1 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (12-06-2011 18:32)

Onderwerp: De schaapjes van Wendy en van Eline

Hallo allemaal,

Het is al een bekend taartje maar toen ik net begon (vorig jaar april) met deze ontzettend leuke hobby kwam ik deze schaapjes tegen. Wat vond ik ze leuk!!!
Aan het eind van het schooljaar geven de kids iets aan de juffen, dus net als vorig jaar dit jaar natuurlijk ook weer een taartje. IK wist niet zo goed wat te maken en toen dacht ik opeens aan de schaapjes die ik altijd al een keer had willen maken en zonder te vergeten de schaapjes van Eline erbij die het helemaal afmaken :Y

Mocht iemand tips hebben voor het gras, hooi etc. dan hoor ik het graag, wat een gehannes zeg  :s Ik had al crisco door de marsepein gedaan maar toch iedere keer als je het afsnijd blijven de sprietjes aan elkaar plakken, bij de taarten van anderen ziet het er altijd zo mooi uit vandaar de vraag

En Eline bedankt dat ik je schaapjes mocht inpikken :thumb:

Nou genoeg geklets hier dus de foto's  :Y

http://www.monalbum.fr/Foto-SA6Z3IOR.jpg

http://www.monalbum.fr/Foto-FSDZHZKK.jpg

http://www.monalbum.fr/Foto-FMFCQAFE.jpg

Bedankt voor het kijken en voor de tips!!

Re: De schaapjes van Wendy en van Eline

Wauw, ik zie amper verschil met het 'origineel' :) Ik vind het heel goed gelukt!

Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.

3

Deze is ook superleuk!

4

Och, wat een schatjes!!  :Y  :Y En wat het hooi betreft:dit ziet er toch prima uit?! :)  Maar crisco erdoor?... daar wordt het toch alleen maar plakkeriger van? :think:

5

Deze is zoooo leuk!! En je hebt het weer fantastisch gemaakt.
Bij mij staat deze ook op het verlanlijstje  :Y

Groetjes, Anouk

6

Ik vind hem helemaal super  :thumb:

7

Ik heb deze inderdaad al eerder gezien......maar ik vind hem ook zo leuk! En zo mooi gemaakt weer!.....heel knap!

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

8

wat een leuk taartje ziet er prima uit :Y

Groetjes Marjon

9

Geweldig leuk en supermooi uitgevoerd!

Heel mooi !
Om het hooi in sliertjes te krijgen zou ik proberen met een sugargun. Daar zit een disc-je bij waarmee je fijne sliertjes kan maken en ook een met verschillende gaatjes in zodat je verschillende sliertjes ineens hebt.

Maar ik vind jouwe heel goed gelukt  :thumb:  hoor, van het gehannes merk ik niets.

Dank jullie wel voor de leuke reacties :Y

koekebakkevlaaie schreef:

Heel mooi !
Om het hooi in sliertjes te krijgen zou ik proberen met een sugargun. Daar zit een disc-je bij waarmee je fijne sliertjes kan maken en ook een met verschillende gaatjes in zodat je verschillende sliertjes ineens hebt.

Maar ik vind jouwe heel goed gelukt  :thumb:  hoor, van het gehannes merk ik niets.

Dank je wel voor je reactie :Y
Ik was begonnen met m'n sugargun maar ben uiteindelijk maar verder gegaan met m'n knoflookpers (die ik allleen voor marsepein gebruik) dan is het iets grover, je moet 'm enkel vaker vullen.

13 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (13-06-2011 07:19)

leonietje schreef:

Och, wat een schatjes!!  :Y  :Y En wat het hooi betreft:dit ziet er toch prima uit?! :)  Maar crisco erdoor?... daar wordt het toch alleen maar plakkeriger van? :think:

Nou dat valt best wel mee, maar wist je dat Tal Talim (die trouwens een reactie op m'n Beatles taart heeft gegeven  :cool:  :cool: ja ja ik is trots :lol:  ) margarine door de marsepein doet als ze haren maakt. Dat vertelt ze in the green book.

14

Wat een lieffies zijn het toch! Ik vind jouw schaapjes-taart ook weer geweldig!

15

Ohhh, super leuk!!!! :thumb:

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

16

Madame Gâteau schreef:
leonietje schreef:

Nou dat valt best wel mee, maar wist je dat Tal Talim (die trouwens een reactie op m'n Beatles taart heeft gegeven  :cool:  :cool: ja ja ik is trots :lol:  ) margarine door de marsepein doet als ze haren maakt. Dat vertelt ze in the green book.

Jeeetje, wat geweldig, een reactie van TAl talim :Y Kan me voorstellen dat je trots bent!!!!!  :thumb:

Heel erg leuk. bij mij ook hup op m'n lijstje :Y

Groet,
Annemieke

18

ooooooo wat een schatjes zeg!

19

Hij blijft schattig!!
Erg mooi gedaan!

20

Ze zijn leuk!!! Erg schattig!! En graag gedaan hoor! Maar ik inspipik ook alles bij elkaar, dus ik geef het bedankje weer door aan degene bij wie ik ooit eens van die breiende schaapjes heb gezien...

Over de knoflookpers: ik die het ook altijd met een knoflookpers, en die smeer ik idd meestal in met een beetje crisco. Marsepein goed soepel kneden, en eventueel idd crisco erdoor... Ik snij het dan meestal af met de knife scriber tool, en dan plakken alle sliertjes aan de onderkant aan elkaar, en aan de bovenkant gaan ze juist een beetje uit elkaar staan. Maar dat de onderkant aan elkaar zit, vind ik juist wel handig, kan je die kant mooi makkelijk op je schaap plakken! Of bedoel je dat niet? Plakt het bij jou helemaal aan elkaar?

Eline25 schreef:

Ze zijn leuk!!! Erg schattig!! En graag gedaan hoor! Maar ik inspipik ook alles bij elkaar, dus ik geef het bedankje weer door aan degene bij wie ik ooit eens van die breiende schaapjes heb gezien...

Over de knoflookpers: ik die het ook altijd met een knoflookpers, en die smeer ik idd meestal in met een beetje crisco. Marsepein goed soepel kneden, en eventueel idd crisco erdoor... Ik snij het dan meestal af met de knife scriber tool, en dan plakken alle sliertjes aan de onderkant aan elkaar, en aan de bovenkant gaan ze juist een beetje uit elkaar staan. Maar dat de onderkant aan elkaar zit, vind ik juist wel handig, kan je die kant mooi makkelijk op je schaap plakken! Of bedoel je dat niet? Plakt het bij jou helemaal aan elkaar?

Hoi Eline,
Inderdaad met een knoflookpers is het goed te doen, iedere knijpen afsnijden plakken en weer knijpen etc etc.
Maar met de sugargun is het toch onmogelijk?? :think:  Of zie ik dat nou echt verkeerd, dat schijfje met die gaatjes heeft zo'n inhammetje waardoor jet het niet recht kan afnijden.
Ik maakte eerst een paar lange slierten en dan in stukjes gesneden van een 1 cm ofzo (ik zeg maar effe wat) maar dan heb je toch beiden kanten die aan elkaar plakken, snappie 'm nog :lol:
Ik vraag me dus heel erg af hoe anderen dat doen  :Y

22 Laatst bewerkt door Hertje (13-06-2011 14:48)

Wat superleuk en mooi gedaan!
Een heel schattige combi van de schaapjes van Wendy en Eline / Maisy Parrish.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

23

Mooi hoor, niet van echt te onderscheiden. Ik zoek ook nog altijd een gelegenheid om deze te maken, hij is zo lief!
Ik doe wat jij beschrijft bij de knoflook pers ook altijd met de sugargun. Dus knijpen, knife tool, afsnijden en dan zitten ze aan een kant aan elkaar. Maar dat inhammetje herken ik niet, of jij moet het schijfje andersom in het zwarte dopje doen.... :think:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

hij is leuk, kan het kloppen dat ik zoiets ook een in een boek heb gezien  :think:  :think:  :think:  :think:  :think:

cake my day

taartdoos schreef:

Mooi hoor, niet van echt te onderscheiden. Ik zoek ook nog altijd een gelegenheid om deze te maken, hij is zo lief!
Ik doe wat jij beschrijft bij de knoflook pers ook altijd met de sugargun. Dus knijpen, knife tool, afsnijden en dan zitten ze aan een kant aan elkaar. Maar dat inhammetje herken ik niet, of jij moet het schijfje andersom in het zwarte dopje doen.... :think:

Dat schijfje is toch zeg maar een mandje, het ligt iets dieper en een ieniminie opstaand randje aan de zijkant, maar ik geloof dat je gelijk hebt, ik heb ze al die tijd andersom erin gedaan :+  :lol:  :s  :s  :o  :o  :shh:   O-)