1

Onderwerp: Vierkant gedraaid gestapeld wit/paars

Weer eens een vierkante stapel.
Ik ernstig mijn best gedaan om de hoeken van de lagen mooi haaks te krijgen (kon me herinneren van mijn vorige vierkante stapeltaart dat je elke kleine afwijking heel erg ziet met vierkant  :( ).
Maar ja dit had weer het nadeel dat bij het bekleden van de bovenste laag de bekleding ging scheuren op de hoeken.... wel op dunne plekken in het relief, maar toch. Iemand een tip hiervoor? Ik had al niet al te dun uitgerold... Uiteindelijk dubbel bekleed met twee keer een dunne laag... kon in ieder geval de botercreme niet meer naar buiten door een evt gescheurd relief heen!

Anyways, dit is hem (onderste twee lagen amaretto creme en kersenjam en bovenste laag (invriestaartje voor het bruidspaar) champagecreme en frambozengelei):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K4J63HPI.jpg

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: Vierkant gedraaid gestapeld wit/paars

Mooi en sorry geen tips,ben zelf ook niet zo'n ster in vierkant!

Mooie taart!

Je weet dat je bij het bekleden van een taart met hoeken eerst de hoeken moet doen/strak moet maken en de rest van de plooien?

4

Iris Zijlstra schreef:

Je weet dat je bij het bekleden van een taart met hoeken eerst de hoeken moet doen/strak moet maken en de rest van de plooien?

Ja dat wist ik wel al... was ook niet zozeer het probleem! Maar op de bovenste hoeken scheurde het eigenlijk bijna meteen al...

5

mooi!!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

lilo schreef:
Iris Zijlstra schreef:

Ja dat wist ik wel al... was ook niet zozeer het probleem! Maar op de bovenste hoeken scheurde het eigenlijk bijna meteen al...

Is dan je fondant (weet niet of je daarmee bekleed) niet gewoon te droog/te weinig gekneed? Ik moet de laatste tijd iedere keer wat crisco erdoor kneden, want anders krijg ik allerlei scheurtjes. Het klopt namelijk niet dat doordat je het er alleen maar op legt dat het scheurt!

7

Iris Zijlstra schreef:
lilo schreef:
Iris Zijlstra schreef:

Is dan je fondant (weet niet of je daarmee bekleed) niet gewoon te droog/te weinig gekneed? Ik moet de laatste tijd iedere keer wat crisco erdoor kneden, want anders krijg ik allerlei scheurtjes. Het klopt namelijk niet dat doordat je het er alleen maar op legt dat het scheurt!

Nee hoor dat is het ook zeker niet! Ik had half Bakels fondant, half Zeelandia marsepein en dat is allebei mooi soepel...

8

Ik had zondag hetzelfde probleem, alleen bij mij was de fondant gewoon veel te slap, hoe dik ik het ook uitrolde, twas net warme kauwgom. Ik heb het aan de kleur geweten (grijsbruin), soms wordt de structuur zo anders als anders met een bepaalde kleur!
Maar: wit geeft wat mij betreft echt de gemakkelijkste fondant, dus ik snap het dan verder ook niet...

Hoe dan ook: prachtige taart geworden!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...