1

Onderwerp: Tweede poging

Na het compleet mislukken van mijn eerste biscuit (zie: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=152718) staat nu poging twee in de oven. Ik heb een prachtige oven... maar snap er nog weinig van. Het is echt even uittesten :D
Ik ben erachter gekomen dat ik waarschijnlijk wel de grillfunctie aan had staan. Hopelijk staat hij nu wel goed!

De botercreme die ik over had had ik in de koelkast gezet maar is nu weer behoorlijk geel geworden en natuurlijk hard. Kan ik dit gewoon op temperatuur laten komen buiten de koelkast en dan nog even doorroeren??

2

Re: Tweede poging

Ik weet niet hoelang je botercrème al staat, maar gewoon even op kamertemperatuur laten komen en terug opkloppen.
Veel succes met je prachtige oven ;)

Groetjes Peggy

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

3

De botercreme staat nu een week in de koelkast... Heb hem net opgeklopt, maar ziet er goed uit! Net als het biscuit wat nu staat af te koelen... volgens mij is hij gelukt!! (Maar officieel weet ik dat pas als hij uit het blik is ;))

4

botercrème is net zolang houdbaar als het pakje boter waarmee je het gemaakt hebt :Y  best lang dus :Y
succes met lossen van je biscuit, maar als het er nu goed uitziet, is het vast gelukt :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Jaaaaaaaa!! Hij is gelukt!!
Ik heb hem in een springvorm gemaakt, dus hij is nog niet zo hoog als gewenst, maar binnenkort wil ik een mooie hoge bakvorm kopen!

Ik heb minder eieren gebruikt als dat er in het recept stonden (omdat ik er niet meer in huis had ;))... wat zijn hier de consequenties van?? Of zul je dat niet echt merken?

6

Hey Tal,

ik ben ook nog relatief nieuw in heel het taarten bakken en zou van de week mijn vierde biscuit willen maken. Ik gebruik geen bakmixen maar telkens een recept dat hier ergens op het forum staat. Op zich mislukken ze niet echt maar ik vind ze vrij droog, te zoet, komen niet hoog genoeg, zien niet zo prachtig goud/geel als zou moeten... Ben dus nog niet overtuigd.
Gebruiken jullie allemaal een mix of maken jullie de biscuit helemaal zelf? Smaakt een mix trouwens anders?

7

Geen idee...
Ik moet aan deze mix eieren en water toevoegen.
Succes met je 4e biscuit!

8

Nog niet geproefd, maar wel bekleed!! zie taartenparade (zo heet dat toch?? :))

9

ik gebruik steeds de mix van uit aveve, enkel water en eitjes toevoegen en heb toch nog geen klachten gehad hihi
ook al heb ik er nog maar 2 gemaakt