1

Onderwerp: Na lange tijd toch ook weer eens aan de koekjes...

Mijn laatste gedecoreerde koekjes heb ik al een paar jaar geleden gemaakt, maar aangestoken door de leuke koekjes die ik in de ketting voorbij zag komen toch het recept maar weer eens afgestoft  ;) . Dit keer gedecoreerd met fondant en dat beviel een stuk beter!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IYMBRYTG-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBDN4XAD-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CIK7TCE6-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HPVFLUKN-D.jpg

Ik heb nog een stapel nog niet gedecoreerde koekjes over en een deel van het deeg ligt in de vriezer dus ik kan me nog even uitleven  :lol: .

En ook nog 2 foto's van cc's die ik in de afgelopen 3 weken heb gemaakt.

Cameo cupcakes voor de juffen en meesters:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZOAVK3TF-D.jpg

En uit de mjam voor het feestje van één van mijn zonen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8GZJIY7R-D.jpg

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Na lange tijd toch ook weer eens aan de koekjes...

Stuk voor stuk plaatjes! Heel mooi gedaan!

3

Heeeel leuk!! Toch ook maar eens koekjes gaan bakken :D

4

Errug leuk! :Y Ik vind vooral je bloemetjes errug fleurig! :) Ben hier ook erg van de koekjes de laatste tijd, maar dan wel met icing.

Even off topic...ik kocht een tijdje geleden een BBQ-receptenboek bij de kringloop en wat schetst mijn verbazing...de Taartentantes stonden op de foto's! Grappig om te zien (en om ineens mensen te herkennen in een boek waar je het niet verwacht)

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!

Mooie parade. Alles is heel mooi !  :thumb:

6

his schreef:

Errug leuk! :Y Ik vind vooral je bloemetjes errug fleurig! :) Ben hier ook erg van de koekjes de laatste tijd, maar dan wel met icing.

Even off topic...ik kocht een tijdje geleden een BBQ-receptenboek bij de kringloop en wat schetst mijn verbazing...de Taartentantes stonden op de foto's! Grappig om te zien (en om ineens mensen te herkennen in een boek waar je het niet verwacht)

Icing ga ik ook nog (weer) proberen, maar nu heb ik geschilderd op fondant en dat vind ik toch wel heel erg leuk om te doen  :Y .

Wat leuk dat je ons herkende in het boek! Dat boek is inmiddels al wel een paar jaar oud, mijn man heeft dat boek toen gemaakt in opdracht voor de ANWB en had "modellen" nodig (zelfs mijn moeder moest opdraven :D ).

www.detaartentantes.nl

Wow.....

8

Wat zijn ze leuk, vind die vlinder-koekjes helemaal top ( al ingestuurd voor het thema ??)  :thumb:

9

Wauw prachtige parade!

10

Hoi!

Wat een leuke koekjes! Ik decoreer ze zelf altijd met icing, maar nu ik dit gezien heb, weet ik al hoe mijn volgende koekjes eruit gaan zien!

Een paar vraagjes:
- hoe plak je de fondant vast aan het koekje, zonder dat het koekje zacht wordt?
- je cameo-cupcakes hebben zo'n leuk structuurtje. Waarmee heb je dat gedaan?
- Verf je gewoon met poeder en alcohol, of doe je dat anders?

Bedankt!

11

Ik vind ze stuk voor stuk erg leuk  :thumb: , maar dat had je al van mij gehoord ;) Ik zou zeker het recept niet laten verstoffen..ik wil ze ook wel eens proeven  :lol:

www.detaartentantes.nl

12

his schreef:

:lol:  wat goed van je dat je ons in het BBQ-boek voorbij hebt zien komen...lagen we bij de kringloop?  :lol:  :lol:  :lol:

www.detaartentantes.nl

13

Prachtig !!!

Hoe heb je de cupcakes gemaakt is dat geverfd?

Stomme vraag ben helemaal niet thuis in koekjes :o  Als je koekjes met fondant versierd is het dan de bedoeling dat je er iets door doet als tylose ofzo zodat de fondant hard word of blijft deze gewoon zacht?

En wat voor recept gebruik je zodat ze hun vorm zo mooi behouden?

14

Oh wat heb je onwijs leuke koekjes gemaakt!!!!! :thumb:  :thumb:

15

Robin schreef:

Hoi!

Wat een leuke koekjes! Ik decoreer ze zelf altijd met icing, maar nu ik dit gezien heb, weet ik al hoe mijn volgende koekjes eruit gaan zien!

Een paar vraagjes:
- hoe plak je de fondant vast aan het koekje, zonder dat het koekje zacht wordt?
- je cameo-cupcakes hebben zo'n leuk structuurtje. Waarmee heb je dat gedaan?
- Verf je gewoon met poeder en alcohol, of doe je dat anders?

Bedankt!

Dank je  :) ! De antwoorden:

- ik heb de fondant aan het koekje geplakt met heel dunne icing die ik heel dun met een kwast op het koekje heb gestreken.
- voor de cameo cc's heb ik de PME ribbed rolling pin (http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -2576.html) kruislinks gerold over fondant en daarna een rondje uitgestoken.
- verven heb ik inderdaad gewoon met glanspoeders en alcohol (rejuvenator spirit) gedaan.

www.detaartentantes.nl

16

pinkiepie schreef:

Prachtig !!!

Hoe heb je de cupcakes gemaakt is dat geverfd?

Stomme vraag ben helemaal niet thuis in koekjes :o  Als je koekjes met fondant versierd is het dan de bedoeling dat je er iets door doet als tylose ofzo zodat de fondant hard word of blijft deze gewoon zacht?

En wat voor recept gebruik je zodat ze hun vorm zo mooi behouden?

- De cupcakes zijn gemaakt met een patchwork cutter (http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -5243.html) en daarna heb ik ze geverfd met glanspoeders en rejuvenator spirit.

- Tylose hoef je niet te gebruiken hoor! Fondant hard vanzelf al wat uit zodra het "aan de lucht" komt, maar dit is niet noodzakelijk.

- Ik heb het recept van Peggy Porschen gebruikt (http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … Porschen)/), ik heb aan het deeg wel LorAnn cinnamon oil toegevoegd. Ze zijn erg lekker  :9 !

www.detaartentantes.nl

17

Waauuww.... Je cupcakes zijn echt fantastisch mooi!!
Het idee van die ribbel roller is inderdaad erg slim en handig. Geeft een mooi resultaat. En mag ik vragen waar je de cameo's zelf, mee hebt gemaakt. Heb zelf die van FI laatst gekockt maar vind deze ook wel erg mooi.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

18

marlies schreef:

Waauuww.... Je cupcakes zijn echt fantastisch mooi!!
Het idee van die ribbel roller is inderdaad erg slim en handig. Geeft een mooi resultaat. En mag ik vragen waar je de cameo's zelf, mee hebt gemaakt. Heb zelf die van FI laatst gekockt maar vind deze ook wel erg mooi.

Dank je! De cameo's zijn gemaakt met een mould van alphabet moulds, ik mag geen link plaatsen maar kijk maar eens onder mijn handtekening  ;)  :D .

www.detaartentantes.nl

19

Sigrid schreef:

Dank je! De cameo's zijn gemaakt met een mould van alphabet moulds, ik mag geen link plaatsen maar kijk maar eens onder mijn handtekening  ;)  :D .

Gevonden hoor, heb er al 1 in mijn collectie, maar deze nog niet eerder gezien. Thanks voor je moeite! Gaat weer geld kosten ;)

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

20

**estherh** schreef:
his schreef:

:lol:  wat goed van je dat je ons in het BBQ-boek voorbij hebt zien komen...lagen we bij de kringloop?  :lol:  :lol:  :lol:

Tja, voor een paar euro bij de kringloop... :lol:  :lol:
Ik zag eerst Sigrid voorbij komen en dacht wel, goh die komt me bekend voor....en een paar bladzijdes verder jou er ook bij en toen ging er een lampje branden.  :D Maar leuk om te zien hoor! :Y

21

Dat we nu toch bij de kringloop eindigen...  :lol:

Het is trouwens wel een erg leuk boek, er staan veel lekkere recepten in. De gehaktspiesen met tomatensalsa (blz. 59) maken we nog regelmatig  :Y .

www.detaartentantes.nl

22

Ik ga gauw kijken, thanks voor de tip!
Ik vond het ook een erg leuk boek trouwens, daarom heb ik hem ook gekocht. (en voor maar een paar euro nog veel leuker natuurlijk ;) )

23

Bedankt voor alle geweldige tips, je hebt me enorm geinspireerd!