26

Re: ja eindelijk een strak randje

Engels is niet mijn allerbeste taal... Dus als ik het goed begrijp doet die vrouw in het filmpje het afsmeren.. dan even in de vriezer.. dan weer afsmeren en eventueel weer in de vriezer.. en dan een hele nacht in de koelkast? dan even insmeren met warm water en fondant er over heen?

ja zij doet het in de vriezer door tijdgebrek.
je kunt het dus ook gewoon in de koeling zetten voor een uurtje en dan de 2e laag.

en dan id met net gekookt water met een kwast een beetje(geen plasjes maken) water eropsmeren, goed opletten dat je geen stukken overslaat.
en daarna je fondant uitrollen en eroverheen doen.

het water zorgt dus voor een plakkerig laagje waar je fondant op blijft plakken.

als je nog vertaling nodig hebt zeg je het maar hihi.

oh en dat hoekding wat zij gebruikt heet hier een winkelhaak en kun je bij iedere bouwmarkt kopen, mijne bij de praxis gehaald voor nog geen 3 euro en het werkt echt super.

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

28

hihi thanx :D ja volgens mij begrijp ik het nu ;-) dus gewoon net zo lang afsmeren en koelkast, totdat hij helemaal mooi strak en glad is!

gebruik jij trouwens nog speciale chocola om te smelten? ik maak weleens pindarotjes, maar gewone chocola wordt nooit echt helemaal vloeibaar....

hahahaha, ja dat wist ik nog dat dat een winkelhaak is hihihi :D zal ook eens gaan buurten bij de bouwmarkt ;-)

Groetjes!

ik heb gewone de goedkoopste chocolade van jumbo en ah gebruikt.
heb id gemerkt dat ik soms nog wat kleine klontjes had.
was heel vervelend met afsmeren hihi.

misschien volgende keer andere chocolade gebruiken dan maar.

groetjes monique.

30

monique mv sjors schreef:

ben ook wel benieuwd hoe dat gaat met witte chocolade.

groetjes monique.

Met witte chocolade gaat het ook erg goed.
Ik heb van de week een taart gemaakt die ik voor het eerst heb afgesmeerd met witte ganache en dit was mijn strakste taart ooit en ik had het niet eens met een kwast en heet water gedaan..... wat ik de volgende x ook ga doen....... Ik had 'm met een glad heet mes glad gemaakt.
Dus de witte is ook zeker aan te bevelen. Ik doe er wel 1 zakje klopfix door. :/

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=152911

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

waarom doe je er klopfix door??

word die dan steviger of zo(heb het nog nooit gebruikt namelijk.

groetjes monique.