Onderwerp: Met vraagje/tip.....20 verschillende.

20 verschillende cakejes was de vraag voor een 23ste verjaardag.

http://img98.imageshack.us/img98/7342/136013bewerkt.jpg

Nu heb ik geprobeerd te dusten zoals je ziet maar is helemaal niet gelukt (let op het paarse cakje met zilvere balletjes)

kan het liggen aan mijn kwastje, is er een bepaalde techniek voor?
T was mijn eerste keer maar kreeg het helemaal niet goed verdeeld  :(
ze kwamen uit de vriezer, wel eerste ontdooid natuurlijk en vanmorgen vroeg afgemaakt met de glimmers....kan het zijn dat ze te koud/vochtig waren?

2

Re: Met vraagje/tip.....20 verschillende.

Ziet er gezellig uit! Had je het marsepein ook in de vriezer? Dan is misschien een tip voor de volgende keer om de gedecoreerde rondjes er pas op te leggen als je de cakejes ontdooid hebt.

Mijn (amateur...) taartjes zie je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=CRSDYL34

Zooboo schreef:

Ziet er gezellig uit! Had je het marsepein ook in de vriezer? Dan is misschien een tip voor de volgende keer om de gedecoreerde rondjes er pas op te leggen als je de cakejes ontdooid hebt.

Ja alles is zo in de vriezer gegaan...
Ja zou ik normaal ook doen maar rede het niet om de rondjes vandaag nog te maken vandaar....

Dus t heeft misschien toch met de condence te maken?

4

Zooboo bedoelt denk ik: de decoratieschildjes ook al van tevoren maken en bewaren, dan de cc's uit de vriezer laten ontdooien en met een likje botercreme of pasta de schildjes erop............

Ook al is het dusten niet helemaal gelukt: je cc's zijn super! Leuke kleuren!

5

Misschien een stomme vraag, maar heb je het dusten gedaan door het poeder te mengen met water/alcohol en dan dat op een kwastje?

De eerste keer dat ik wilde 'dusten' heb ik namelijk dat met het poeder gedaan, het kwastje in het potje met poeder en dan op de cupcakes.. Ik kreeg ongeveer een soort gelijk effect als jij nu hebt.

Karin09 schreef:

Zooboo bedoelt denk ik: de decoratieschildjes ook al van tevoren maken en bewaren, dan de cc's uit de vriezer laten ontdooien en met een likje botercreme of pasta de schildjes erop............

Worden de rondjes dan niet heel hard?

Bedankt  :Y

M@rieke schreef:

Misschien een stomme vraag, maar heb je het dusten gedaan door het poeder te mengen met water/alcohol en dan dat op een kwastje?

De eerste keer dat ik wilde 'dusten' heb ik namelijk dat met het poeder gedaan, het kwastje in het potje met poeder en dan op de cupcakes.. Ik kreeg ongeveer een soort gelijk effect als jij nu hebt.

Nee het verven doe ik inderdaad met alcohol en poeder, mengen en dan op het kwastje.

Dusten heb ik precies zo gedaan als je zegt.....niet goed dus.... :o

8

Veer-taartdroom schreef:
Karin09 schreef:

Worden de rondjes dan niet heel hard?

Bedankt  :Y

Nee hoor, als je de rondjes goed luchtdicht inpakt (ik doe altijd op een plank, met huishoudfolie, en daarna een pedaalemmerzak eromheen) dan blijven ze dagen, misschien wel weken goed. Ik doe dit ook altijd met puzzelplaatjes, scheelt een hoop stress op de dag dat je taart klaar moet zijn. :Y  :Y

Overigens je cakejes zijn erg leuk, en ik vind die paarse juist wel wat hebben. "Beetje oud".

Hej dat wist ik niet!Dacht dat t gelijk hard zou worden!!!!
Jeej dat scheelt inderdaad veel stress!!!!
En dan zijn ze wel gemakkelijk te dusten?