1

Onderwerp: Hoelang cupcakes van te voren bakken en houdbaar?

Hoi allemaal,

Ik ben 29 wk zwanger en nu lijkt het me leuk dat mijn andere (4) kinderen cupcakes kunnen trakteren na de geboorte. Maar omdat het er natuurlijk een heleboel moeten zijn (denk wel 120!) vraag ik me af of dat wel haalbaar is (voor een leek)
Hoelang kan ik dat van te voren maken? (en invriezen)
Kan ik de fondant dan ook al invriezen?
Hoe ontdooi ik dat dan terzijnertijd?

Wie kan mij een beetje op weg helpen, please?

Alvast bedankt!

2

Re: Hoelang cupcakes van te voren bakken en houdbaar?

Je staat in de verkeerde rubriek, deze is alleen om te showen.
Ik zal je even laten verplaatsen.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

Je kunt ze gewoon helemaal kant en klaar invriezen en volgens mij wel een maand of drie.
Een nacht van te voren in de koelkast laten ontdooien want als je het buiten de koelkast laat ontdooien gaan ze zweten.

4

joynme schreef:

Ojee inderdaad, sorry!
Waar wordt ik dan naar toe verplaatst?

5

Angelina74 schreef:
joynme schreef:

Ojee inderdaad, sorry!
Waar wordt ik dan naar toe verplaatst?

Naar taartdecoratie algemeen, daar staan de meeste vragen over invriezen, waar je kernvraag over gaat.
In de sticky's kun je lezen wat er in de rubrieken thuishoort.

Move ~>

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Je kan cupcakes heel goed invriezen, een dag van te voren in de koelkast laten ontdooien. Ik pak ze wel altijd goed in, dus in een doos, daaromheen folie en dan in een plastic zak..., zodat de ijskristalletjes geen kans krijgen op die lekkere cupcakes te gaan zitten  :D

De plaatjes van fondant maak ik ook wel eens vooruit, maar die heb ik nog nooit ingevroren, dus weet niet of dat lukt. Ik leg ze (plat) op bakpapier en denk ze luchtig af met folie (niet helemaal luchtdicht, meer tegen het stof enzo), en leg ze dan in de kast weg. Ze worden wel iets harder dan, maar niet minder lekker vind ik...

Succes! En ook met de laatste weekjes zwangerschap!
:thumb:

7

Bedankt Sietske ;)

Oh mooi, dus de cupcakes kan ik invriezen.
Maarre..........het is een grote kans dat dit een keizersnede wordt, dus als ik het fondant niet van te voren kan invriezen moet ik het idee ook laten varen ben ik bang (of bij iemand anders bestellen)

(dollelollypop ook nog bedankt voor je antwoord!)

Kan je dus fondant niet van te voren invriezen?

8

Fondant hoef je niet in te vriezen................de schildjes maken en lucht- en stofdicht bewaren.
Cupcakes in de vriezer............

Op de dag dat je ze nodig hebt, cc uit de vriezer  (of de avond ervoor), laten ontdooien en een likje chocoladepasta erop, schildje erop en klaar................als je dat de 1e 8 dagen doet heb je nog een kraamhulp die je ermee kan helpen  ;)

9

Karin09 schreef:

Fondant hoef je niet in te vriezen................de schildjes maken en lucht- en stofdicht bewaren.
Cupcakes in de vriezer............

Op de dag dat je ze nodig hebt, cc uit de vriezer  (of de avond ervoor), laten ontdooien en een likje chocoladepasta erop, schildje erop en klaar................als je dat de 1e 8 dagen doet heb je nog een kraamhulp die je ermee kan helpen  ;)

Maar hoelang kan je ze dan lucht en stofdicht bewaren? Of moet ik ze echt een paar dagen van te voren maken? (ik ben een beginneling dus het kost me natuurlijk meer tijd als jullie hahahaha)

10

Oja, en hoe bewaar je ze dan in een doosje? Met iets van speciaal wit vloeipapier ertussen?

Ik doe altijd fondant of marsepein op de cupcakes en vries ze dan in.
Ik heb nooit last van problemen hoor.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UBTNOC4R-D.jpg
Zo heb ik cupcakes voor een geboorte gemaakt en over elk cupcakeje een stukje huishoudfolie.
De avond voor je ze nodig hebt uit de vriezer halen, de huishoudfolie eraf gehaald, ze in een gebaksdoos gezet en in de koelkast laten ontdooien.
Niks aan de hand, allemaal goed gegaan en de smaak was ook erg goed.
Ik had ze gevuld met aardbeienmouse.

12

Angelina74 schreef:

Oja, en hoe bewaar je ze dan in een doosje? Met iets van speciaal wit vloeipapier ertussen?

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/36/K … af+maken?/