !!!

Groetjes, Conny

5

Ik heb een keer 120 kraam cupcakes gemaakt. De cupcakes had ik in meerdere diepvrieszakken gedaan. De versieringen heb ik van te voren gemaakt en met bakpapier ertussen gestapeld en in een luchtdichte doos gedaan en deze zo meegegeven. Telkens als er visite kwam haalden ze s ochtends een aantal cupcakes uit de vriezer en plakten ze de versierde rondjes er zelf op met een likje chocopasta.

Groetjes Sanne

Groetjes Sanne

6

Ennas schreef:

Ik heb een keer 120 kraam cupcakes gemaakt. De cupcakes had ik in meerdere diepvrieszakken gedaan. De versieringen heb ik van te voren gemaakt en met bakpapier ertussen gestapeld en in een luchtdichte doos gedaan en deze zo meegegeven. Telkens als er visite kwam haalden ze s ochtends een aantal cupcakes uit de vriezer en plakten ze de versierde rondjes er zelf op met een likje chocopasta.

Groetjes Sanne

Wat handig  :D

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Hoi!

Voor 24 juni moet ik 130 cc bakken en decoreren.
De decoratie ligt al klaar, en de cc's ga ik de 24e bakken, als de eerste zijn afgekoeld, worden die gedecoreerd, en gaat de volgende lading de oven in  ;)

Succes!

8

Bedankt voor jullie tips!
Hier kan ik zeker wat mee.
Hoe doen jullie het als je de cc's hebt gebakken en versierd, hoe bewaar je die, het complete setje?

Vraagje over de diepvries, zelf heb ik daar niet altijd goede ervaringen mee, de baking cups lieten wel eens los bij mij maar dat zal ook vast met de kwaliteit van papier enzo te maken hebben.
Met welk merk hebben jullie goede ervaringen?

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

10

zoethoudertje schreef:

Vraagje over de diepvries, zelf heb ik daar niet altijd goede ervaringen mee, de baking cups lieten wel eens los bij mij maar dat zal ook vast met de kwaliteit van papier enzo te maken hebben.

Wilton en dr Oetker gaan hier goed, in combi met de cc-mix van Custers

11

hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en net begonnen met decoreren enz.. ik weet er dus nog weinig vanaf. Nu is mij gevraagd of ik voor een vriendin 120 cupcakes kan maken voor haar bruiloft in september. is het het beste om te decoreren met fondant ipv marsepein en als je die decoraties hebt gemaakt hoelang kun je dat dan bewaren in een afgesloten doos? ik denk dat ik maar van die boxen ga kopen waar je cupcakes in kan bewaren want ik weer niet hoe ik het anders mee moet nemen.... bij mij gaan steeds de papieren vormpjes los van de cupcakes, heeft iemand een idee hoe dat komt? en als je de cupcakes vult doe je dat dan gewoon met een spuitzak met een scherpe punt en die in de cup cake? misschien zijn het allemaal wel hele domme vragen maar ik ben een beginneling :P en als laatste vraag, als je de decoratie op de cupcake plakt waar kun je dat het beste mee doen? met eetbare lijm of boter creme ofzo?

12 Laatst bewerkt door Visite taartjes (21-06-2011 16:37)

zoethoudertje schreef:

House of Marie,die blijven mooi.
Tijdens het bakken,en in de vriezer behouden ze hun vorm en kleur!
Culpit blijft ook vaak mooi,alleen die met de vlinders worden lichter van kleur na het bakken.
Met Wilton heb ik slechte ervaringen,ze worden vaak doorzichtig van kleur na het bakken en gaan los zitten,althans die ik heb gebruikt.
De zilverkleurige van PME blijven ook erg mooi!

Als ik voor zeker ga zou ik House of Marie nemen.

Ik gebruik overigens de mix van Funcakes.

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

13 Laatst bewerkt door dollelollypop (30-06-2011 10:58)

Ik had ook altijd last van losse papiertjes ook met de house of marie.
Nu lees ik steeds allerlei berichten en vooral langer in de oven maar dan vind ik ze droog worden en daar houd ik niet van.
Ik heb nu voor één keer eens goed naar alle tips gekeken omdat ik ze voor iemand anders moest maken.
Ik heb dus house of marie cupcake vormpjes ( in de mjamtaart staat ook dat dat de beste zijn ), gevuld met 50 gram gewone cakemix, ze in de oven op 160 graden 20 minuten en het schijnt dat je ze vooral niet mag aanraken als ze net uit de oven komen dus een glazen plaat of houten snijplank of iets dergelijks er bovenop leggen, in het geheel omdraaien en de cupcakes op zijn kop af laten koelen i.v.m. condens waardoor de papiertjes los zouden laten en niet meer aankomen voor ze zijn afgekoeld.
Ik kan je vertellen dat ik nog nooit zulke mooie cupcakes gehad heb en vooral geen één los papiertje.
Ik hoop dat dit bij jullie ook gaat lukken, ik ben in ieder geval erg blij.

Het vullen doen de meeste met een appelboortje maar ik doe het kleinste rondje van de set uitstekers rond pakken en zo druk ik er een mooi rondje uit met een ronddraaiende beweging waardoor ik er een mooi rondje in krijg en voldoende vulling erin kan doen.
Ik vind vullen met een spuitmondje zo knieperig staan en je proeft er bijna niks van vandaar mijn uitstekertje.

Je kunt de decoratie plakken met botercreme, water, eetbare lijn.