1 Laatst bewerkt door bananensoes (13-06-2011 12:38)

Onderwerp: harde bc

Hoi hoi!

Gisteren heb ik voor het eerst een stapeltaart gemaakt (30-22,5-15) voor mijn zoontje. Ik had hem een uur voor het aansnijden eruit gehaald. Deze vullingen zaten erin
Framboos-slagroom + bc met verse frambozen
Bananenvulling + chocomouse
Bastogne creme + kersenvulling hak

Als ik de bc mix aan het maken ben en proef, vind ik hem heeeerlijk. Maar gisteren zaten we gewoon frambozen in harde boter te eten bllleeeh!! de bastognecreme was ook erg hard.

Moet ik hem nou voortaan en een paar uur eerder uithalen of een  ander recept van bc proberen. Maar ja, boter wordt natuurlijk altijd hard in de koelkast. Ik heb wel eerder bc gebruikt (zonder een slagroomvulling erbij), maar dat kan hij buiten de koeling en dan is het veel lekkerder!

Kan ik verse frambozen ook tussen gewone slagroom doen?

Alvast bedankt voor de hulp.... ik ben zo blij met dit forum  :Y

Groetjes Cindy

2

Re: harde bc

Euh... een uur voor het aansnijden waaruit gehaald??

3

Ik gebruik ook altijd de botercréme mix van Funcakes maar heb nog nooit harde vulling gehad. Bij mij komt de taart vaak ook pas een uur voor het aansnijden uit de koelkast. Dus snap niet helemaal wat er mis is gegaan :think: Je gebruikt toch niet het 1:1 recept voor botercréme? want die wordt wel hard....

4

Ja, ik heb hem een uurtje van te voren eruit gehaald... ik snap er niets van!!! :nooo Met 1:1 spuit ik alleen dijkjes en smeer ik af. Gewoon met de funcakes mix gewerkt...
Kan het aan het pak liggen. Het was namelijk wel een nieuw pak....

5

Uit de koelkast neem ik aan??

6

Ja! Ben benieuwd naar waar je aan dacht waar ik hem anders uit gehaald moet hebben :Y

7

Ik heb om 8 uur (tijdens gtst  ;) ) nog een restje op, was natuurlijk ook hard (kwam uit de koelkast en ik kon natuurlijk niet wachten om hem op te smullen (muv de brokken boter!!)) Ik heb toen het allerlaatste stukje van +/- 5 x 5 cm drie kwartier op de aanrecht laten staan. Net even geproefd en deze is wel goed :Y

Zou het nou gewoon komen door de grote taart 30cm en de stapel dat hij nog eerder uit de koelkast moet. Voordat het binnenste wat zacht is duurt natuurlijk wel even!

Volgende keer 2 uur van te voren, of kan dat weer niet met de slagroom?

8

O, sorry summer, je dacht natuurlijk aan de vriezer :grr:  haha zo raar is dat niet  :o Ik had hem zaterdag gemaakt

9

Wel raar hoor... ik heb er nog nooit iets over gehoord?
Inderdaad, misschien de volgende keer wat langer van te voren eruit halen?

10

idd wat langer van te voren eruit halen alleen moet je dan wel uitkijken met je mousse