1 Laatst bewerkt door bananensoes (13-06-2011 20:13)

Onderwerp: Snelle cupcakes voor bedankje om mee te geven bij kinderfeesje

Ik heb net even iets bedacht: Woensdag is het kinderfeestje van mijn zoontje (5) en ik wil als bedankje een cc meegeven.

Maar....natuurlijk heb ik tijdsnood en moet het wel perfect smaken en uitzien! Zijn 24 cc voor jongens en meisjes.

Hoe maak is deze snel, erug lekker en ook nog mooi? :lol:

Ervaring met taarten heb ik wel, maar nog nooit cc gemaakt.
Gaat fondant het snelste? Moet er een vulling in? Doe je ze eerst in zo'n papiertje en dan pas versieren?

Als bedankje voor de drie mama's wil ik een action stolpje vullen. Deze cc mag iets luxer. Kan ik deze uitboren en dan opvullen met bonbonbloc botercreme? Nog nooit gemaakt (bonbonbloc smelten, afkoelen en bij de bc mix mengen?)

Wat een vragen! Ik geloof wel dat ik veel kan vinden op het forum, maar door al het geregel en mijn impulsieve ideeen had ik niet zoveel tijd om het op te zoeken :D

O ja, als ik ze dinsdag inpak in doorschijn papier, zijn ze dan nog wel lekker woensdag?

Bedankt voor het lezen en misschien ook wel voor de hulp!

Groetjes Cindy

2

Re: Snelle cupcakes voor bedankje om mee te geven bij kinderfeesje

hoi Cindy,

Ik heb laatst cupcakes gemaakt van home-made roombotercake. Alleen water toevoegen in in de oven. Ik dacht eerst dat het niks zou zijn, zo'n mix, maar tis echt heerlijk!
Moet geen vulling in, is zo ook lekker.
Fondant kan, maar of het t snelste is.... ligt er maar net aan hoe je t gaat versieren dan.
Ik heb zelf wel eens bonbonbloc-creme gemaakt, maar geen botercreme. Was van de recepten van hier. bonbonbloc met slagroom.
En dinsdag inpakken (en bakken) is woensdag nog wel lekker hoor!

hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes,

Brenda