1 Laatst bewerkt door JoanneG (13-06-2011 16:47)

Onderwerp: De 1e taart is een feit! :D

Nou daar is ie dan, mijn 1e creatie..

De fondant ging me makkelijker af dan ik had gedacht.. alhoewel de zwarte fondant zo elastisch en plakkerig was dat ik genoodzaakt was de rose maar te gebruiken..  Aangezien ik ben begonnen met taarten bakken voor en door mijn kleine nichtje.. die ik voor haar 3e verjaardag een gestapelde hello kitty taart ( kittie mauw zoals ze zelf zegt ) had beloofd..  Draag ik mijn 1e oefentaart dan ook aan haar op.. 

Komtie dan..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7CIR3HZQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUYGCHQ4.jpg

Nog tips over de fondant? voor het oppakken etc?

Waar je niet aan durft te beginnen, zal ook nooit slagen.

2

Re: De 1e taart is een feit! :D

Die ziet er heel netjes uit voor een eerste taartje! Proficiat!

3

Keurig en leuke kleurtjes !!  :thumb:

4

ziet er heel leuk en goed uit :Y

Net taartje!Voor het oppakken van de fondant kan je je fondant op je deegroller rollen en dan weer "afrollen" op de taart.Dan heb je minder kans op scheuren e.d.

Mooi hoor!!
Tip voor het "oppakken":
Ik rol mijn fondant uit tss 2 stukken doorzichtige tafelzeil.
Uitrollen,omdraaien,1e stuk zeil afhalen
(Dit is de onderkant vd fondant,komt tegen je taart).
Fondant met zeil(blijft eraan kleven) over je taart leggen,zeil afhalen(komt er bijna vanzelf af eens je een hoekje loshebt)en smootheren.
Hoop dat dit wat duidelijk is! :/
Ik vind dit een hele makkelijke methode,ook goed voor grotere taarten.

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

7

wat een schatje  :thumb:

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

8

Bedankt voor de snelle en leuke reacties.. De fondant om mijn roller slaan wil niet echt aangezien ik een klein rollertje heb... Maar dat tafelzeil is een goed idee! Toevallig vanmiddag gekocht om het fondant van deze taart op uit te rollen..

Weet iemand dan hoe het komt dat mijn zwarte fondant zo plakkerig en elastisch was dat ik er echt niks mee kon.. Ook niet toen ik hem heeel dik had uitgerold!  Zonde..

Waar je niet aan durft te beginnen, zal ook nooit slagen.

9

Wat een leuke taart!
Leuk gedaan  :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

10

JoanneG schreef:

De fondant om mijn roller slaan wil niet echt aangezien ik een klein rollertje heb...

Een tip die ik hier ben tegengekomen is om een pvc buis bij de bouwmarkt te kopen. Deze kun je zelf in de formaten zagen die jij fijn vindt. Zo heb ik nu 1 grote en een kleine roller. En nog een kleinstukje weggegeven aan iemand die het goed kan gebruiken voor haar bladerdeeghapjes. Iedereen blij dus  :)

Wat betreft je zwarte fondant kan ik je helaas niet echt helpen. Heb zelf ooit een keer fondant van M&B gehad, maar daar kan ik totaal niet mee werken, die plakte bij mij heel erg.
Misschien is het dus handig even te vermelden welk merk jij hebt gebruikt. Misschien dat je dan sneller een antwoord hebt.

En tot slot, leuke taart. Keurig gedaan voor een eerste keer. Veel plezier met de vele die gaan volgen ;) Want geloof maar dat dat gebeurt hahaha.

11

wow, die heb je mooi strak afgesmeerd zeg!!
Ik heb een bureauonderlegger van de Ikea
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/66703500

Deze is erg handig voor het uitrollen van fondant en marsepein, het blijft namelijk niet plakken en bij een grote plak kan je deze op de kop boven je taart houden en erop leggen. Zo voorkom je scheurtjes.
Ik weet dat sommige mensen ook een stuk tafelzeil gebruiken hiervoor.

Groeten Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

12

De zwarte fondant kun je beter na het uitrollen even laten drogen en dan de vormpjes eruit steken die je nodig hebt. Het klopt dat de zwarte fondant veel plakkeriger is, merk maakt dan niet eens zoveel uit.
Maar mooi geworden voor een eerste taart! :thumb: