1

Onderwerp: hoe krijg je dit...?

Hallo,

ik heb een mooie taart en ik zag het ook op meerderen.
het zwart op deze foto neem ik als voorbeeld...

https://lh4.googleusercontent.com/-UYsnwK5l1-k/SKpkSeKgYSI/AAAAAAAAHbc/PNzGwIcJVtk/s512

hoe maak je dit?
met stempels, of snij je het zelf uit..

tips altijd welkom! :Y

2

Re: hoe krijg je dit...?

Als het goed is heeft ze gebruik gemaakt van Designer Stencils  :Y. Je hebt allerlei motiefjes om te gebruiken.

O.a. Cupcake pop mold, strasslint, bling bling taarttoppers, cupcake doosjes, legoblokjes mold, paarse spiral rolling pin, Hello Kitty, op www.cupcakes-taart.nl

3

En dan met icing, toch?!

4

Ik dacht juist te zien dat ze uitgestoken zijn. Er zijn wel zulk soort uitstekers maar weet zo gauw niet welk merk.

5

Je kan ze op verschillende manieren maken, uitsrukken met mallen, stempelen met ri en als laatste uitsnijden met de cricutcake.

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

deze zijn gemaakt met de cricut cake, de snijmat ligt erbij en ze gebruiken hem bij hun eigen promotie

bovenstaande hebben goede ideeen, maar dat is niet wat je ziet op de taart  :nooo
deze taart komt uit het boek martha stewarts wedding cakes en de decoratie is gemaakt met color flow :Y dus met royal icing eerst lijnen spuiten op bakpapier (dat is wat je naast de taart ziet) waarmee je je figuur overtrekt. als de lijnen wat zijn aangedroogd, laat je de color flow erin lopen. goed aan laten drogen, dan voorzichtig eraf halen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

tipsytaartje schreef:

bovenstaande hebben goede ideeen, maar dat is niet wat je ziet op de taart  :nooo
deze taart komt uit het boek martha stewarts wedding cakes en de decoratie is gemaakt met color flow :Y dus met royal icing eerst lijnen spuiten op bakpapier (dat is wat je naast de taart ziet) waarmee je je figuur overtrekt. als de lijnen wat zijn aangedroogd, laat je de color flow erin lopen. goed aan laten drogen, dan voorzichtig eraf halen

Da's wel apart! Had ik nog nooit van gehoord..... Weet niet of het iets voor mij is, ben ik veel te zenuwachtig voor, denk ik. Bang dat alles breekt  :s

Esther68 schreef:
tipsytaartje schreef:

Da's wel apart! Had ik nog nooit van gehoord..... Weet niet of het iets voor mij is, ben ik veel te zenuwachtig voor, denk ik. Bang dat alles breekt  :s

ken je de vlinders van peggy porschen? Dat is op dezelfde manier gedaan :Y
hier zie je het ook:
http://www.youtube.com/watch?v=n7OwnTAbfvQ

groetjes Tirza     

10

tipsytaartje schreef:
Esther68 schreef:
tipsytaartje schreef:

ken je de vlinders van peggy porschen? Dat is op dezelfde manier gedaan :Y
hier zie je het ook:
http://www.youtube.com/watch?v=n7OwnTAbfvQ

op die link van youtube.. Wat gebruiken ze als ''ding'' waar ze op tekent?

liefs

11

ik denk dat ze wax paper gebruikt, je kunt dat gewoon op bakpapier doen :Y maar ze heeft zo'n lamp erboven hangen met de tekening erop, waardoor ze de tekening ook goed kan overbrengen op het koekje...  :think: best leuk eigenlijk, anders had je dat nooit zo precies gekund denk ik.

groetjes Tirza     

12

Ik pak dan wit bakpapier (volgens mij bij de C1000); da's mooi doorzichtig, en leg het tekeningetje/patroon eronder, dan kun je het ook precies overnemen!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

13

deze ff onthouden  :D

Live life to the max!!!!