1

Onderwerp: Marsepein wit of creme en welk merk?

Al veel gezocht met de zoekfunctie maar toch kan ik niet het antwoord vinden.
Ik ga een bruidstaart maken. Hij mag wit of cremekleurig zijn. De naturelkleur van marsepein vind ik niet mooi, anders kon ik het zo gebruiken. Het zou mooi zijn als er voorgekleurde witte of mooie cremekleurige marsepein zou zijn. Nu weet ik dat funcakes witte marsepein heeft maar ik lees veel berichten over scheuren of een korrelige structuur. Die van zeelandia schijnt na het wit kleuren flink te plakken.

Wat is nu wijsheid en wat kan ik gaan aanschaffen om te gaan bekleden? Het mag dus wit of mooi cremekleurig zijn.

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

2

Re: Marsepein wit of creme en welk merk?

Hi Donnay,

Als je voor marsepein kiest in ieder geval de Zeelandia, deze is het lekkerste en werkt makkelijk.

Veel witte kleurpoeder er bij doen, wordt redelijk wit echter niet het wit van fondant,  probeer een stukje, dan kun je het zien

Creme kleurig kan altijd met marsepein  en anders is het misschien een mogelijk om marsefond te maken, dus een mengsel van witte marsepein en witte fondant

Succes

Groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

3

Ellen, dank voor je antwoord. Zeelandia wil al een tijdje eens gaan proberen dus dan is dit een goede aangelegenheid. Het bruidspaar wil geen fondant dus marsfond valt dan af. Maar ik had begrepen dat zeelandia gaat plakken na het kleuren. Met wat en van welk merk zou ik het kunnen kleuren? Het hoeft niet helemaal wit te worden.

4

Ik heb laatst voorgekleurde witte marsepein van Funcakes gemengd met Zeelandia. De smaak was goed, het werd een mooie kleur gebroken wit en het werkte prima!
http://i272.photobucket.com/albums/jj178/creajuffie/Sweet%20Cupcakes/IMG_3473-3.jpg

de zeelandia marsepein is idd erg lekker.je kunt het misschien ook insprayen met pearl spray?dan krijg je een parelmoer glans in het creme.dat kan je dan gewoon over je naturel marsepein sprayen.
misschien vindt het bruidspaar dat wel erg mooi(ik vindt het er altijd mooi uit zien)

6

Ik heb ervaring met zowel Zeelandia marsepein als de witte van Funcakes. Beide vind ik prettig werken en lekker. Voorwaarde is wat mij betreft wel dat deze op kamertemperatuur is.
Voor witte bruidstaarten gebruik ik altijd de witte marsepein van Funcakes.
Succes!

7

themarieke schreef:

Ik heb ervaring met zowel Zeelandia marsepein als de witte van Funcakes. Beide vind ik prettig werken en lekker. Voorwaarde is wat mij betreft wel dat deze op kamertemperatuur is.
Voor witte bruidstaarten gebruik ik altijd de witte marsepein van Funcakes.
Succes!

Dank jullie wel allemaal voor het meedenken! Ik had veel berichten gehoord over de witte marsepein van funcakes....dat die snel scheurt. Maar het kan inderdaad schelen als hij goed gekneed en op kamertemperatuur is. Ik ga gewoon wat uitproberen met zowel funcakes als zeelandia.....kijken wat voor mij het lekkerste werkt.

8 Laatst bewerkt door Ellen Lagas (14-06-2011 21:51)

Donnay schreef:

Ellen, dank voor je antwoord. Zeelandia wil al een tijdje eens gaan proberen dus dan is dit een goede aangelegenheid. Het bruidspaar wil geen fondant dus marsfond valt dan af. Maar ik had begrepen dat zeelandia gaat plakken na het kleuren. Met wat en van welk merk zou ik het kunnen kleuren? Het hoeft niet helemaal wit te worden.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … -2206.html

Deze gebruik ik altijd, laken valt reuze mee , beetje crisco en het werk super lekker

Taart groetjes Ellen

9

Laatst witte marsepein van zeelandia gebruikt werkte super!

10

ik gebruik gewoon zeelandia marsepein en dan beetje witte kleurpoeder erbij, van de webshop. Werkt ideaal, is niet super wit, maar komt aardig in de richting, en ik heb geen last van dat het gaat plakken,desnoods beetje crisco op je handen.
ik werk niet meer met marsepein van funcakes, dat scheurt aan alle kanten.
succes met je bruidstaart.

11

Ik gebruik alleen Zeelandia en kleur altijd zelf wit. Half om half Superwhite van Sugar Flair en Whitener van Wilton. Gaat prima, wordt mooi wit en kleeft niet. Ik kleur het het liefst 1 of 2 dagen van tevoren zodat het goed kan intrekken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

12

Ik heb geen ervaring met Zeelandia, wel met de witte marsepein van Funcakes. Vond dat prima werken, goed kneden, maar dat helpt altijd.

13

Ook ik gebrui Zeelandia, als je deze zelf kleurt scheurt het niet zo snel als funcakes vind ik persoonlijk

14

Zeelandia en dan zelf wit kleuren, gaat prima, plakt niet extra :nooo  en is zoooo lekker :9

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

Boska schreef:

Ik gebruik alleen Zeelandia en kleur altijd zelf wit. Half om half Superwhite van Sugar Flair en Whitener van Wilton. Gaat prima, wordt mooi wit en kleeft niet. Ik kleur het het liefst 1 of 2 dagen van tevoren zodat het goed kan intrekken.

Ik heb laatst deze tip van Addy ook gebruikt en het werkt inderdaad prima. Het wordt er ook echt mooi wit van, plakt niet en scheurt niet. Kan het zeker aanraden. Succes met je taart!