1 Laatst bewerkt door fluffymadness (14-06-2011 18:28)

Onderwerp: Aardbeien taart met monchou vulling en pecannoten bodem

http://farm6.static.flickr.com/5237/5829281416_240fae5958.jpg

Mijn favoriete lente/zomer taartje :) Meer hier: http://fluffymadness.blogspot.com/!

Bodem
3/4 cup Pecannoten
1/4 cup suiker
1 1/2 cup all purpose bloem
113gr  (1/2cup) boter, in in stukjes
1 eigeel

1. Maal de pecannoten in een maalmachine (food processor). Bij mij worden het altijd kleine stukjes en niet helemaal 'fijn' gemalen. Dat is geen probleem, en juist erg lekker vindt ik!.
2. Meng de boter, suiker en bloem samen. Ik doe dit in de Kitchen Aid machine, maar gebruik wat je zelf prettig hebt en in huis hebt. Doe vervolgens de pecannoten erbij.
3. Voeg het eigeel toe en meng zorgvuldig. Als het goed is heb je nu een bal deeg, maar niet zo stevig als koekjes deeg en nog een beetje 'afbrokkelt'.
4. Het deeg kan je niet goed uitrollen. Dus pak steeds stukjes van het deeg en druk die in de taartvorm, zodat het een geheel wordt. Begin bij de randjes en werk steeds meer naar het midden toe. Zorg dat je alles goed aandrukt en er geen gaten zijn.
5. Doe er een stuk bakpapier op en leg hier overheen bakparels of gedroogde peulvruchten. Bak het in de oven op 170C, voor ongeveer 15-17 minuten met het bakpapier erop. Verwijder hierna het bakpapier, en bak nog 10 minuten. Als het goed is zijn de randjes dan bruin geworden.
Laat afkoelen.

Vulling
80gr witte chocolade
300gr Luchtige monchou (of een andere roomkaas)
1/2 cup suiker
1 theelepel vanille suiker
Hollandse aardbeien

1. Meng in een kom, of een keuken machine de roomkaas, suiker, vanille suiker tot er een 'fluffy'-achtig mengsel ontstaat.
2.Smelt de witte chocolade au bain marie. Dit kan je vervolgens op twee manieren verwerken: over de bodem smeren voor een extra 'bite' of mengen door de vulling.
3. Als je het over de boden hebt gesmeerd, laat deze dan eerst hard worden voor je de rest van het mengsel eroverheen doet. Als je besluit het met de vulling te mengen, laat het dan eerst een beetje afkoelen voordat je de chocolade toevoegt. Verspreid je mengsel over de taart bodem.
4. Haal de kroontjes van je aarbeien en snijd deze in plakjes. Plaats ze op de taart en voilá!

2

Re: Aardbeien taart met monchou vulling en pecannoten bodem

wauw wat een lekker en niet ingewikkeld recept. Dit ga ik zeker maken! bedankt

3

mmmmmmm :9  :9  :9  :9  :9

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

4

sounds good!
Ga hem volgende week proberen te maken!

Groetjes Day :-)

5

euhm, ben al op zoek gegaan en kan de andere maten wel omzetten, maar hoeveel gr pecannoten doe jij?
Mvg Day

Groetjes Day :-)