1

Onderwerp: marsepein scheurt

Ik heb afgelopen weekend mijn eerste taart gemaakt voor mijn zoontje.pfffff wat een werk was dat maar ik was wel tevreden en de reacties waren super leuk.iedereen vond hem superlekker.
ik had alleen wat problemen met bekleden.de marsepein(van lies cakeshop voorgekleurd)scheurde als ik hem eindelijk had uitgerold en op mijn arm had liggen.Toen had ik hem er net opliggen en toen scheurde hij net bij de rand onderaan,ik kon hem er ook niet meer afhalen want er zit botercreme onder......heeft iemand een tip om het volgende x beter te doen??

bedankt alvast

2

Re: marsepein scheurt

wat ik altijd doe is de fondant of marsepein optillen met behulp van een stukje huishoudfolie of een zeiltje en dan op de taart leggen folie eraf en dat gaat tot op heden meestal goed (even afkloppen).

"If people have no bread, let them eat cake" - Marie Antoinette

3

Hi Saskia,

Beter doorkneden of anders Zeelandia marsepein gebruiken , werkt ideaal en is erg lekker

Groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

4

ik heb een buromat gekocht bij ikea ik doe er wat crisco op uitsmeren me fondant op uitrollen plakt dus niet en dan keer ik de mat om dus het fondant op me taart en dan haal ik de mat eraf zo hoef ik het dus niet aantepakken/over te pakken met mijn handen en scheurt het nooit ! werkt super!

5

Ik rol het vaak tot ongeveer 2/3 om mijn deegroller, til het op en leg het dan over de taart.
Werkt ideaal.