1 Laatst bewerkt door Irma_1991 (13-06-2011 20:13)

Onderwerp: 3d bakvorm

Vandaag een 3d bakvorm gekocht van Jip & Janneke. De hoofden staan dus al in het bakblik. Ik wil de taart graag bekleden met witte marsepein en de hoofden van zwart. Hoe kan ik dit het beste doen?

Hoop dat jullie het een beetje begrijpen.... O-)
Bedankt!

Ps: bakblik is als detaartshop.nl/oscommerce/product_info.php?cPath=66_74&products_id=873
Maar dan van Jip en Janneke

edit Jozien Ontlinkt...

Re: 3d bakvorm

hmmm, ik zou in eerste instantie de taart bekleden met witte marsepein (wel de voorgekleurde want het marsepein scheurt zo snel wanneer je het zelf witter wilt kleuren  :s vind ik persoonlijk altijd een drama...)

Daarna zou ik het bakblik, met zijn relief kant boven, goed inpoederen met poedersuiker/ maizena, en een lapje uitgerolde zwarte marsepein/ fondant (dun gerold!) op de hoofjdes leggen.

Volgens mij moet het dan niet meer zo moeilijk zijn om met een marsepeinmesje/scalpelmesje de omtrekken weg te snijden zodat je alleen nog de hoofdjes over houdt.

Als je dan daarna het baklbik met uitsnede en al even 10 min in de vriezer legt of iets langer, dan kan je daarna met gemak de hoofjdes loshalen zonder dat deze oprekken ed en op je wit beklede taart leggen.

ben benieuwd! Wel posten he!