1

Onderwerp: Eerste taart gemaakt ...

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik mijn eerste taart gemaakt. Ik vind hem zelf niet heel slecht, maar bekleden kon beter. Volgens mij heb ik botercreme niet goed gemaakt en dat het daarom zo bubbelig is geworden. Graag ontvang ik tips en feedback van jullie.

http://img818.imageshack.us/img818/9488/001ohi.jpg

Groetjes,

Derya

Re: Eerste taart gemaakt ...

Ziet er helemaal niet slecht uit!
Vind je kleine bloemetjes erg lief aan de zijkant.

Hoelang heb je de botercreme gemixt?
Dit moet zeker 10 minuten in mijn geval (op de hoogste stand) zodat alle boter echt zacht is en er geen klontjes mee in zitten.

3

Leuke taart, beloofd wat voor de toekomst  ;)

Live life to the max!!!!

4

Mooie taart hoor, voor je eerste erg mooi! Het bekleden gaat vanzelf beter dus lekker veel oefenen. Heb je de taart voordat je hem ging bekleden in de koelkast gehad en daarna met een warm palletmes glad gestreken?? Dat gaat n.l heel goed. Groetjes thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

5

mooi hoor, zeker voor een eerste taart! (zou je echt niet zeggen) mijn eerste taart zag er heel wat minder mooi uit

Groetjes Marleen

6

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties!
Dit motiveert mij om door te gaan met leuke taarten maken  :)

@ Veer-taartdroom
Ik heb de botercreme 10 minuten op de hoogste stand gemixt. Ondanks het mixen zaten er nog klontjes in. Volgens mij moet ik de botercrememix van de webshop kopen, want de botercreme die ik heb gemaakt heb ik vanuit een recept gemaakt die ik op internet had gevonden. zou dat de oorzaak kunnen zijn? of maakt dat niet uit?

@assiebassie
Dankjewel voor je lieve reactie, ik hoop in de toekomst mooiere taarten te maken. Oefenen baart kunst :)

@ Theatje
Dankjewel voor je tip! Ik zal je tip zeker gebruiken bij mijn volgende taart.

@lena83
Dankjewel voor je lieve reactie, dit motiveert mij om door te gaan!

Groetjes,

Derya

7

Mooie taart, is niet te zien dat het je eerste is. :thumb:  :thumb:

Voor het afsmeren heb je geen mix nodig, dat kun je het beste doen met 1:1, (room)boter:poedersuiker.
Meestal maak ik 250 gram roomboter, eerst even glad roeren, 250 gram gezeefde poedersuiker (of suikerbakkerspoeder) erbij doen en dat 10 min. mixen op de hoogste stand.
Wat overblijft bewaar ik in de koelkast of als het lang duurt voordat ik weer een taartje maak, dan gaat het de vriezer in.

Er is altijd wel een reden om een taartje te maken!
groetjes Ellen

Leuke taart! Voor een eerste taartje echt goed!
Dat afstrijken met palletmes moet je echt doen. Je hebt maar een klein laagje nodig om te laten plakken en hoe vlakker de ondergrond hoe vlakker de taart. En inderdaad veel oefenen. Heb je een smoother? Dat geeft ook een mooiere gladdere afwerking.
Kijk uit naar je volgende taart ;)

9

Supermooi voor een eerste taart, gewoon lekker doorgaan met taarten maken en taarten showen ! :)

Groetjes, Conny

10

@Ellen63
Dankjewel voor je lieve reactie.
Wat betreft de botercreme heb ik dus een heel ander soort gemaakt. Bij het recept die ik op internet had gevonden deed je er ook een beetje melk bij etc. Als ik nu logisch na denk, zal de melk de fondant laten smelten. Vandaar dat mijn botercreme ook niet zacht was geworden. Ik zal je tip van 1:1 zeker gebruiken bij mijn volgende taart! Heel erg bedankt :)

@Taart a la Tries
Ik heb inderdaad gebruik gemaakt van een smoother. Omdat de botercreme niet goed gelukt was begon mijn fondant al snel te scheuren bij het gebruik van mijn smoother. Ik heb ook best veel botercreme gebruikt bij het afsmeren, omdat ik hem maar niet glad kreeg bleef ik er maar botercreme bij smeren, wat voor een dikke laag botercreme heeft gezorgd :) Bedankt voor je tip ik zal er zeker gebruiken van maken. Hoop snel weer mijn volgende taart te maken!

@cbuckens
Dankjewel voor je lieve reactie. Ik zal zeker doorgaan met taarten maken en zal ze weer hier showen :)

Heel erg bedankt allemaal, ik voel me al snel thuis op deze forum. Heel lief van jullie dat jullie mij tips hebben gegeven. Ik zal er gebruik van maken bij mijn volgende taart en hoop snel weer een nieuwe taart te maken.

Groetjes,

Derya

11 Laatst bewerkt door Pastaci (13-06-2011 22:58)

oeps dubbel gepost dat was niet de bedoeling  :)

Ik heb ook altijd de 1 op 1 verhouding.
Ik doe (bv.) 250gram margarine, 250gram roomboter en 500 gram (gezeefde) poedersuiker.
Eerlijk gezegd nooit last van klonten, wat vervelend voor je.
Heb ook nog nooit de mix gebruikt, omdat ik dit net zo makkelijk vind....
Maar altijd veel en vries het dan in.

Misschien dat de melk er inderdaad mee te maken had??? :think:

Looking forward to the next one!

13

Wow echt wel mooi voor de eerste keer :-)
mijn eerste keer was aartslelijk :p en ben toen maar een basisworkshop gaan volgen hihih
nu heb ik onlangs de verjaardagstaart gemaakt voor mijn zoontje zijn meter, ik was zelf niet echt tevreden, maar ze vond het super
ik zal eens een poging doen om de foto te uploaden :-) :-)

14

Hoi!!

Ik vind je taart er heel mooi uitzien hoor!!
Zelf ben ik ook nog niet zo heel erg lang bezig maar ik ben wel helemaal verslaafd :Y
Als het me lukt zal ik mijn 2de taartje erop zetten!!

Ben benieuwd naar de volgende taart!!!http://94.100.121.94/1327600001-1327650000/1327646901-1327647000/1327646930_5_L3Wz.jpeg

15

Hallo lieve mensen,

Ben er weer na een tijdje. Ik had het best druk met mijn studie, maar gelukkig is alles achter de rug en nu lekker vakantie houden. Of beter gezegd taarten bakken! haha :P

@Veer-taartdroom
Dan zal ik de mix maar niet bestellen en gewoon blijven oefenen. Dit keer zonder melk  :)

@gwenny
Ik was ook van plan om eerst een basisworkshop te gaan volgen, maar ik was te ongeduldig en ben meteen begonnen met bakken. Ik ben wel benieuwd naar de verjaardagstaart van je zoontje. Ik zal zo even kijken of ik hem kan vinden hier en anders zie ik hem alsnog graag tegemoet!  :)

@elijuan
Ik begin ook verslaafd te worden, maar dat vind ik helemaal niet erg  :) Je taartje ziet er echt super leuk uit! De bijtjes zijn zo schattig gemaakt. Je brengt me op leuke ideeen voor mijn toekomstige taarten  :P

Morgen ben ik van plan om mijn tweede taart te maken. Ik ga proberen om een puzzeltaartje te maken. Ik hoop dat het zal lukken en zal meteen een foto plaatsen.

Groetjes,

Derya

16

Helemaal niet gek voor een eerste hoor, heb mijn eerste hier niet eens durven tonen...... :D

17

Haha dankjewel, ik twijfelde ook heel erg voordat ik hem hier heb geplaatst. Uiteindelijk heb ik het toch maar gedaan om tips te kunnen ontvangen. Gelukkig heb ik goede tips meegekregen, die ik zal toepassen. Ik hoop dat ik hem morgen beter kan maken anders zal ik het ook niet meer durven  :P

18 Laatst bewerkt door Pastaci (27-06-2011 01:26)

Eindelijk nieuwe taarten gemaakt.
Hier zijn ze dan.
Graag ontvang ik feedback van jullie :)

Hello kitty taart met aardbei botercreme

http://img703.imageshack.us/img703/6447/002ch.jpg

Chocolade Hello kitty taart ( gemaakt voor mijn zus) Met choladebotercreme:

http://img847.imageshack.us/img847/3020/010lk.jpg

Taart met lieveheersbeestje met aardbei botercreme

http://img88.imageshack.us/img88/7376/017ij.jpg

http://img10.imageshack.us/img10/7707/016zpj.jpg

Mijn botercreme is dit keer goed gelukt!
Ik heb al 2 bestellingen voor de komende week. Ik heb al heel veel complimenten ontvangen. Dit motiviveert mij nog meer om verder te gaan! Binnenkort ga ik ook mijn eigen verjaardagstaart maken. Hoop snel weer iets te posten.

Groetjes,

Derya

19

Hoi!!! Wat een leuke taart met het lieveheersbeestje!!!!!! Heeeeeeel erg leuk hoor!!!!! Vooral zo doorgaan  :)

20

Dankjewel elijuan voor je lieve berichtje, ik ga vooral zo door haha ik ben er echt verslaafd aangeraakt  :P

21

:Y Ja wat zijn ze al verbeterd zeg!!! Lekker dat de botercreme nu goed ging,heb je weleens van ganache gehoord?? Dat vind ik helemaal :thumb: zooooooooooo strak. Groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

22

Oeps ben deze topic helemaal vergeten  :o
Dankjewel Theatje voor je lieve reactie.
Ik heb inderdaad van de ganache gehoord alleen nog niet uitgezocht wat het precies inhoudt :) Dus dat ga ik dan nu even doen. Bedankt voor je tip weer!  :)