1

Onderwerp: Frostie of Icing sheets? wat heeft jullie voorkeur om te printen?

Ik wil een foodprinter bestellen, maar welke sheets gebruiken jullie?
Frostie of Icing?

Zou graag jullie ervaringen willen horen, zodat ik een juiste keuze kan maken.

Karoline

2

Re: Frostie of Icing sheets? wat heeft jullie voorkeur om te printen?

Ik heb zelf geen foodprinter, maar heb wel al regelmatig wat printjes besteld en kies dan altijd voor frosting sheets, die vind ik zelf er mooi en fijn werken.

3

Nog iemand anders die advies heeft?

4

Hoi,

Ik print op alles, op frosty, icing, ouwel en choco. Het hangt erg van smaak af, en wat je precies wil.

Denk daar goed over na, als je een printer koopt: je bent er niet met enkel de printer! Je hebt inkt nodig, en de sheets zijn best heel prijzig qua inkoop. Bovendien gaat het ook weleens mis; is net een kleur op of is de kwaliteit van de foto net niet optimaal, zit de sheet verkeerd etc.

Wij printen nu een klein half jaar, en ik heb een cursus fotobewerking gedaan om zo meer te leren over verkleinen, vergroten, tekstbewerking, special effects etc. Mede daarom, en natuurlijk omdat ik het geweldig vind iets moois te ontwerpen, gaan wij on line, over een slordige 2 weken. Maar..reken jezelf niet rijk; zie het vooral als (dure!) hobbie, waar je heel veel van kunt leren, en mee kunt creëren; want je leert wel de mooiste dingen te maken...

Ik kan zelf na een ernstig auto ongeluk, nu niet buitenshuis werken. Dus is dit ideaal voor mij; ik kan mijn werktijden zelf indelen en hoef de deur niet uit. Als moeder van 3 jonge kids, heb ik heb ik het zowiezo al vrij druk...

Bedenk heel goed wat je precies wil met de printer; wil je enkel voor jezelf af en toe een leuke print maken om je eigen verjaardagstaarten op te leuken, of wil je ook in opdracht printen? Hoe vaak ga je de printer gebruiken en hoe handig ben je? Als je dat allemaal op een rijtje hebt, kom je er qua materiaal ook wel uit...

Mocht ik je ergens mee kunnen helpen, dan mail me maar!! (sorrie voor dit lange verhaal)

Gr Jose