1

Onderwerp: (spoed je) Cereal treat hoe bewaren en andere vragen

Hoi allemaal,

Onze tweeling wordt bijna 2 en ik ben al heel lang aan het denken wat ik nou moet maken. Het gaat om een meisje en een jongen dus dat maakt het al iets moeilijker. Nu vinden ze allebei de film Assepoester heel leuk (vooral de muisjes) en ik heb gisteren de assepoester workshop bij Wendy gedaan en nu werd ik midden in de nacht wakker en wist ik ineens wat ik wilde maken maar het is een super groot project en ik weet van sommige dingen niet genoeg af.
Ik wil dus een assepoester gaan maken (dit wordt de taart), dat is "geen probleem" dit moet na gisteren hopelijk wel lukken. Dan wil ik een paspop man maken van cerealtreats en deze bekleden alsof dit het pak van de prins is voor de bruiloft wat door de muisjes gemaakt wordt. Er komen dus een aantal muisjes omheen en verder nog meer deco.
Hieronder een lijstje met vragen die ik heb:

* Hoe lang van te voren kan ik de cereal treats maken (zodat hij nog eetbaar is op de verjaardag zelf)
* Is het inderdaad redelijk makkelijk kneedbaar zodat ik het als het ware kan vormen als een soort kleverige klei? Kan ik het bv om 2 douwels heenkneden als benen zodat ze goed blijven staan?
* Hoe lang van te voren kan ik de muisjes maken van fondant? Kan dat gewoon 2 weken van te voren al als ik het luchtdicht bewaar?
* Als ik de deco met marsepein doe, hoe lang van te voren kan ik het dan maken
* Hoe kan ik het beste 2 cakeboards aan elkaar vastmaken want de assepoester neemt al 25 cm in beslag (ong.) dus 40 cm is eigenlijk te klein en ik wilde dus bv 2 x 30 aan elkaar maken of lijkt het jullie beter om ze los te houden ivm tillen naar de tuin (ga er even vanuit dat het mooi weer is).

Waarom ik alles van te voren wil doen (in ieder geval zoveel mogelijk) is dat ik de dag ervoor een workshop heb met technieken van Annelies (v. Tessel) en die dagen daarvoor moet ik werken en ik ben dan net een week bij een andere baan dus vrijnemen zit er niet in. Volgende week zaterdag gaan we voor 2 weken op vakantie dus dat valt ook af en daarna is het al heel snel zover. Maar as maandag heb ik bv de hele dag tijd (als papa zo lief is om de kids bezig te houden ;-)) dus zou ik vast wat muisjes etc. kunnen maken.

Alvast super bedankt voor de antwoorden!

Groetjes van een erg gestresste lisette
*

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

Re: (spoed je) Cereal treat hoe bewaren en andere vragen

Check mijn blog :)

Maar ik zou het niet langer dan een weekje bewaren hoor, daarna wordt het een beetje hard... Maar nog steeds eetbaar :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/