1

Onderwerp: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

Ja en dan wordt je zoon 12 jaar. Mama, krijg ik een starwars taart. Het liefst Darth Maul. Maar natuurlijk kind. Ik vol goede moed begonnen, maar helaas na twee lange avonden heb ik het opgegeven. Kreeg het niet voor elkaar. De wanhoop nabij, zal ik maar zeggen. Alles in de vuilnisbak beland en we zijn weer opnieuw begonnen met bakken.  Mama, je kwark taartjes vind ik ook lekker hoor, was zijn troost praatje. Nou echt niet dus, hij krijg een super mooie taart voor zijn verjaardag. Dus hebben we gekeken voor een andere oplossing en dat werd Darth VAder.

Ik ben er super trots op.
http://i75.photobucket.com/albums/i295/brabertje/taart/P6111618.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i295/brabertje/taart/P6111614.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i295/brabertje/taart/P6111616.jpg

Zijn ogen vielen er bijna uit, toen hij zijn taart zag. En natuurlijk wilde hij weten of er zijn favorite vulling er in zat.

Maar natuurlijk, Afther eight-vulling en een laag bosbessen mousse.

Vandaag is hij jarig, dus vanmiddag wordt hij aan gesneden. Ben benieuwd wat de visite er van vinden. En jullie natuurlijk

2

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

Super!! Ik weet niet wie Darth Maul is, maar Darth Vader ken ik wel en dat heb je super gedaan! Knap hoor. En wat een werk heb je ervan gehad...

Maar voor zo'n resultaat èn zo'n reactie van je zoon doe je het he!

Van harte gefeliciteerd met je grote zoon!

3

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

ik weet ook niet wie die ander is maar deze is supergoed gelukt zijn naam heb je ook zo leuk gedaan

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

4

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

Knap werk hoor :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

prachtig gelukt!!

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

6

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

Bedankt voor jullie reactie. Onze gasten vonden de taart ook ontzettend mooi en lekker.
We hadden Darth Vader er afgeschept. (had daar al rekening mee gehouden dus extra cakeboard voor gebruikt.) En hebben als eerste de onderste taart gegeten, zodat we nog even van het pronkstuk zelf konden genieten. Uit eindelijk is wel alles opgegaan.

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

pff, zo zie je maar weer de aanhouder wint! Je doorzettingsvermogen is zeker beloond met een prachtie taart! You go girl! :lol:  ;) Vind m helemaal te gek!

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

Echt heel mooi! Ik snap wel dat Darth Maul wat lastiger geweest zou zijn. (En die vind ik ook zo eng eruit zien :/ ) Dus deze uitvoering vind ik echt fantastisch! Heel goed gedaan. En de poppetjes langs de zijkant echt heel goed. Die vulling klinkt erg lekker. :P  Heb hem nog nooit geprobeerd. Moet ik toch maar eens doen ;)

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

Echt heel mooi! Ik snap wel dat Darth Maul wat lastiger geweest zou zijn. (En die vind ik ook zo eng eruit zien :/ ) Dus deze uitvoering vind ik echt fantastisch! Heel goed gedaan. En de poppetjes langs de zijkant echt heel goed. Die vulling klinkt erg lekker. :P  Heb hem nog nooit geprobeerd. Moet ik toch maar eens doen ;)

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

Echt heel mooi! Ik snap wel dat Darth Maul wat lastiger geweest zou zijn. (En die vind ik ook zo eng eruit zien :/ ) Dus deze uitvoering vind ik echt fantastisch! Heel goed gedaan. En de poppetjes langs de zijkant echt heel goed. Die vulling klinkt erg lekker. :P  Heb hem nog nooit geprobeerd. Moet ik toch maar eens doen ;)

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

Mmmm....3x dat is wel heel enthousiast!?! Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.......

12 Laatst bewerkt door "yvonne 72" (13-06-2011 16:00)

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

Wauw !!!
Als mijn jongste zoontje deze taart ziet,dan ben ik bang dat ik er ook een voor zijn verjaardag kom aan t maken,hahaha.
Was ik ook al van plan maar ik weet nog niet van welk figuur ik een ga maken.
Darth Maul is inderdaad erg moeilijk om na te maken.
Mijn zoontje was vorig jaar ook Darth Maul met carnaval.
En ik maar schmincken,hahaha.

Hoe heb je eigenlijk die lego poppetjes gemaakt?
En ja hoor,mijn zoontje komt net even kijken en hij wil dus dezelfde taart voor zijn verjaardag.... :Y  :Y

groetjes yvon

13

Re: bloed, zweet en eindelijk Star Wars

"yvonne 72" schreef:

Wauw !!!
Als mijn jongste zoontje deze taart ziet,dan ben ik bang dat ik er ook een voor zijn verjaardag kom aan t maken,hahaha.
Was ik ook al van plan maar ik weet nog niet van welk figuur ik een ga maken.
Darth Maul is inderdaad erg moeilijk om na te maken.
Mijn zoontje was vorig jaar ook Darth Maul met carnaval.
En ik maar schmincken,hahaha.

Hoe heb je eigenlijk die lego poppetjes gemaakt?
En ja hoor,mijn zoontje komt net even kijken en hij wil dus dezelfde taart voor zijn verjaardag.... :Y  :Y

Hoi Yvonne.
De lego poppetjes hebben allemaal het zelfde lijfje. Dus heb  ik een siliconenmal gemaakt van 1 poppetje zonder armen en met hoofdje. De rest heb ik eromheen geboetseerd. Voor Darth vader heb ik de onderste helft van een ronde taartvorm gemaakt en het bovenste  gedeelte de blanda 21 cm vorm van ikea. Voor de zijkant van zijn helm heb ik schuine plakken biscuit gesneden net als zijn neus. voor zijn ogen heb ik bisccuit vemengd met botercreme om een bolling te krijgen. Goed afsmeren en eerst zijn gezicht bekleden, voordat je zijn helm doet.http://i75.photobucket.com/albums/i295/brabertje/taart/11062011195.jpg En dan stap voor stap de details. Het  gaat vanzelf